Του Λουκά Παπαλάμπρου

Κινητήρας 1.8 λίτρου με κομπρέσορα απόδοσης 212 ίππων, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και 0-100 σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι το ισχυρότερο και ταχύτερο Yaris στην ιστορία.

Η πλήρη ονομασία του αυτοκινήτου είναι Yaris GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nurburgring) και σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία είναι ένα από τα γρηγορότερα supermini.

Είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε τρίθυρο αμάξωμα, έχοντας νέο bodykit που τονίζει τα σπορ χαρακτηριστικά του. Ξεχωρίζουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα, η κεντρική απόληξη της εξάτμισης, οι ζάντες 17 ιντσών της BBS, ο διαχύτης και η σταθερή πίσω πτέρυγα. Κάθεται χαμηλότερα στο έδαφος κατά 2,4 εκατοστά, με τα αμορτισέρ να προέρχονται από τη Sachs και τα φρένα να αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους μπροστά διαμέτρου 275 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες και απλούς πίσω 278 χλστ.

Για καλύτερα κρατήματα και τη βέλτιστη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, οι αναρτήσεις έχουν σπορ ρύθμιση, το σύστημα διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα, με το βάρος του αυτοκινήτου να είναι στα 1.135 κιλά.

Διαθέτει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο στην κατηγορία με 5,35 και η μέγιστη ροπή είναι στα 235 Nm. Ξεκάθαρα σπορ είναι και το εσωτερικό, με τα μπάκετ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι, τα αλουμινένια πεντάλ, τις κόκκινες ραφές, το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα και το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών να κάνουν τη διαφορά.

Η παραγωγή του Yaris GRMN θα ξεκινήσει σύντομα και θα περιοριστεί στις 400 μονάδες. Όσο για την τιμή, σε Γερμανία και Βρετανία ορίστηκε στα 29.900 και 29.940 ευρώ, αντίστοιχα, χωρίς τους φόρους.