Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Έχοντας κυκλοφορήσει από το 2017, η τρέχουσα γενιά του Audi A8 έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία της, παρόλο που ένα facelift ανανέωσε τα πράγματα στα τέλη του 2021. Σύμφωνα με ξένα μέσα, η Audi είναι έτοιμη το 2024 να παρουσιάσει τη νέα γενιά του A8.
Τα ξένα δημοσιεύματα υποστηρίζουν ότι θα είναι το πιο ισχυρό EV που έχει υπάρξει ποτέ και κατ’ επέκταση το πιο ισχυρό Audi μέχρι σήμερα. Αυτός ο τίτλος ανήκει προς το παρόν στο RS E-Tron GT με την πανίσχυρη ισχύ των 637 ίππων που προέρχεται από ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων. Από την πλευρά της εσωτερικής καύσης, το RS6 Competition κατέχει το στέμμα με τον twin-turbo V8 των 4,0 λίτρων που αποδίδει 621 ίππους. Το super wagon έχει το προβάδισμα όσον αφορά τη ροπή, προσφέροντας 850 Nm, δηλαδή 20 Nm περισσότερα από το ηλεκτρικό sedan.
Πόση ισχύ θα έχει ο διάδοχος του A8; Το Autocar πιστεύει ότι μπορεί να μην φτάσει ακριβώς τους 711 ίππους και τα 960 Nm του Grandsphere, αλλά θα ξεπεράσει εύκολα τα RS E-Tron GT και RS6 Competition. Αυτό θα δώσει στην Audi έναν αντίπαλο για τη Mercedes-AMG EQS 53 και την πρόσφατα παρουσιαζόμενη BMW i7 M70.
Φτάνοντας το 2024, όταν το A8 θα γιορτάσει την 30ή επέτειό του, το νέο μοντέλο θα «πατάει» στη μεγαλύτερη διαμόρφωση της επερχόμενης αρχιτεκτονικής Premium Platform Electric. Αναπτυγμένη από την Audi και την Porsche, η PPE θα χρησιμοποιηθεί αρχικά για μερικά crossover, δηλαδή το Q6 E-Tron και τη Macan. Ένα A6 E-Tron Sedan είναι επίσης στα σκαριά και θα τοποθετηθεί κάτω από το fullsize ηλεκτρικό σεντάν.
Το 2021 Grandsphere είχε μια μεγάλη μπαταρία 120 kWh και το Autocar πιστεύει ότι θα μεταφερθεί στο μοντέλο παραγωγής. Στο concept, έδωσε στο επιβλητικό EV μέγιστη αυτονομία 750 χιλιομέτρων)και τη δυνατότητα φόρτισης στα 270 kW από το 5 στο 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά. Όσον αφορά το στυλ, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Audi, Marc Lichte, έχει ήδη υποσχεθεί ότι το αρχοντικό EV θα είναι “πολύ κοντά” στο Grandsphere.