Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Το μεγάλο άγχος στους οδηγούς που δεν το έχουν με το παρκάρισμα είναι να μην «χτυπήσουν» σε κάποιο τοίχο η κάποιο κολωνάκι το πανάκριβο αυτοκίνητό τους. Λογικό είναι να έχουν άγχος γιατί οι περισσότεροι δεν μπορούν να υπολογίσουν σωστά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου τους. Όμως είναι και οι άλλοι οδηγοί που πήραν δίπλωμα παρκάροντας ένα μικρό αυτοκίνητο και μετά από κάποια χρόνια απέκτησαν …λιμουζίνα.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διάφορα συστήματα για να αποφεύγονται οι ζημιές. Άλλες χρησιμοποιούν το σύστημα με τον ήχο που δυναμώνει όσο πλησιάζεις σε κάποιο αντικείμενο και άλλες έχουν κάμερες που δείχνουν με ακρίβεια, στην οθόνη του οδηγού τα εμπόδια, τις αποστάσεις και τα περιθώρια ασφαλείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν κάποιοι οδηγοί που δεν τα καταφέρνουν. Έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν διαρκώς τα συστήματα αυτά που σταθμεύουν το αυτοκίνητο χωρίς την παρουσία του οδηγού. Πρόσφατα το BMW Group και η Valeo ανακοίνωσαν τη νέα τους συνεργασία τους για την εξέλιξη του κεντρικού ελεγκτή των συστημάτων ADAS, τους αισθητήρες καθώς και το λογισμικό για τη στάθμευση και τους ελιγμούς της επερχόμενης γενιάς οχημάτων “Neue Klasse” της BMW. Το αποτέλεσμα θα είναι οι πλήρως αυτοματοποιημένες τεχνολογίες στάθμευσης μέχρι το επίπεδο 4 (L4).

Τον Ιανουάριο οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για την εξέλιξη της επόμενης γενιάς εμπειρίας στάθμευσης υψηλών προδιαγραφών για πελάτες σε ιδιωτικά γκαράζ και εγκαταστάσεις στάθμευσης. Από την αυτοματοποιημένη υποβοήθηση ελιγμών (Automated Maneuver Assistance) μέχρι την αυτοματοποιημένη υπηρεσία στάθμευσης (Automated Valet Parking) επιπέδου 41, όλες οι λειτουργίες θα βασίζονται στην τεχνολογία και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου. 

Η συνεργασία προβλέπει επίσης την ανάπτυξη υπηρεσιών που βασίζονται σε υποδομές για την εμπειρία της πλήρως αυτοματοποιημένης στάθμευσης και φόρτισης σε ενεργοποιημένες δημόσιες εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.
Οι λειτουργίες λογισμικού βασίζονται στην τρέχουσα στοίβα λογισμικού αυτοματοποιημένης στάθμευσης που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με την BMW iX το 2021. Στην επόμενη γενιά, αυτή θα επεκταθεί περαιτέρω με μια ισχυρή υπολογιστική πλατφόρμα που θα φιλοξενεί τους αλγορίθμους που θα εξελιχθούν από κοινού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η κοινή εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το BMW Group αναφορικά με την επόμενη γενιά αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης. Για να ολοκληρωθεί το επόμενο στάδιο αυτόματης στάθμευσης  απαιτείται λογισμικό και υλικό (software & hardware) τελευταίας τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές της ψηφιακής αξιακής αλυσίδας, καθώς και η δύναμη ενός οικοσυστήματος δεδομένων από το στόλο των οχημάτων. 

Τι είναι το Automated Valet Parking ;
Το Automated Valet Parking (AVP) προσφέρει στους οδηγούς και τους επιβάτες μια πλήρως αυτοματοποιημένη εμπειρία στάθμευσης χωρίς οδηγό. Σε ένα σημείο αποβίβασης ο οδηγός απομακρύνεται από το αυτοκίνητο και αυτό αναλαμβάνει καθήκοντα όπως η αυτόνομη ανεύρεση θέσης στάθμευσης και οι απαραίτητοι ελιγμοί για την είσοδο και την έξοδο από αυτή.

Επίσης το σύστημα μπορεί να επαναφέρει το όχημα σε ένα σημείο παραλαβής για να επιστραφεί στον οδηγό. Για τη βέλτιστη χρήση του χρόνου στάθμευσης, μπορούν να εφαρμοστούν πρόσθετες υπηρεσίες όπως η πλήρως αυτοματοποιημένη φόρτιση ή το πλήρως αυτοματοποιημένο πλύσιμο. Τέτοιες λειτουργίες προσφέρουν πραγματικά οφέλη στους πελάτες ως προς την άνεση και την ασφάλεια. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

Σύμφωνα με το προσχέδιο ενός επερχόμενου προτύπου ISO, οι αυτοματοποιημένες λύσεις στάθμευσης θα κατατάσσονται σε δύο κύριες κατηγορίες, τα συστήματα Type 1 και τα συστήματα Type 2. Για ένα σύστημα Type 1, οι απαραίτητες τεχνολογίες (συμπεριλαμβανομένων όλων των αισθητήρων, των υπολογιστικών μονάδων και των αλγορίθμων) τρέχουν στο όχημα, ενώ για ένα σύστημα Type 2, οι τελευταίες (συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και του συστήματος διαχείρισης AVP) είναι εγκατεστημένες στη σχετική υποδομή, π.χ. στο χώρο στάθμευσης, και το όχημα ελέγχεται από την υποδομή. 
 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης