Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η οδήγηση τις νυχτερινές ώρες μπορεί να είναι πιο επικίνδυνη κυρίως όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές. Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η Ford, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 40% των συγκρούσεων συμβαίνουν στο σκοτάδι, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορούν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την ημέρα.
Οι μηχανικοί της Ford δοκιμάζουν μία νέα τεχνολογία προβολέων που θα μπορούσε να διασφαλίσει ότι όσοι βρίσκονται πίσω από το τιμόνι δεν θα χρειάζεται να «ξεκολλούν» τα μάτια τους από το δρόμο.
Πρόκειται για υψηλής ανάλυσης προβολείς που κάνουν ευκολότερη τη νυχτερινή οδήγηση. Η νέα τεχνολογία μπορεί να προβάλλει κατευθύνσεις, όρια ταχύτητας ή πληροφορίες για τον καιρό, ώστε το βλέμμα του οδηγού να παραμένει σταθερά στραμμένο στο δρόμο.
Σε έναν δρόμο που δεν φωτίζεται, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει την παράβλεψη μιας σημαντικής πινακίδας ή ακόμα και μιας στροφής του δρόμου. Η προβολή πληροφοριών στο δρόμο με τη χρήση προβολέων υψηλής ανάλυσης θα μπορούσε να ωφελήσει και τους άλλους χρήστες των δρόμων. Για παράδειγμα, μία διάβαση πεζών θα μπορούσε να προβάλλεται στο δρόμο, για να την βλέπει τόσο ο οδηγός όσο και ο πεζός, σε περιπτώσεις όπου οι υπάρχουσες διαγραμμίσεις έχουν ξεθωριάσει ή είναι συγκεχυμένες.
«Αυτό που ξεκίνησε σαν ένα παιχνίδι με ένα φως προβολέα και ένα λευκό τοίχο, θα μπορούσε να οδηγήσει τις τεχνολογίες φωτισμού σε ένα εντελώς νέο επίπεδο, καθώς δύνανται να κάνουν πολύ περισσότερα από το να φωτίζουν απλά το δρόμο μπροστά, συμβάλλοντας στη μείωση του στρες κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Ο οδηγός μπορεί να λαμβάνει σημαντικές πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται ποτέ να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.»
Για παράδειγμα με τη νέα τεχνολογία στους προβολείς της Ford υπάρχει ακόμη μια σημαντική δυνατότητα. Προβάλλεται μια διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει ο οδηγός, έτσι ώστε να προσπερνά δικυκλιστές σε ασφαλή απόσταση.
Θα μπορούσε με την τεχνολογία που θα δούμε στα αυριανά αυτοκίνητα να παρέχονται στους οδηγούς πληροφορίες για τις αλλαγές του καιρού, όπως χιονόπτωση, ομίχλη, ολισθηρές συνθήκες ή παγωμένος δρόμος μπροστά. Η σύνδεση των προβολέων με το σύστημα πλοήγησης θα μπορούσε να εμφανίσει τις επερχόμενες στροφές, ενώ το πλάτος του οχήματος θα μπορούσε να προβάλλεται στο δρόμο βοηθώντας τον οδηγό να υπολογίσει κατά πόσον το αυτοκίνητο χωράει σε ένα κενό ή ένα χώρο στάθμευσης.