Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Εδώ και περίπου δύο μήνες οι Έλληνες οδηγοί (εκτός των άλλων δυσκολιών) έχουν έρθει αντιμέτωποι με τη πρωτοφανή αύξηση στην τιμή της βενζίνης. Με το λίτρο να έχει ξεπεράσει και δυστυχώς παραμείνει πάνω από τα 2 ευρώ, είναι πολλές οι φωνές που ζητούν από την κυβέρνηση να μειώσει τον υπερβολικό φόρο καυσίμων. (να θυμίσουμε πώς πάνω από το 50% της συνολική τιμής ενός λίτρου αντιστοιχεί στην φορολογία).
Η κυβέρνηση αρνήθηκε κατηγορηματικά κάτι τέτοιο και προτίμησε να προχωρήσει στην καταβολή επιδόματος 200 ευρώ για καύσιμα, με εισοδηματικά κριτήρια.
Ζώντας πλέον μία τέτοια κρίση και με τους Έλληνες να χάνουν το ¼ του εισοδήματος τους για τα έξοδα κίνησης, έχει τρομερό ενδιαφέρον να δούμε τί φορολογία πληρώνουμε ανά λίτρο καυσίμου στην Ελλάδα αλλά και ποια η θέση της χώρας μας συγκριτικά με τον υπόλοιπο κόσμο.
Το Υπουργείο Ενέργειας των Η.Π.Α. προχώρησε στην δημοσίευση της έρευνας που αποδεικνύει τα δολάρια που καταλήγουν στα ταμεία του κράτους ανά γαλόνι βενζίνης και πετρελαίου.
Την μεγαλύτερη φορολογία στην 1η θέση έχει το Ηνωμένο Βασίλειο τόσο στην βενζίνη όσο και στο πετρέλαιο (3.49 δολάρια φόρος ανά γαλόνι). Ακολουθούν η Ολλανδία, η Τουρκία η Ιταλία το Ισραήλ και η Ελβετία. Η Ελλάδα είναι στην 8η θέση έχοντας και το παράδοξο πως η φορολογία της βενζίνης είναι υπερδιπλάσια του πετρελαίου!
Οι επίσημες μετρήσεις σχετικά με την μέση τιμή βενζίνης ανά χώρα, μας κατατάσσουν στην 8η θέση με την ακριβότερη βενζίνη στον κόσμο, ενώ αναλογικά με το εισόδημα τους, οι Έλληνες πληρώνουν την ακριβότερη βενζίνη στον κόσμο.