Η κρίση έχει και θετικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών όπως για παράδειγμα η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων που μεταφράζεται και σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της JATO Dynamics, της μεγαλύτερης εταιρείας παροχής δεδομένων για το αυτοκίνητο παγκοσμίως, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα το 2011 μειώθηκε κατά 7% σε σχέση με το 2010. Η μείωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι αγοραστές επιλέγουν αυτοκίνητα με χαμηλότερο κυβισμό ενώ από την πλευρά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν πλέον πιο «καθαρά» αυτοκίνητα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων CO2 διαμορφώθηκε σε 132,5 γρ,./χλμ. το 2011, αντί για τα 142,5 το 2010. Σημαντική ήταν και η μείωση για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, που έφτασε το 6%, με μέσο όρο τα 197,7 γρ./χλμ. αντί για τα 210,3 το 2010.
Εξαιρετικά σημαντική ήταν η συμβολή του ομίλου Fiat σε αυτή την εξέλιξη, καθώς ο ιταλικός όμιλος αυτοκινήτων πέτυχε να μειώσει στην Ελλάδα το μέσο όρο εκπομπής CO2 (ισοσταθμισμένος μέσος όρος διαθέσιμων δεδομένων). Αυτή η διάκριση έρχεται ως συνέχεια και μάλιστα για 5η συνεχή χρονιά, ως ο ευρωπαϊκός κατασκευαστής που κατέγραψε το χαμηλότερο επίπεδο εκπομπών CO2 στα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2011. Ειδικότερα το Fiat Group κατέκτησε την πρωτιά κατά το 2011 και στην Ελλάδα με τα επιβατικά αυτοκίνητά του, με μέσο όρο εκπομπών CO2 123,5 γρ./χλμ., αντί για τα 138,5 γρ./χλμ. που είχε το 2010, μια μείωση της τάξης του 10,8%, πολύ πάνω από το μέσο όρο του 7% που επιτεύχθηκε για το σύνολο των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων.
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης