Του Λουκά Παπαλάμπρου
Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η γερμανική φίρμα παρουσίασε επίσημα -σε μορφή προπαραγωγής- το Project One, το κορυφαίο τετράτροχο στην πολύχρονη ιστορία της.
Από τότε μέχρι σήμερα, ουδείς είχε ακούσει το παραμικρό για το πολυαναμενόμενο hypercar. Η Mercedes κρατούσε σαν επτασφράγιστο μυστικό τη διαδικασία εξέλιξής του. Δεν άφησε να διαρρεύσει το παραμικρό, παρότι οι μηχανικοί πραγματοποίησαν χιλιάδες ώρες δοκιμών στο κέντρο της αγωνιστικής ομάδας της F1, στο Brixworth της Μ. Βρετανίας.
Οι προσομοιώσεις, οι έλεγχοι ποιότητας και αξιοπιστίας, τα τεστ στο δυναμόμετρο, οι δοκιμές αντοχής, όλα έγιναν κάτω από άκρα μυστικότητα από μία ολιγομελή ομάδα εξειδικευμένων μηχανικών. Πλέον, ήρθε η ώρα το αυτοκίνητο να βγει στους δρόμους και να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
Πλήρως καμουφλαρισμένο, το Project One έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα στο οδικό δίκτυο, με τη Mercedes – AMG να δίνει στη δημοσιότητα τις επίσημες φωτογραφίες.
Το εκπληκτικό αυτό όχημα τροφοδοτείται από ένα προηγμένο υβριδικό σύνολο, συνδυάζοντας τον V6 1.6 Turbo κινητήρα με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα ηλεκτρικό turbo και σύστημα KERS, επιτυγχάνοντας θερμοδυναμική απόδοση 43%. Η συστοιχία μπαταριών είναι ίδια με αυτή που υπάρχει στο μονοθέσιο της F1, αλλά περιέχει περισσότερες κυψέλες και ζυγίζει 100 κιλά, περίπου.
Η μονάδα ισχύος είναι αρκετά πολύπλοκη και το προσδόκιμο ζωής υπολογίζεται στα 50.000 χιλιόμετρα. Μετά απαιτείται ανακατασκευή ή αντικατάσταση. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 8 σχέσεων και έχει αναπτυχθεί ειδικά για το Project One. Το hypercar είναι ουσιαστικά τετρακίνητο, με τη συνολική απόδοση να ξεπερνά τους 1.000 ίππους. Ακόμη δεν υπάρχουν πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά, ωστόσο, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε περίπου 2,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.
Η παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει, με τις πρώτες μονάδες να παραδίδονται στους εκλεκτούς πελάτες μέσα στο 2019. Θα παραχθεί σε μόλις 275 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη προπωληθεί έναντι του ποσού των 2.275.0000 ευρώ, χωρίς τους φόρους. Μάλιστα, η Mercedes-AMG εξέτασε προσεκτικά κάθε υποψήφιο κάτοχο πριν αποφασίσει να του πουλήσει το αυτοκίνητο. Ο λόγος ήταν για να αποφύγει το φαινόμενο κερδοσκοπίας, δηλαδή να το αγοράσει κάποιος ώστε να το πουλήσει λίγο αργότερα σε διπλάσια τιμή.
Έτσι, ζήτησε από κάθε πελάτη να υπογράψει μία ειδική σύμβαση στην οποία αναφέρεται ότι δεν μπορεί να το μεταπωλήσει για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Διαβάστε επίσης: To απόλυτο hypercar της Mercedes είναι γεγονός