Του Λουκά Παπαλάμπρου
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά και μοντέρνα αυτοκίνητα στην κατηγορία των πεντάθυρων hatchback έχει δημιουργήσει η τσεχική φίρμα, αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες και τα χαρακτηριστικά.
Η Skoda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες εικόνες, προβάλλοντας ορισμένα από τα κυριότερα σημεία του Scala, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 6 Δεκεμβρίου. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι άκρως δυναμική, ακολουθώντας σπορ προσανατολισμό. Όπως προκύπτει, οι Τσέχοι έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική, με το design του πίσω τμήματος να κλέβει την παράσταση.
Το αυτοκίνητο τοποθετείται απέναντι από τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς, όπως τα VW Golf και Ford Focus. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του γερμανικού ομίλου, με το μήκος να είναι στα 4,362 μέτρα, το πλάτος στο 1,793μ., το ύψος 1.471μ, και το μεταξόνιο στα 2,649 μ.
Η εταιρεία κάνει λόγο για ένα hatchback που θέτει νέα δεδομένα στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας και της τεχνολογίας. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι οι καλύτεροι της κατηγορίας, αγγίζοντας τα επίπεδα της Octavia! Ο «αέρας» για τα γόνατα, τα κεφάλια και τους αγκώνες των πίσω επιβατών είναι εντυπωσιακός. Όσο για το πορτμπαγκάζ, με τα καθίσματα σε κανονική θέση έχει χωρητικότητα 467 λίτρων και με την αναδίπλωσή τους 1.410 λτ.
Στο σαλόνι δεσπόζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών με τα πέντε διαφορετικά προφίλ, πρωτοποριακή οθόνη αφής 9,2 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα και το σπορ τιμόνι. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες της καμπίνας είναι ανώτερης ποιότητας, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει εννέα αερόσακους και πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως το «Adaptive Cruise Control» που λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, το «Crew Protect Assist» που σφίγγει αυτόματα τις ζώνες και κλείνει τα παράθυρα αν ανιχνεύσει επικείμενη πρόσκρουση, το «Park Assist» για εύκολο παρκάρισμα, το αυτόματο φρενάρισμα «City Emergency Brake» και πολλά ακόμη.
Επίσης, φέρει προαιρετικά το σύστημα Sport Chassis Preset με δύο προφίλ οδήγησης (Normal και Sport). Όσον αφορά στους κινητήρες, θα υπάρχουν βενζινοκίνητες, diesel και εκδόσεις φυσικού αερίου. Στη βάση θα βρίσκεται ο 1.0 TSI κινητήρας απόδοσης 95 και 115 ίππων, με τον 1.5 TSI των 150 ίππων να υπόσχεται υψηλές επιδόσεις. Ο 1.6 TDI με τους 115 ίππους δεν θα λείπει από την γκάμα, όπως και ο 1.0 G-TEC των 90 ίππων. Τα μοτέρ καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές Euro6d-Temp και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG.