Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Το θρυλικό roadster της Mazda, το MX-5 είναι από τα πιο αγαπητά διθέσια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην παγκόσμια αγορά. Οι γιαπωνέζοι μηχανικοί μπορεί να έχουν τη σιγουριά ότι το MX-5 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο ωστόσο δεν επαφίονται στις δάφνες. Διαρκώς εξελίσσουν το συγκεκριμένο roadster και κάνουν ουσιαστικές βελτιώσεις.
Το Kinematic Posture Control (KPC) στο MX-5 2022 μεγεθύνει τις εγγενείς δυνατότητες της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων του MX-5, της οποίας η δομή σχεδιάστηκε για να αποτρέπει την ανύψωση του αμαξώματος του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα.
Όσοι είχατε η έχετε MX-5 και οδηγήσετε τώρα τη νέα έκδοση με το KPC θα καταλάβετε τη διαφορά. Το νέο MX-5 στρίβει κυρίως σε υψηλές δυνάμεις G . Το σύστημα εφαρμόζει ελαφρά τα φρένα στον εσωτερικό πίσω τροχό για να αυξήσει αυτό το «αντι-ανυψωτικό» αποτέλεσμα. Έτσι καταστέλλει την κύλιση του αμαξώματος και δίνει την αίσθηση ότι «αγκαλιάζει» το δρόμο.
Το νέο MX-5 διακρίνεται σε ιδιαίτερα δύσκολες στροφές καθώς και σε πιο ανώμαλες επιφάνειες, ενισχύοντας τη Jinba Ittai φιλοσοφία, όπου οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα. Είτε με μαλακή, είτε με αναδιπλούμενη οροφή, η οδηγική εμπειρία είναι το ίδιο απολαυστική, χτίζοντας εμπιστοσύνη πίσω από το τιμόνι, ενώ παράλληλα βελτιώνει την άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, ιδιαίτερα σε υψηλότερες ταχύτητες. Όλα τα MX-5 του 2022 συνοδεύονται από το KPC, το οποίο δεν προσθέτει ούτε γραμμάριο βάρους σε αυτήν την ελαφρύτερη γενιά MX-5 συγκριτικά με το αρχικό μοντέλο πρώτης γενιάς που είχε κυκλοφορήσει το 1989.
Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 soft-top επιταχύνει από 0 -100χλμ./ώ. σε 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 219 χλμ./ώ. Η κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι 6,9 l/100χλμ. Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop.
Το MX-5 2022 έχει τιμή εκκίνησης 28,765 ευρώ.