Χάρη στο σύστημα διπλού ψεκασμού AdBlue, οι νέοι diesel κινητήρες της Volkswagen είναι πιο καθαροί από ποτέ, καλύπτοντας πλήρως τις αυστηρότερες προδιαγραφές όσον αφορά στις εκπομπές CO2.
Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία ψεκασμού διπλής δόσης AdBlue, μιας καινοτομίας που έκανε πρεμιέρα στο Passat πριν από έναν χρόνο. Πλέον και το νέο Golf 2.0 TDI SCR 150 PS DSG προσφέρει αυτή την τεχνολογία.
Η συγκεκριμένη έκδοση του Golf εφαρμόζει το επόμενο στάδιο του συστήματος SCR – τη λεγόμενη διπλή δόση ή δίδυμη παροχή. Στην περίπτωσή του, το Adblue ψεκάζεται από δύο καταλύτες SCR, οι οποίοι είναι διαταγμένοι σε σειρά και σε σχετική απόσταση μεταξύ τους. Το σύστημα είναι τόσο αποτελεσματικό που υπερκαλύπτει τις μελλοντικές νόρμες Euro 6d.
Δεδομένης της μεγαλύτερης απόστασης από τον κινητήρα, η διαφορά θερμοκρασίας των καυσαερίων ανάμεσα στους δύο καταλύτες μπορεί να είναι και 100° C. Αυτό έχει αποτέλεσμα να μεγαλώνει το εύρος θερμοκρασίας στο οποίο γίνεται επεξεργασία των καυσαερίων.
Η καινοτόμα διαδικασία της διπλής παροχής αντισταθμίζει ένα μειονέκτημα των κινητήρων πετρελαίου, τη δημιουργία οξειδίων του αζώτου, κάτι που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας τους. Οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεν λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, γιατί το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και η διαδικασία καύσης είναι πιο αποτελεσματική, έχουν ωστόσο ειδικές απαιτήσεις, καθώς η καύση πραγματοποιείται με περίσσεια αέρα. Το κύριο συστατικό του αέρα είναι το άζωτο και αυτό αντιδρά με το οξυγόνο κατά την καύση σχηματίζοντας οξείδια του αζώτου.
Στα υφιστάμενα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων ο καταλύτης SCR, τοποθετημένος κοντά στον κινητήρα, μεταξύ του υπερσυμπιεστή και του καταλυτικού μετατροπέα οξείδωσης πετρελαίου, είναι αποδοτικός και σε κρύες συνθήκες, έχοντας εύρος λειτουργίας μεταξύ 220°C και 350°C. Η υιοθέτηση του συστήματος διπλής δόσης, με τη χρήση ενός επιπλέον καταλύτη SCR, εξασφαλίζει ότι η διάσπαση των NOx θα συνεχιστεί ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μεγάλο φορτίο και πολλές στροφές για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος