Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Το νέο Honda Civic e:HEV κατάφερε να πάρει πέντε αστέρια και διέπρεψε στις τελευταίες δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP.
Έχοντας ως κύριο στόχο τον μηδενικό αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2050, η Honda έχει καταφέρει στην 11η γενιά του Civic, να προσφέρει μία σειρά βελτιωμένων και αναβαθμισμένων τεχνολογιών ώστε να πετυχαίνει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας επιβατών και πεζών στην κατηγορία του.
Για να καταφέρει το νέο μοντέλο της Honda να πληροί τα αυστηρά πρότυπα ασφαλείας του Euro NCAP για την προστασία Ενηλίκων Επιβατών, το αμάξωμα του Civic ενσωματώνει μία σειρά δομικών ενισχύσεων που αυξάνουν τη συνολική παθητική ασφάλεια του οχήματος. Όπως είναι η στήριξη σε όλο το μέρος του αυτοκινήτου που υποστηρίζει το σημείο σύνδεσης μεταξύ του δαπέδου και του τροπέτου από ρητίνη, για τον έλεγχο και τον περιορισμό της παραμόρφωσης σε περίπτωση μιας μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης.
Παράλληλα οι πρόσθετες ενισχύσεις στις εμπρός πόρτες και τα πλαίσια στα τόξα των θόλων των πίσω τροχών βελτιώνουν την προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις.
Όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού του νέου Civic περιλαμβάνουν συνολικά 11 στάνταρ αερόσακους, μεταξύ των οποίων, αερόσακους γονάτων για τα δύο εμπρός καθίσματα, για τον περιορισμό των τραυματισμών σε μία εμπρόσθια σύγκρουση, καθώς και πλευρικούς αερόσακους, για την προστασία των εμπρός και πίσω επιβατών. Ένας εμπρός κεντρικός αερόσακος διατίθεται για πρώτη φορά, αποτρέποντας την επαφή ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση.
Η ασφάλεια του αυτοκινήτου και το επίπεδο προστασίας επεκτείνεται σε όλους τους επιβάτες του νέου Civic, όχι μόνο στους ενήλικες. Καθώς το νέο Civic σημείωσε επίσης υψηλό σκορ στην κατηγορία «Προστασία Παιδιών» χάρη στα ενσωματωμένα σημεία πρόσδεσης ISOFIX που συμμορφώνονται με τα τελευταία Ευρωπαϊκά πρότυπα i-Size.
Εκτός της ασφάλειας των επιβατών η Honda συμβάλει και στην προστασία των πεζών, με τον εξοπλισμό νέων σχεδιασμένων ελασμάτων ασφαλείας στον εμπρός προφυλακτήρα στο νέο της μοντέλο. Τα συγκεκριμένα απορροφούν την ενέργεια κατά την πρόσκρουση, περιορίζοντας τον κίνδυνο τραυματισμού τόσο των γονάτων και των κάτω άκρων, όσο στην περίπτωση που το κεφάλι ενός πεζού χτυπήσει στην εξωτερική επιφάνεια.Όσον αφορά την παθητική ασφάλεια, οι αναβαθμισμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης Honda SENSING περιλαμβάνουν νέους αισθητήρες σόναρ που χρησιμοποιούν την ανάκλαση των ηχητικών κυμάτων για την ανίχνευση μη μεταλλικών αντικειμένων όπως το γυαλί και οι τοίχοι, με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία και ακρίβεια από το ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος που χρησιμοποιούνταν πριν.
Με τον εφοδιασμό μιας ευρυγώνιας εμπρός κάμερα με γωνία θέασης 100 μοιρών, βελτιώνεται η ικανότητα του αυτοκινήτου να εντοπίζει διαγραμμίσεις και όρια του δρόμου, μοτοσυκλέτες και ποδηλάτες.
Ταυτόχρονα ένα νέο τσιπ επεξεργασίας υψηλής ταχύτητας βελτιώνει την ανίχνευση, την απόδοση και τον έλεγχο του συστήματος, με αποτέλεσμα να μπορεί να ανιχνεύει αντικείμενα νωρίτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν, ακόμα και πεζούς σε φωτεινό ή σκοτεινό περιβάλλον.
Στην ευρεία γκάμα στοιχείων που προσφέρει το Honda SENSING περιλαμβάνεται ένα βελτιωμένο Σύστημα Προειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Warning System), το οποίο είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύει την παρουσία οχημάτων μπροστά από το αυτοκίνητο, και να εκδίδει ηχητικές, οπτικές και απτικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό εάν πλησιάζει με υπερβολική ταχύτητα. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, ενεργοποιείται το Collision Mitigation Braking System που εφαρμόζει αυτόματα ελαφρά πέδηση για να περιορίσει την πιθανότητα ή τη σοβαρότητα μιας εμπρόσθιας σύγκρουσης. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση, θα φρενάρει με δύναμη.
Το νέο Honda Civic πλαισιώνει τα CR-V και Jazz, τα οποία έχουν επίσης βαθμολογηθεί με πέντε αστέρια από τον οργανισμό Euro NCAP.