Οι εγκαταστάσεις της τσεχικής μάρκας στη Mlada Boleslav θεωρούνται από τις κορυφαίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Εκεί, κατασκευάζονται ορισμένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της εταιρείας, όπως τα Octavia και Karoq. Πλέον, στην υπερσύγχρονη μονάδα της Skoda φιλοξενείται και το Enyaq iV.
Το ξεχωριστό στην περίπτωση του συγκεκριμένου εργοστασίου είναι πως το ηλεκτρικό SUV συναρμολογείται στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα συμβατικά Octavia και Karoq. Αυτό συμβαίνει πρώτη φορά σε εγκατάσταση ολόκληρου του Volkswagen Group.
Σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου που βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB – ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση –και τα οποία κατασκευάζονται σε εξειδικευμένα εργοστάσια, η Skoda επέλεξε τον δρόμο της «παράλληλης κατασκευής». Στόχος ήταν η μέγιστη ευελιξία και απόδοση στην παραγωγή.
Η υλοποίηση μιας τέτοιας παραγωγής, παράλληλα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες, ήταν μια μηχανολογική και εφοδιαστική πρόκληση για τους ανθρώπους της εταιρείας. Πλέον, από το εργοστάσιο μπορούν να βγουν 250 με 350 μονάδες του Enyaq iV ημερησίως, με δυνατότητα αυξομείωσης αυτού του αριθμού ανάλογα με τη ζήτηση.
Αν και η ευελιξία στη γραμμή παραγωγής Octavia δεν είναι κάτι καινούργιο, η παράλληλη παραγωγή σε MQB και MEB απαιτούσε ειδικές τροποποιήσεις. Γι’ αυτές τις τροποποιήσεις, που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι, επενδύθηκαν συνολικά 32 εκατομμύρια ευρώ.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές ήταν σχετικές με τη συναρμολόγηση, όπου η διαφορά μεταξύ παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών είναι πιο αισθητή. Επίσης, δημιουργήθηκε ένας νέος σταθμός εργασίας για την εγκατάσταση της μπαταρίας και προσαρμογές στη φέρουσα δομή του υπόστεγου της γραμμής παραγωγής, καθώς τα ηλεκτρικά μοντέλα που «ταξιδεύουν εναέρια στη γραμμή είναι πιο βαριά.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι και ο νέος σταθμός για την τροποποίηση των head-up displays. Αυτό συμβαίνει επειδή το Enyaq iV διαθέτει πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας – επομένως αυτή η εφαρμογή είναι πολύ πιο απαιτητική από την πλευρά της παραγωγής.
Κατά τη διάρκεια των αλλαγών, η Skoda έδωσε μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια, ειδικά όσον αφορά το χειρισμό των μπαταριών. Εισήγαγε εκτεταμένα μέτρα πυροπροστασίας, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης θερμικών καμερών, οι οποίες παρακολουθούν συνεχώς τη θερμοκρασία στον χώρο παραγωγής και ενεργοποιούν το συναγερμό εάν η θερμοκρασία αποκλίνει κάποια στιγμή από ένα καθορισμένο εύρος.