Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Οι Γερμανοί στο BMW Group ξεκινούν ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα ελίσσονται στους χώρους παραγωγής χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Θα μου πείτε εδώ τα περισσότερα ακριβά μοντέλα παρκάρουν μόνα τους και σε λίγα χρόνια θα παραλαμβάνουν τους οδηγούς τους από τα γραφεία τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BMW εδώ και αρκετά χρόνια έκανε μια παρουσίαση σε μια πολύ καλά χαρτογραφημένη πολιτεία της Αμερικής όπου ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου αφού διασκέδασε με την παρέα του σε ένα μπαράκι πάτησε έναν κωδικό στο κινητό του τηλέφωνο.

Το αυτοκίνητό του που ήταν σταθμευμένο σε κάποιο υπόγειο πάρκινγκ ξεκίνησε μόνο του, σταμάτησε στις μπάρες του πάρκινγκ μέχρι να ολοκληρωθεί η αυτόματη πληρωμή, άνοιξε η μπάρα και στη συνέχεια βγήκε στο δρόμο. Λίγα λεπτά αργότερα στάθμευσε με alarm μπροστά στο μπαράκι. Ο ιδιοκτήτης βγήκε στο πεζοδρόμιο αλλά δεν άνοιξε την μπροστινή αριστερή πόρτα του οδηγού αλλά την αριστερή πίσω. Πιο απλά κάθισε στην πίσω θέση, έδωσε τις συντεταγμένες για το που ακριβώς ήθελε να πάει και έκλεισε τα μάτια του για να χαλαρώσει.

Μην νομίσετε ότι αυτό που σας αναφέρω είναι ένα σενάριο από κάποια κινηματογραφική ταινία του james bond. Ήταν ένα πείραμα που έκανε η BMW. Εκτός όμως από το λογισμικό της BMW χρειάζεται να υπάρχει άριστη χαρτογράφηση της περιοχής ώστε να δουλεύει 100% το GPS.
Αρκετά χρόνια αργότερα η ίδια η εταιρία ξεκινά ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα ελίσσονται στους χώρους παραγωγής χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Το project με την ονομασία Automated Driving In-Plant (‘Automatisiertes Fahren im Werk’, AFW) υλοποιείται σε συνεργασία με δύο startups και θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών logistics νέων οχημάτων σε εργοστάσια και κέντρα διανομής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχικά, τα οχήματα θα κινούνται μόνο στην περιοχή συναρμολόγησης και μετά στους χώρους logistics. Βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής, θα κινούνται αυτόνομα προς έναν χώρο στάθμευσης, έτοιμα για το προσεχές ταξίδι τους με τρένο ή νταλίκα. Ουσιαστικά, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κινηθούν ανεξάρτητα στην παραγωγή – δηλαδή μόλις μετά την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα.

Για να κινούνται τα αυτοκίνητα με ασφάλεια και χωρίς οδηγό το BMW Group συνεργάζεται με την Seoul Robotics από τη Ν. Κορέα και την Embotech από την Ελβετία. 
Το πιλοτικό πρόγραμμα ξεκίνησε αυτόν τον μήνα (Ιούλιος 2022) στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Αρχικά το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί πρώτα σε δύο αυτοκίνητα που ενσωματώνουν πρωτοποριακές τεχνολογίες:

Τη νέα BMW Σειρά 7 και την αμιγώς ηλεκτρική BMW i7 (συνδυασμένη κατανάλωση στον κύκλο WLTP: 19,6 – 18,4 kWh/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση κατά το πρότυπο NEDC: – , αυτονομία: 590 – 625 km στον κύκλο WLTP).Το πιλοτικό project θα τρέξει στο Εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ για αρκετούς μήνες και θα επεκταθεί  αργότερα σε άλλα εργοστάσια.
 
Αυτοματοποιημένοι ελιγμοί από την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα μέχρι τη μετάβαση στο χώρο μεταφοράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο project manager του BMW Group, Sascha Andree είπε σχετικά:

«Η αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσα στο εργοστάσιο είναι ριζικά διαφορετική από την αυτόνομη οδήγηση για τους πελάτες. Δεν χρησιμοποιεί αισθητήρες στο όχημα. Στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο είναι λίγο πολύ ‘τυφλό’ και οι αισθητήρες μέσω των οποίων ελίσσεται είναι ενσωματωμένοι κατά μήκος της διαδρομής μέσα στο εργοστάσιο. Tο AFW βασίζεται σε δύο βασικές τεχνολογίες: μία υποδομή αισθητήρων που υποστηρίζει τον εντοπισμό του οχήματος και την ανίχνευση εμποδίων στον περιβάλλοντα χώρο του εργοστασίου και ένα λογισμικό προγραμματισμού κίνησης, που μεταδίδει ελεγχόμενες εντολές στα οχήματα χωρίς οδηγό, μέσω κινητών επικοινωνιών».

Τις νεοφυείς εταιρείες για το project στρατολογεί το BMW Startup Garage 
Το λογισμικό ανίχνευσης lidar της Seoul Robotics χρησιμοποιεί στατικούς αισθητήρες παρακολούθησης για τη δημιουργία ενός ψηφιακού διδύμου (digital twin) του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης αντικειμένων και του εντοπισμού οχημάτων, ενώ το λογισμικό προγραμματισμού οδήγησης της Embotech κατευθύνει, φρενάρει, επιταχύνει και παρκάρει τα οχήματα χωρίς οδηγό. Οι διαδρομές υπολογίζονται σε πραγματικό χρόνο, και αντί να χρειάζεται εκπαίδευση ή προγραμματισμός για την τρέχουσα κατάσταση, κάθε όχημα μπορεί να ανταποκρίνεται ανεξάρτητα στον περιβάλλοντα χώρο του.

 

 

«Αυτή η συνεργασία με δύο νεαρές startups και έναν κατασκευαστή OEM όπως το BMW Group που εργάζονται μαζί πάνω σε ένα project, είναι πιθανώς η πρώτη του είδους της», σχολίασε ο HanBin Lee, CEO της Seoul Robotics. Αυτό κατέστη εφικτό με την επιχειρηματική μονάδα venture client του BMW Group, BMW Startup Garage. Έχοντας ανακαλύψει την Seoul Robotics ως έναν δυνητικά υποσχόμενο προμηθευτή τεχνολογιών, το BMW Startup Garage ξεκίνησε το πρώτο έργο απόδειξης της ιδέας με τον Sasche Andree και την ομάδα του. Μετά από μία παρουσίαση του προϊόντος, η Embotech προσχώρησε επίσης στην ομάδα. «Χωρίς το BMW Startup Garage, δεν θα είχαμε καταφέρει ποτέ να αξιολογήσουμε και να δοκιμάσουμε τη λύση μας», δήλωσε ο Alexander Domahidi, συνιδρυτής και CTO της Embotech.

Η φιλοσοφία ‘ venture client ’ καλλιεργεί την καινοτομία στο BMW Group .
Το Automated Driving In-Plant είναι ένα επαναστατικό project στη βιομηχανία αυτοκινήτου και ένα από τα πολλά success stories του BMW Startup Garage. Το μοντέλο ‘venture client’ έχει τεθεί σε λειτουργία από το 2015, συνεργαζόμενο με startups για την αξιολόγηση των δυνητικών projects τους. Είναι ένα κορυφαίο εργαλείο για εταιρικά εγχειρήματα και επιδιώκει την αγορά των προϊόντων των startups από νωρίς αντί να αναλαμβάνει τις ίδιες τις νεοφυείς επιχειρήσεις.

Το BMW Startup Garage έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία πάνω από 150 πιλοτικά projects σε συνεργασία με κορυφαίες startups αυτής της φιλοσοφίας, με αθροιστικό όγκο επένδυσης άνω των 4,5 δις δολαρίων.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης