Του Λουκά Παπαλάμπρου
Μετά το παγκόσμιο ντεμπούτο του e-tron Sportback, ήταν η σειρά του RS Q8 να αποκαλυφθεί επίσημα, στο πλαίσιο της έκθεσης του Λος Άντζελες.
Η κορυφαία έκδοση του μεγάλου πολυτελούς SUV της Audi τροφοδοτείται από τον V8 4.0 biturbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 600 ίππων και 800 Nm ροπής. Το μοτέρ φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Tiptronic, καθώς και σύστημα τετρακίνησης με torque vectoring και σπορ διαφορικό πίσω.
Η λειτουργία launch control βελτιώνει τις επιταχύνσεις, με τα 0-100 να έρχονται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και τα 0-200 σε 13,7΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο, για όποιον επιθυμεί, υπάρχει το πακέτο Dynamic Plus, ανεβάζοντας τη βελόνα του κοντέρ στα 305 χλμ./ώρα.
Το RS Q8 είναι το δεύτερο ταχύτερο SUV μετά τη Lamborghini Urus, κατέχοντας το ρεκόρ γύρου στην πίστα του Nurburgring.
Εφοδιάζεται με δεκάδες συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά «καλούδια», όπως την ενεργή αερανάρτηση με τα υδραυλικά αμορτισέρ, το σύστημα EAWS με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο των αντιστρεπτικών δοκών και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Το αυτοκίνητο πατάει σε ζάντες 22 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 295/40, φέρει δυναμικό bodykit, LED Matrix φώτα, διαχύτη, σπορ σύστημα εξάτμισης. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, ενώ στα έξτρα υπάρχουν και οι ζάντες 23΄΄ με τα carbon κεραμικά φρένα.
Στο εσωτερικό, τη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Q8 κάνουν τα σπορ καθίσματα με τις χειροποίητες ραφές, οι επενδύσεις Alcantara, το flat bottom τιμόνι με την υπογραφή RS και οι επιπλέον λειτουργίες στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο head-up display, προκειμένου ο οδηγός να βλέπει τις δυνάμεις G που ασκούνται, τους χρόνους στην πίστα και την πίεση λειτουργίας του turbo.
Το λανσάρισμα του RS Q8 στην αγορά θα ξεκινήσει στις αρχές του 2020. Η τιμή εκκίνησης στη Γερμανία ορίστηκε στα 127.000 ευρώ.