Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι αρχές της Σεούλ ανησυχούν τόσο πολύ για τον κίνδυνο να πάρουν φωτιά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ετοιμάζουν νέους κανόνες που θα εμποδίζουν την είσοδο σε υπόγειους χώρους στάθμευσης όσων έχουν μπαταρία φορτισμένη πάνω από 90%.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, μια Mercedes-Benz EQE τυλίχθηκε στις φλόγες ενώ ήταν σταθμευμένη σε υπόγειο γκαράζ σε συγκρότημα διαμερισμάτων, προκαλώντας μια κόλαση που σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης προκάλεσε ζημιές σε 880 κοντινά οχήματα και άφησε 1.600 νοικοκυριά χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και νερό για μια εβδομάδα. Για να προσπαθήσει να αποφύγει παρόμοια περιστατικά στο μέλλον, η μητροπολιτική κυβέρνηση της Σεούλ παρεμβαίνει.
Εκτός από τον περιορισμό της πρόσβασης στα υπόγεια γκαράζ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι φορτισμένα πάνω από 90%, οι νέοι κανόνες θα επιβάλλουν όριο 80% στους ταχυφορτιστές εντός της πρωτεύουσας της Νότιας Κορέας. Υπάρχουν επίσης σχέδια για την επιβολή αυτού του ορίου φόρτισης και σε ιδιωτικούς φορτιστές. Η Korea JoongAng Daily αναφέρει ότι οι κανόνες θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Πολλοί εμπειρογνώμονες του EV στη χώρα αντιτίθενται στους κανόνες. Σύμφωνα με τον καθηγητή Yoon Won-sub, ο οποίος είναι επικεφαλής ενός ερευνητικού κέντρου μπαταριών του Πανεπιστημίου Sungkyunkwan και της Samsung SDI, δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι πλήρως φορτισμένες μπαταρίες ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πυρκαγιάς.
Από τις 139 πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων που αναφέρθηκαν στη Νότια Κορέα τα τελευταία τρία χρόνια, μόνο οι 26 συνέβησαν κατά τη διάρκεια φόρτισης του αυτοκινήτου. Συγκριτικά, 68 πυρκαγιές ξεκίνησαν όταν ένα όχημα ήταν εν κινήσει, ενώ άλλες 36 συνέβησαν όταν ένα ηλεκτρικό όχημα ήταν σταθμευμένο. Στην περίπτωση της EQE που αναφλέχθηκε αυθόρμητα, ήταν σταθμευμένη και δεν φόρτιζε.
Ούτε οι ιδιοκτήτες EV είναι ευχαριστημένοι. Με την επιβολή ανώτατου ορίου στη φόρτιση, η κυβέρνηση θα μειώσει ουσιαστικά την ωφέλιμη αυτονομία όλων των EV.