Του Λουκά Παπαλάμπρου
Λίγες ώρες πριν από την επίσημη πρεμιέρα, διέρρευσαν οι πρώτες φωτογραφίες του πολυαναμενόμενου εξωτικού αυτοκινήτου της βρετανικής φίρμας.
Η Speedtail δεν έχει ακραία σχεδίαση όπως περιμέναμε, αλλά ρέουσες και καθαρές γραμμές προς όφελος της τέλειας αεροδυναμικής. Το σχήμα του αμαξώματος είναι φουτουριστικό, οι πόρτες ανοίγουν με φορά προς τα πάνω και το πίσω τμήμα δείχνει να προεξέχει, έχοντας ενσωματωμένη ενεργή πτέρυγα που εκτείνεται και έναν τεράστιο διαχύτη.
Το επαναστατικό αυτό όχημα της McLaren ανήκει στη σειρά Ultimate Series και ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη της εμβληματικής McLaren F1. Είναι το ισχυρότερο και ταχύτερο όχημα παραγωγής στην ιστορία της βρετανικής φίρμας, με τον οδηγό να κάθεται στη μέση της καμπίνας, καθώς η διάταξη των θέσεων είναι 1+2.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το εσωτερικό είναι πολυτελές και κομψό, διαθέτοντας πέντε ψηφιακές οθόνες. Στις τρεις μεγάλες που βρίσκονται στο ταμπλό προβάλλονται όλες οι πληροφορίες για την ταχύτητα, την πλοήγηση, την αυτονομία, τα συστήματα υποβοήθησης, τις τεχνολογίες και τις δυνάμεις G που ασκούνται. Οι δύο πλαϊνές λειτουργούν ως τα «μάτια» του οδηγού, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς καθρέπτες.
Οι δύο συνεπιβάτες κάθονται λίγο πιο πίσω από τον οδηγό, με το κεντρικό κάθισμα να σχεδιάζεται πάνω στο σώμα του κάθε ιδιοκτήτη. Φυσικά, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να εξατομικεύσει το αυτοκίνητο σύμφωνα με τα γούστα του, με όλους τους ιδιοκτήτες να συνεργάζονται ατομικά με το τμήμα MSO.
Για την κίνηση φροντίζει ένα πρωτοποριακό υβριδικό σύνολο νέας γενιάς, συνδυάζοντας έναν V8 βενζινοκινητήρα και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνολική απόδοση διαμορφώνεται περίπου στους 1.000 ίππους, με τις επιδόσεις να κόβουν την ανάσα. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 391 χλμ./ώρα, με τα 0-100 να έρχονται στον εκπληκτικό χρόνο των 2 δευτερολέπτων.
Η Speedtail ανήκει στην κατηγορία των Hyper-GT και θα παραχθεί σε μόλις 106 μονάδες. Όλα τα αντίτυπα έχουν προπωληθεί έναντι του ποσού των 2,2 εκατομμυρίων ευρώ. Όσο για τις παραδόσεις, σύμφωνα με το πρόγραμμα θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019.
Το σασί είναι monocoque carbon και το σώμα από ανθρακονήματα. Η εταιρεία κάνει λόγο για ένα αψεγάδιαστο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.