Του Λουκά Παπαλάμπρου

Είναι γεγονός. Η Mercedes παρουσίασε με κάθε επισημότητα την πολυαναμενόμενη νέα γενιά της AMG A 45, το αυτοκίνητο που φέρει κάτω από το καπό τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα παραγωγής του κόσμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το διαμάντι

Το γερμανικό μοντέλο χαρακτηρίζεται ως super hot hatch και θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την απλή και τη S. Αμφότερες τροφοδοτούνται από τον καινούργιο δίλιτρο turbo κινητήρα M139, με τη βασική να αποδίδει 387 ίππους και 480 Nm ροπής και την ισχυρότερη 421 ίππους και 500 Nm.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το όριο περιστροφής του μοτέρ χωρητικότητας 1.991 κ.εκ. είναι στις 7.200 σ.α.λ. και η μέγιστη πίεση στα 2,1 bar, η μεγαλύτερη που έχει επιτευχθεί ποτέ σε όχημα παραγωγής. 

Το σύνολο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, σφυρήλατο ατσάλι κι άλλα προηγμένα υλικά, όπως το NANOSLIDE, το οποίο χρησιμοποιείται και στη Formula 1, με το βάρος του να περιορίζεται στα 160,5 κιλά.

Οι επιδόσεις του οχήματος είναι εκπληκτικές. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση στην περίπτωση της απλής Α 45 4Matic+ επιτυγχάνονται σε 4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η 45 S 4Matic+ από την άλλη πιάνει τα 100 σε 3,9 δευτερόλεπτα και η βελόνα του κοντέρ σταματά με κόφτη στα 270 χλμ./ώρα.

Παρά την τρομερή δύναμη, η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 8,1 έως 8,4 λίτρα και οι εκπομπές ρύπων από 185 έως 192 γρ./χλμ.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων AMG Speedshift DCT 8G και σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+.

Φυσικά, δεν λείπει το σύστημα κατανομής ροπής AMG Torque Control, ενώ προστέθηκε και λειτουργία Drift Mode, ώστε το όχημα να συμπεριφέρεται σαν πισωκίνητο για ατελείωτες στιγμές πλαγιολίσθησης.

Άλλη κλάση

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Sport, Sport+, Slippery και Individual), με την έκδοση Α 45 S να φέρει επιπλέον το πρόγραμμα Race για τέλειες επιταχύνσεις. Αντίστοιχα, για την τετρακίνηση μπορεί να επιλέξει μεταξύ των Basic, Comfort, Sport, Pro, Advanced και Master.

Πατάει σε ελαστικά διαστάσεων 245/40 R18 και 19 ιντσών η S, με γκρι ή κόκκινες δαγκάνες και δίσκους 350 χλστ. για την απλή έκδοση και 360 χλστ. για την ισχυρότερη.

Όλα τα μηχανικά μέρη, από το σασί έως το τιμόνι, την ανάρτηση και τα αμορτισέρ είναι αναβαθμισμένα προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης.

Ξεκάθαρα σπορ είναι και η εικόνα, με την AMG να τοποθετεί αεροδυναμικό bodykit, τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης 82 και 90 χλστ. αντίστοιχα, ειδική εξάτμιση με ενεργά flaps για πιο άγριο ήχο και πολλά ακόμη.

Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό, με τα μπάκετ καθίσματα της AMG, το τριάκτινο τιμόνι, τις δερμάτινες επενδύσεις Artico, το ύφασμα Dinamica, τις κόκκινες ραφές ή κίτρινες ραφές, τα διακοσμητικά αλουμινίου και τις δύο ψηφιακές οθόνες με τις επιπλέον λειτουργίες να εντυπωσιάζουν.

Όσο για την έναρξη της εμπορικής πορείας στην ευρωπαϊκή αγορά και τις τιμές, η γερμανική εταιρεία δεν θέλησε να αναφέρει το παραμικρό. 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης