Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η απόφαση του Πούτιν να εισβάλει στην Ουκρανία είχε τεράστιες επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, αναγκάζοντας σε παύση της παραγωγής για αρκετούς μήνες και την έξοδο όλων των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Όταν τελικά περίπου στα μέσα του 2022, η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή του Niva, είχε καταργήσει τους αερόσακους, το ABS και άλλα βασικά χαρακτηριστικά που είχαν τα αυτοκίνητα για πολλές δεκαετίες, λόγω έλλειψης υλικών.

Πλέον όλα δείχνουν πως οι ελλείψεις καλύφθηκαν (πιθανότατα από τη νέα συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας), και έτσι τόσο το Lada Niva όσο και το Niva Travel αποκτούν ξανά ABS, αερόσακους αλλά και επιπλέον εξοπλισμό.

Το σύντομο δελτίο τύπου που δημοσίευσε η AvtoVAZ αναφέρει ότι το Niva αποκτά επίσης έναν ανανεωμένο κινητήρα που πληροί πλέον τους κανονισμούς Euro 5 (ένα πρότυπο ρύπων που εφαρμόζεται από το 2009 και πλέον θεωρείται αρκετά ξεπερασμένο). Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε πως μέχρι τώρα το Niva χρησιμοποιούσε κινητήρα που πληρούσε το πρότυπο Euro 2, το οποίο εισήχθη το 1996.

Μάλιστα, στις πιο πλούσιες εκδόσεις του Niva Travel, υπάρχει cruise control (με περιοριστή ταχύτητας), υπολογιστής ταξιδιού, πλήρως φωτιζόμενος πίνακας οργάνων και δίχρωμες ζάντες αλουμινίου. Το ESP επιστρέφει επίσης αργότερα αυτό το μήνα, σύμφωνα με το ρωσικό περιοδικό Auto Pro News. Η παραγωγή και των δύο μοντέλων με τις αναβαθμίσεις αυτές έχει ήδη ξεκινήσει.

Όπως θα περίμενε κανείς, η ζητούμενη τιμή βλέπει μια σημαντική αύξηση. Προηγουμένως, το Lada Niva Legend ξεκινούσε από 829.900 ρούβλια (9.140 δολάρια με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες), αλλά το φθηνότερο είναι τώρα 9στα 10.200 δολάρια. Το πιο σύγχρονο Niva Travel κόστιζε 1.198.900 ρούβλια (13.200 δολάρια) και τώρα ξεκινάει από 13.400 δολάρια.