Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Με την τεχνολογία KONI FSD οι μηχανικοί της Opel αναβάθμισαν το πλαίσιο που χρησιμοποιούν τα νέα ηλεκτροκίνητα Opel Astra GSe και Opel Grandland GSe.Οι ειδικές ρυθμίσεις που έκαναν οι μηχανικοί υπό την καθοδήγηση του Dr. Christian Hartweg έδωσαν νέα δυναμική στα GSe. Αρχικά ρύθμισαν το σύστημα διεύθυνσης για πιο ακριβή αίσθηση και καλύτερη πληροφόρηση ενώ με την νέα τεχνολογία τα αυτοκίνητα απέκτησαν δυναμικές επιδόσεις και άνεση.
Τα νέα, ηλεκτροκίνητα Opel Astra GSe και Opel Grandland GSe συνδυάζουν ιδανικά τη σπορ οδήγηση και την περιβαλλοντική ευθύνη. Ο Dr. Christian Hartweg έδωσε συγκεκριμένες κατευθύνσεις στην ομάδα του έτσι ώστε να εφαρμόσουν ειδικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης των μοντέλων GSe.
Οι μηχανικοί του Rüsselsheim δεν ασχολήθηκαν μόνο με τα μοντέλα GSe. Εφάρμοσαν τις δυνατότητες του νέου πλαισίου σε όλες τις εκδόσεις του Grandland SUV . Έτσι επωφελήθηκαν και τα Grandland SUV από τις πρόσθετες βελτιστοποιήσεις στο πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης. Οι μηχανικοί εξασφάλισαν την άμεση και σταθερή οδηγική εμπειρία που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της Opel.
Πλαίσιο GSe με τεχνολογία FSD: ακρίβεια, δυναμικές επιδόσεις, αλλά και άνεση
Η ομάδα μηχανικών πήρε το ισορροπημένο πλαίσιο των μοντέλων Astra και Grandland και το αναβάθμισε με πιο σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Στην περίπτωση του Grandland GSe αυτό σημαίνει συνολική απόδοση 300 ίππων (κατανάλωση καυσίμου WLTP1 μικτού κύκλου: 1,2 l/100 km, εκπομπές CO2 28-27 g/km) και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα, σε συνδυασμό με ηλεκτρική τετρακίνηση. Στο Astra GSe, το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει ισχύ 225 ίππων (κατανάλωση καυσίμου WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km, εκπομπές CO2 26-25 g/km) και τεράστια ροπή 360 Nm.
Στο πλαίσιο GSe γίνεται χρήση ειδικών ελατηρίων και αμορτισέρ με τεχνολογία KONI FSD (Frequency Selective Damping). Ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και το στυλ οδήγησης, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης, εξασφαλίζοντας άνεση σε ανώμαλο οδόστρωμα (για παράδειγμα σε λιθόστρωτες επιφάνειες), αλλά και ένα σπορ, φιλόδοξο στυλ οδήγησης για πιο άμεση επαφή με τον δρόμο σε πιο ομαλό οδόστρωμα.
Τα κορυφαία μοντέλα GSe αντιδρούν ακόμα πιο γρήγορα και άμεσα σε κάθε εντολή του οδηγού και, όπως συνηθίζεται στην Opel, παραμένουν σταθερά στο φρενάρισμα, στις στροφές και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Τα αμορτισέρ διαθέτουν μια πρόσθετη βαλβίδα και ένα δεύτερο υδραυλικό κύκλωμα, συνεπώς το αυτοκίνητο είναι πιο άνετο ή πιο σπορ στην οδήγηση, ανάλογα με το αν η βαλβίδα είναι ανοιχτή ή κλειστή.
Νέες ρυθμίσεις για όλες τις εκδόσεις Grandland
Ήταν λογικό από τη στιγμή που εξελίχθηκε το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης για το GSe, να επωφεληθούν και τα άλλα μοντέλα της Opel. Κυρίως επωφελήθηκαν από τις βελτιστοποιήσεις στα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης, όλες οι εκδόσεις του Grandland.
Οι μηχανικοί αύξησαν επίσης τη δύναμη απόσβεσης στην περιοχή των χαμηλών ταχυτήτων εμβόλου και τη μείωσαν στην περιοχή των μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή άνεση, ακόμα και σε ανώμαλο οδόστρωμα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει επαναρυθμιστεί, ώστε όλες οι εκδόσεις Grandland να προσφέρουν τη χαρακτηριστική σπορ και άνετη οδηγική εμπειρία Opel, με άμεση και ακριβή ανατροφοδότηση προς τον οδηγό.
Στο βίντεο, ο Christian Hartweg εξηγεί πώς η οικογένεια GSe αντλεί έμπνευση από τους σπορ προγόνους της και τη μεταφράζει σε πρωτοποριακά οχήματα και τεχνολογίες που προσφέρουν δυναμική οδηγική απόλαυση. Βέβαια στο βίντεο μιλάει στα αγγλικά και δεν υπάρχει μετάφραση στα αγγλικά.