Του Λουκά Παπαλάμπρου
Επίσημη πρεμιέρα έκανε στην έκθεση της Γενεύης η ολοκαίνουργια AMG GT 4-door Coupe, ένα από τα πιο όμορφα, ελκυστικά και ισχυρά τετράθυρα αυτοκίνητα παραγωγής.
Το νέο μοντέλο της Mercedes τοποθετείται απέναντι από την Porsche Panamera και διακρίνεται για την επιβλητική εμφάνιση, τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις υψηλές επιδόσεις. Απευθύνεται στους ανήσυχους οικογενειάρχες, σε αυτούς που επιζητούν ένα σπορ coupe όχημα με επιπλέον χώρους και πρακτικότητα, προσφέροντας μοναδικές στιγμές απόλαυσης.
Η AMG GT 4-Door Coupe πατάει στο πάτωμα της CLS και υιοθετεί πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το απλό γερμανικό μοντέλο, όπως τη χαρακτηριστική μάσκα και την πίσω πόρτα. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα προέρχονται από το εντυπωσιακό GT, με το αυτοκίνητο να προβάλλει από την πρώτη ματιά τη δύναμη, την ανθεκτικότητα και την αποφασιστικότητα.
Εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, φέρει ενεργή ανάρτηση, διπλές απολήξεις της εξάτμισης, διαχύτη, πίσω πτέρυγα και ζάντες ελαφρού κράματος. Το εσωτερικό προέρχεται από τη S-Class, έχοντας την υπογραφή του τμήματος AMG. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερα ή πέντε άτομα, ανάλογα με το τι επιθυμεί ο ιδιοκτήτης, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 395 λίτρα.
Όλες οι επιφάνειες στο σαλόνι καλύπτονται από δέρμα, alcantara και ανθρακονήματα. Οι μεγάλες οθόνες μπροστά από τον οδηγό και στην κεντρική κονσόλα περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, όπως και τα μπάκετ καθίσματα.
Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από το ερχόμενο καλοκαίρι. Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με τη βασική GT53 4Matic+ να τροφοδοτείται από τον V6 3.0 λίτρων κινητήρα -διαθέτει λειτουργία electric boost- αποδίδοντας 435 ίππους και 520 Nm ροπής. Η μονάδα EQ ανεβάζει στιγμιαία την ισχύ στους 457 ίππους, με τα 0-100 να έρχονται σε 4,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 285 χλμ./ώρα.
Η GT 63 4MATIC+ με τον V8 4.0 biturbo αποδίδει 585 ίππους και 800 Nm ροπής, με τις επιδόσεις να είναι σαφώς καλύτερες. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 3,4 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 310 χλμ./ώρα. Όσο για την GT 63 S 4MATIC+, φοράει το ίδιο μοτέρ, αλλά αποδίδει 639 ίππους και 900 Nm ροπής. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 3,2 δευτερόλεπτα και το κοντέρ της βελόνας σταματά στα 315 χλμ./ώρα.
Αργότερα, δεν αποκλείεται να προστεθεί στην γκάμα του μοντέλου και μία υβριδική εκδοχή με εκπληκτική δύναμη. Για τους diesel ούτε λόγος να γίνεται, με τη Mercedes να τους αποκλείει τελείως από την AMG GT 4-door Coupe.