Του Λουκά Παπαλάμπρου
Γάλλοι και Γερμανοί πρωταγωνίστησαν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα, με το Renault Clio να αναδεικνύεται μεγάλος νικητής. Το γαλλικό supermini ήταν το best seller μοντέλο, με το Volkswagen Golf να βρίσκεται στη δεύτερη θέση και το Peugeot 208 στην τρίτη.
Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο η Renault πούλησε στη Γηραιά Ήπειρο 24.914 μονάδες του Clio, η VW 24.735 κομμάτια του Golf και η Peugeot 20.923 οχήματα 208.
Τέταρτο πιο δημοφιλές ήταν το Opel Corsa και πέμπτο το αειθαλές Fiat Panda. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα Ford Focus, Citroen C3, VW Polo, Skoda Octavia και Toyota Yaris.
Όσον αφορά στους κατασκευαστές, η VW ήταν με διαφορά η No1 εταιρεία, με τις Peugeot και Renault να ακολουθούν. Εντύπωση κάνει η τέταρτη θέση της Mercedes. Η γερμανική μάρκα ξεπέρασε σε πωλήσεις Ford και Toyota, έχοντας 59.494 μονάδες τον Φεβρουάριο, έναντι 58.228 και 55.797 των άλλων δύο.
Βέβαια, η αγορά κατέγραψε πολύ σημαντική κάμψη όπως αναφέρει η Jato Dynamics. Η πτώση έφθασε στο 7% με 1.063.264 αυτοκίνητα – τον Φεβρουάριο του 2019 ήταν 1.143.852, καταγράφοντας αρνητικό ρεκόρ πενταετίας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κάμψη τον Μάρτιο θα είναι εντυπωσιακή λόγω της πανδημίας του ιού Covid-19. O αναλυτής της Jato, Felipe Munoz, έκανε λόγο για ραγδαία επιδείνωση της κατάστασης στον χώρο του αυτοκινήτου.