Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ένα από τα πρώτα minivan, το Espace ,έχει διαγράψει τεράστια ιστορία στην ευρωπαϊκή αγορά από το 1984. Από το 2002 μάλιστα (την τέταρτη γενιά του δηλαδή) το Espace κατασκευαζόταν αποκλειστικά από τη Renault, χωρίς την συνεργασία της Matra, γενιά η οποία έμεινε για 13 χρόνια, πριν αντικατασταθεί το 2015. Πλέον στην έκτη του γενιά,  πετάει από πάνε του κάθε στοιχείο που θυμίζει minivan, καθώς μεταμορφώνεται σε ένα πιο μεγάλο Renault Austral.

Ενώ τα αυτοκίνητα τείνουν να μεγαλώνουν σε μέγεθος και να προσθέτουν βάρος, το νέο Espace είναι 14 εκατοστά πιο κοντό και 215 κιλά ελαφρύτερο από το μίνι βαν που αντικαθιστά. Είναι επίσης κατά 32 χιλιοστά χαμηλότερο και έχει μια πιο ευρύχωρη τρίτη σειρά καθισμάτων, αλλά μπορεί να παραγγελθεί και με μόνο πέντε θέσεις.

Προσβάσιμος μέσω μιας ηλεκτρικής πίσω πόρτας, ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται από 159 λίτρα, με τα επτά καθίσματα στη θέση τους, έως 1.818 λίτρα στην πενταθέσια διαμόρφωση με τη δεύτερη σειρά αναδιπλωμένη. Επιπλέον 39 λίτρα είναι διαθέσιμα σε όλη την καμπίνα για μικρότερα αντικείμενα ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για τεράστια γυάλινη οροφή διαστάσεων 1,33 x 0,84 μέτρα.

Θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, Techno, Iconic και Esprit Alpine, από την βασική όμως εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 12 ιντσών. Όπως και με το Austral, το νέο Espace δεν διατίθεται με κινητήρα ντίζελ.

Αντίθετα, η μοναδική επιλογή είναι η υβριδική η οποία χρησιμοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων με ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων. Η τρικύλινδρη μονάδα παράγει 131 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 68 ίππων και 205 Nm. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια εκκίνησης με 25 άλογα και 50 Nm. Σε συνδυασμό, η Renault λέει ότι ο οδηγός έχει πρόσβαση σε 200 ίππους. 

Υιοθετώντας υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η γαλλική μάρκα ισχυρίζεται ότι έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 40 τοις εκατό στα 4,7 λίτρα / 100 km με αντίστοιχες εκπομπές CO2 105 g/km. Δεδομένου ότι έχει δοθεί προτεραιότητα στην πρακτικότητα και την οικονομία, καθώς οι άνθρωποι δεν αναζητούν επιδόσεις σε ένα μίνι βαν, δεν θα καταρρίψετε κανένα ρεκόρ γύρου του Nürburgring με το νέο Espace. Επιταχύνει όμως 0-100χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική στα 175χλμ./ώρα. Το βιβλίο παραγγελιών του Renault Espace θα ανοίξει την άνοιξη.