Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται μέρα με τη μέρα όλο και πιο δημοφιλή και ο κόσμος “κοιτάζει” φανερά προς αυτά. Εταιρείες όπως η Hyundai που έχουν πάρει ρίσκα αναπτύσσοντας νέες πλατφόρμες για ηλεκτρικά οχήματα (όπως το φουτουριστικό Ioniq 5), φαίνεται να δικαιώνονται, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει πως το 20% των ευρωπαϊκών τους πωλήσεων είναι EV.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, 11.532 από τα 57.842 Hyundai (περίπου 1 στα 5 οχήματα), που πωλήθηκαν στην Ευρώπη τους δύο πρώτους μήνες του 2022 ήταν ηλεκτρικά. Ένα ποσοστό που γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι από τα 20+ οχήματα που προσφέρει συνολικά η εταιρεία στην Ευρώπη, μόνο 3 είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά: το Ioniq 5, το Kona Electric και το Ioniq Electric.
Η τεράστια αυτή αύξηση στις πωλήσεις μπορεί να γίνει ακόμα πιο κατανοητή εάν αναλογιστούμε πως πριν από τέσσερα χρόνια, το 2018, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν μόλις το 2 τοις εκατό των ευρωπαϊκών πωλήσεων της εταιρείας. Ο νέος στόχος που έχει βάλει η εταιρία από την Κορέα είναι τα 270.000 EVs το 2026 και 480.000 το 2030.
Όλα δείχνουν πως η Ευρώπη αποδεικνύεται μια βασική αγορά όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, χάρη στο γεγονός ότι το δίκτυο των φορτιστών μεγαλώνει συνεχώς αλλά και οι κυβερνήσεις δίνουν αρκετές ευκολίες στην απόκτηση τους. Ίσως τελικά ο κόσμος να στραφεί στα ηλεκτρικά, πολύ πριν έρθει το τελεσίγραφο της Ε.Ε. για την πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035.