Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η γαλλική φίρμα ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των hot hatch, δημιουργώντας ένα πανίσχυρο και απολαυστικό αυτοκίνητο με αγωνιστικά χαρακτηριστικά.
Το νέο Megane R.S. Trophy εξελίχθηκε από τη Renault Sport, με τον οδηγό της F1, Nico Hulkenberg, να συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη του μοντέλου. Πρόκειται για το πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο παραγωγής των Γάλλων, υιοθετώντας λύσεις από τα race car. Για παράδειγμα, στο σύστημα της εξάτμισης έχει χρησιμοποιηθεί μηχανική βαλβίδα, ενώ στην τουρμπίνα τοποθετήθηκαν κεραμικά ρουλεμάν, τα οποία αφενός είναι ελαφρύτερα από τα παραδοσιακά ατσάλινα, αφετέρου προσφέρουν καλύτερη απόκριση.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1.8 turbo κινητήρας του «απλού» R.S. Χάρη στις αναβαθμίσεις των μηχανικών, αποδίδει 300 ίππους και 420 Nm ροπής όταν χρησιμοποιείται το αυτόματο κιβώτιο EDC και 400 Nm με το μηχανικό εξάρι. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το μοτέρ καλύπτει πλήρως τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d-TEMP.
Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 260 χλμ./ώρα. Τα ρεπρίζ είναι εξαιρετικά, επιταχύνοντας με 3η σχέση στο κιβώτιο από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 3,1 δευτερόλεπτα.
Το βάρος του Megane R.S. Trophy έχει περιοριστεί στα 1.419 κιλά, με τη Renault Sport να το εφοδιάζει με σπορ ανάρτηση, μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen, σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control, ζάντες «fuji» 19 ιντσών και δίσκους διαστάσεων 355 χλστ. Τα ελαστικά Potenza 007 έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το αυτοκίνητο από την Bridgestone, ενώ τα μπάκετ καθίσματα της Recaro φέρουν επένδυση alcantara και είναι πιο χαμηλά κατά 20 χλστ. σε σχέση με αυτά του απλού R.S.
Όπως υποστηρίζει ο Hulkenberg, το αυτοκίνητο είναι πολύ δυνατό σε όλες τις συνθήκες, έχει εξαιρετική αίσθηση. Η σταθερότητά του είναι υποδειγματική, όπως και η πρόσφυση. Τα φρένα αντέχουν στις καταπονήσεις και τα καθίσματα προσφέρουν άριστη στήριξη στο σώμα του οδηγού.
Για όσους ενδιαφέρονται, η εμπορική πορεία του Trophy θα ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες του 2018. Η τιμή του παραμένει άγνωστη προς το παρόν.