Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Στο «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου» έγινε το «6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης» όπου οι εκθέτες ανέλυσαν θέματα που σχετίζονται με τις βιώσιμες μεταφορές, τις καινοτόμες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά καύσιμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τη μικροκινητικότητα, τους φορτιστές αλλά και τις σχετικές υποδομές που υπάρχουν η που θα υπάρχουν.
Στα πλαίσια των εργασιών του «6ου Συνεδρίου Ηλεκτροκίνησης», το οποίο έγινε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΚΕΔΕ, οι συμμετέχοντες και ομιλητές από την κεντρική πολιτική σκηνή, τον ιδιωτικό τομέα, τα πανεπιστήμια και τους ερευνητικούς φορείς είχαν την μοναδική ευκαιρία να συζητήσουν θέματα που σχετίζονται με τις βιώσιμες μεταφορές στη χώρα μας, τις καινοτόμες τεχνολογίες και τα εναλλακτικά καύσιμα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Φυσικά το ενδιαφέρον στράφηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη μικροκινητικότητα, τους φορτιστές και τις σχετικές υποδομές, καθώς και με την σύνολο της επιχειρηματικότητα στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Δυναμική παρουσίαση στο Συνέδριο αυτό είχε η Ford Motor Ελλάς που εστίασε το ενδιαφέρον της στην ηλεκτροκίνηση και την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Με την ηλεκτρική κινητικότητα σε κάθε της μορφή και τις καινοτόμες τεχνολογίες και προϊόντα που την υποστηρίζουν να κερδίζουν διαρκώς έδαφος και στη χώρα μας, η Ford Motor Ελλάς «βγαίνει μπροστά». Υποστήριξε ενεργά τις εργασίες του «6ου Συνεδρίου Ηλεκτροκίνησης» και εστίασε για μια ακόμα φορά στην ηλεκτροκίνηση
Η Ford επενδύει σταθερά στην ηλεκτροκίνηση και κλιμακώνει σε παγκόσμιο επίπεδο την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις 600.000 μονάδες τον χρόνο μέχρι τα τέλη του 2023 και σε πάνω από 2.000.000 ετησίως μέχρι το 2026. Δηλαδή μέσα στα επόμενα τρία χρόνια η Ford θα κάνει τεράστια άλματα στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το πλάνο που έχει ήδη ανακοινώσει έως το 2035, στοχεύει να καταστεί μία εταιρεία ουδέτερη ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλο το αποτύπωμα των εγκαταστάσεων, των logistics και των προμηθευτών της.
Στην Ελλάδα η Ford Motor επαναεπιβεβαίωσε στο Συνέδριο την πάγια δέσμευση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση επαναδιατυπώνοντας τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους της σε προϊοντικό επίπεδο.
Στην παγκόσμια αγορά η Ford έχει θέσει ως στόχο να διαθέσει 600.000 ηλεκτρικά οχήματα σε ετήσια βάση μέχρι τα τέλη του 2023. Από αυτά, τα 270.000 θα ανήκουν στην οικογένεια της Mustang Mach-E στις αγορές της Β. Αμερικής, την Ευρώπη και την Κίνα, ενώ σε 150.000 αναμένεται να ανέλθουν οι παραδόσεις του F-150 Lightning στη Β. Αμερική. Την ίδια στιγμή, 150.000 Transit EV θα διατεθούν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και την Ευρώπη, ενώ σε 30.000 μονάδες θα ανέλθουν στις επιμέρους αγορές της Ευρώπης οι πωλήσεις του ολοκαίνουριου ηλεκτρικού SUV της Ford, του οποίου ο ρυθμός παραγωγής θα αυξηθεί σημαντικά το 2024.
Πριν λίγους μήνες μάλιστα η Ford κατασκεύασε την 150.000ή Mustang Mach-E από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της πριν από περίπου δύο χρόνια. Η εταιρεία κλιμακώνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στις 600.000 μονάδες τον χρόνο μέχρι τα τέλη του 2023 και σε πάνω από 2.000.000 ετησίως μέχρι το 2026.