Του Λουκά Παπαλάμπρου

Ναι, το παραδέχομαι. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αναφέρομαι στην Porsche 911 GT3 και συγκεκριμένα στη νέα γενιά της κορυφαίας έκδοσης του εμβληματικού μοντέλου.

H γερμανική φίρμα έχει δημιουργήσει ένα «όπλο» των δρόμων, ένα τετράτροχο που μπορεί να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη του οδηγού στα ύψη, να του χαρίσει απίστευτες στιγμές ηδονής.

Μετά τις ανακοινώσεις σχετικά με τις επιδόσεις και τις προδιαγραφές, η Porsche αποκάλυψε ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες γύρω από την ανάπτυξη της 911 GT3. Όπως αναφέρει, στόχος των μηχανικών ήταν να προσφέρουν στους οδηγούς ένα sportcar πολύ υψηλών προδιαγραφών χωρίς 510 ατμοσφαιρικοί ίπποι συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση.

Για να το επιτύχουν αυτό, συνεργάστηκαν με τους συναδέλφους τους από το αγωνιστικό τμήμα. Το αποτέλεσμα ήταν η πιο άμεση μεταφορά τεχνολογίας που μπορεί να φανταστεί κανείς, όπως δήλωσε ο επικεφαλής για τις GT εκδόσεις, Andreas Preuninger.

 

160 ώρες στο τούνελ

Για τη βελτίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, έγιναν πάνω από 700 προσομοιώσεις στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι μηχανικοί πέρασαν συνολικά 160 ώρες μέσα στο τούνελ. Η 911 GT3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που φέρει αγωνιστική πίσω πτέρυγα. Αυτή μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερις 0-100 σε 3,4 δευτερόλεπταδιαφορετικές θέσεις, όπως και ο εμπρός διαχύτης.

Στα 200 χλμ./ώρα, το sportcar παράγει 50% περισσότερη κάθετη δύναμη από την προηγούμενη γενιά. Στη ρύθμιση με τη μέγιστη πίεση, η αύξηση είναι έως και 150%. Επίσης, πολλά από τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στο όχημα προέρχονται κατευθείαν από τα αγωνιστικά.

 

22.000 ώρες δοκιμών για τον κινητήρα

Πιο χρονοβόρα διαδικασία ήταν αυτή των δοκιμών του κινητήρα. Για να μπορέσει ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer χωρητικότητας 4.0 λίτρων να βγάλει τον καλύτερό του εαυτό, οι μηχανικοί προσομοίωσαν τη λειτουργία του σε κάθε πίστα και με τέρμα το γκάζι για 22.000 ώρες.

Με απόδοση 510 ίππων και 470 Nm ροπής και όριο περιστροφής τις 9.000 σ.α.λ., το μοτέρ προκαλεί «τρόμο». Η διαδικασία λίπανσής του είναι ίδια με τους αγώνες, ο χρονισμός των βαλβίδων ελέγχεται μέσω του συστήματος VarioCam και οι τριβές είναι μειωμένες.

Φυσικά, δοκιμές πραγματοποιήθηκαν και στην πράξη για τον έλεγχο της αξιοπιστίας. Οι δοκιμαστές έκαναν 5.000 συνεχόμενα χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα κίνησης στα 300 χλμ./ώρα στην πίστα του Nardo στην Ιταλία, σταματώντας μόνο για ανεφοδιασμό καυσίμου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πιάνει τα 200 σε 10,8 δευτερόλεπτα η νέα Porsche 911 GT3

Τι ελαστικά φοράει το «όπλο» της Porsche;