Του Λουκά Παπαλάμπρου

Με την ημέρα της παγκόσμιας πρεμιέρας του καινούργιου Golf να πλησιάζει -Πέμπτη 24 Οκτωβρίου – η Volkswagen γυρίζει πίσω τον χρόνο παρουσιάζοντας μία προς μία όλες τις γενιές του εμβληματικού μοντέλου.

Αυτήν τη φορά, σειρά παίρνει το Golf Mk 4 ή Golf IV. Σχεδιάστηκε υπό την εποπτεία του επικεφαλής του τμήματος design της μάρκας εκείνη την εποχή Hartmut Warkuß και παρουσιάστηκε το 1997.

Σήμερα, οι κορυφαίοι σχεδιαστές το χαρακτηρίζουν ως ένα style icon. Ως ένα μοντέλο που πρωτοστάτησε και άλλαξε την εικόνα μιας ολόκληρης κατηγορίας αυτοκινήτων, αυτής των μικρομεσαίων hatchback.

Εκτός από το design, το Golf IV έκανε τη διαφορά και στον τεχνολογικό τομέα, ενσωματώνοντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το Brake Assist, την τετρακίνηση Motion, τον βενζινοκινητήρα FSI και το αυτόματο κιβώτιο DSG.

Η ιστορία του Golf Mk 4

1997: Κάνει ντεμπούτο στην αγορά. Διακρίνεται για τη σχεδίαση και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Φέρει μπλε φωτισμό οργάνων, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη και τετρακίνηση 4Motion.

1998: Διατίθεται προαιρετικά με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας Electronic Stability Control (ESC).

1999: Το ESC εγκαθίσταται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Το μοντέλο εφοδιάζεται για πρώτη φορά με εξάρι μηχανικό κιβώτιο.

2002: Παρουσιάζεται ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού FSI. Την ίδια χρονιά κάνει ντεμπούτο η σπορ έκδοση R32.

2003: Παρουσιάζεται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG στην έκδοση R32. Λίγο αργότερα σταματά η παραγωγή της τέταρτης γενιάς του Golf έχοντας πουλήσει 4,99 εκατομμύρια μονάδες.