Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Μετά τις απλές εκδόσεις του best seller SUV και την e Hybrid, η γερμανική φίρμα παρουσίασε την κορυφαία εκδοχή του μοντέλου με το διακριτικό «R» και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά.
To νέο Tiguan R είναι το ισχυρότερο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Τροφοδοτείται από τον αναβαθμισμένο 2.0 TSI κινητήρα απόδοσης 320 ίππων και 420 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG7 και η κίνηση περνά στους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4Motion με λειτουργία «Torque Vectoring».
Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα. Οι μηχανικοί της Volkswagen έχουν επέμβει σε όλα τα μηχανικά μέρη, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη και το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 10 χλστ.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα επιπλέον προφίλ «R» το οποίο ενεργοποιείται από το μπλε κουμπί στο τιμόνι. Το σύστημα ευστάθειας έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης, με τα ημιμπάκετ καθίσματα να προσφέρουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα.
Το Tiguan R πατάει σε ζάντες 20 ιντσών και προαιρετικά 21΄΄, φέρει μεγαλύτερους προφυλακτήρες, επιπλέον εισαγωγές αέρα, διαχύτη, τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης – έξτρα η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic – αεροδυναμικά βοηθήματα σε μαύρο γυαλιστερό, καπάκια καθρεπτών σε ματ χρωμιωμένη απόχρωση, πίσω πτέρυγα και φρένα με μπλε δαγκάνες.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στο σπορ τιμόνι, τις επενδύσεις στις πόρτες και το ταμπλό, το προσαρμοσμένο Digital Cockpit με ενσωματωμένο χρονόμετρο γύρου, το διακοσμητικό Carbon Grey και το λογότυπο «R».
Στην Ελλάδα, η ταχύτερη έκδοση του Tiguan θα είναι διαθέσιμη από τις αρχές του 2021. Στη Γερμανία, οι παραγγελίες ξεκίνησαν ήδη, με την τιμή εκκίνησης να ορίζεται στα 56.700 ευρώ.