Μεταφορές χωρίς CO2, μπορεί να γίνονται και στην Ελλάδα με τη νέα Mercedes-Benz eCitan που ήδη ξεκίνησε η διάθεση της και στη χώρα μας. Η επαγγελματική έκδοση του eCitan λανσάρεται σε δύο διαφορετικά μήκη: έκδοση Standard μήκους 4.498 mm και έκδοση Long μήκους 4.922 mm. Η επιβατική έκδοση eCitan Tourer, είναι αρχικά διαθέσιμη ως «Standard», ενώ η έκδοση Long ακολουθεί σύντομα.
Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία των 45 kWh φορτίζεται από 10 σε 80 τοις εκατό SoC (κατάσταση φόρτισης) σε μόλις 38 λεπτά με τον εγκατεστημένο φορτιστή DC 75 kW. Σημαντικό πλεονέκτημα: η χωρητικότητα φόρτωσης και το ωφέλιμο φορτίο είναι εφάμιλλα των μοντέλων Citan με συμβατικούς κινητήρες.
Για το Standard Van, οι τιμές αυτές είναι 2,9 κυβικά εκατοστά και έως 544 κιλά, ενώ για το μοντέλο Long 3,24 κυβικά εκατοστά και έως 722 κιλά, αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι παραγγελίες του συμβατικού Citan με μακρύ μεταξόνιο, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει τη σειρά μοντέλων Mercedes-Benz Vans για αστικές μεταφορές. Την αρχή κάνει η επαγγελματική έκδοση, ενώ η επιβατική θα ακολουθήσει σύντομα.
Με χωρητικότητα φόρτωσης 3,62 κυβικά μέτρα, προσφέρει στις επιχειρήσεις διανομών και τους επαγγελματίες ακόμη περισσότερο χώρο για εμπορεύματα και εξοπλισμό (+ 0,72 m³ σε σύγκριση με την έκδοση Standard). Το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης είναι 2,17 μέτρα μέχρι το διαχωριστικό τοίχωμα και το ωφέλιμο φορτίο είναι μέχρι 855 κιλά.
Προαιρετικά διατίθεται πίσω πόρτα, ανοιγόμενη προς τα πάνω. Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό (με και χωρίς παράθυρο) μεταξύ της καμπίνας οδηγού και του χώρου φόρτωσης, υπάρχει διαθέσιμο και ένα κινητό διαχωριστικό. Ένα πλέγμα στην πλευρά του συνοδηγού, το οποίο μπορεί να περιστρέφεται κατά 90 μοίρες προς τη θέση του οδηγού και να ακινητοποιείται. Το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια για τη μεταφορά ιδιαίτερα μεγάλων αντικειμένων. Έτσι, το μήκος του χώρου φόρτωσης μπορεί να φτάσει τα 3,05 μέτρα για την έκδοση Standard και τα 3,41 μέτρα για τη έκδοση Long. Διατίθεται επίσης σύνδεσμος ρυμουλκούμενου.
Οι πολυάριθμες επιλογές αποθήκευσης κάνουν το eCitan Tourer πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα. Προαιρετικά, τοποθετούνται πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων του eCitan Tourer – πολύ χρήσιμα ως επιφάνεια γραφής ή για ένα σνακ για τους επιβάτες στη δεύτερη σειρά. Σε αυτά τα τραπεζάκια υπάρχουν και ενσωματωμένες ποτηροθήκες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό για το Tourer περιλαμβάνονται εύκαμπτες θήκες μικροαντικειμένων τοποθετημένες χαμηλά στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Ένα ενιαίο κάλυμμα χώρου φόρτωσης προστατεύει τα φορτία του Tourer από τον ήλιο και τα αδιάκριτα βλέμματα. Μπορεί να στερεωθεί σε τρεις θέσεις και να αποθηκευτεί πίσω από το πίσω κάθισμα όταν δεν χρειάζεται. Η προστασία των αποσκευών και των φορτίων εξασφαλίζεται με το δίχτυ αποσκευών το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί είτε πίσω από τα μπροστινά καθίσματα είτε πίσω από το ενιαίο πίσω κάθισμα.
Ελκυστικό πακέτο MBUX και πανίσχυρο σύστημα κίνησης: Το προαιρετικό σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών ή πλήκτρων ελέγχου αφής στο τιμόνι. Περιλαμβάνει επίσης ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και AndroidAuto, λειτουργία ανοικτής ακρόασης μέσω σύνδεσης Bluetooth και ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB και DAB+). Το MBUX με πλοήγηση προσφέρει επιπλέον γρήγορη πλοήγηση από σκληρό δίσκο, η οποία είναι ιδιαίτερα εξυπηρετική και πρακτική χάρη στη Φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes». Οι υπόλοιπες λειτουργίες infotainment ελέγχονται επίσης με τον ίδιο τρόπο.
Ένας συγχρονισμένος κινητήρας που τροφοδοτείται από τη μπαταρία δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς του eCitan. Ο κινητήρας λέγεται συγχρονισμένος επειδή ο ρότορας περιστρέφεται με τη συχνότητα του μαγνητικού πεδίου του στάτορα. Η συχνότητα ρυθμίζεται στους υδρόψυκτους μετατροπείς συχνότητας του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος, σύμφωνα με την ταχύτητα που απαιτεί ο οδηγός. Για τη μέγιστη αξιοποίηση της αυτονομίας του οχήματος υπάρχει η επιλογή δύο προγραμμάτων οδήγησης – Comfort και ECO – και τριών επιπέδων ανάκτησης ενέργειας (D- / D / D+).
Στην εργασία, στο σπίτι ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, το eCitan μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) 22kW μέσω του φορτιστή του οχήματος σε 2,5 ώρες. Φυσικά, ο χρόνος που απαιτείται για πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος. Χρησιμοποιώντας ένα Mercedes Benz Wallbox, η φόρτιση είναι πολύ ταχύτερη από ό,τι σε οικιακή πρίζα.
Ακόμη γρηγορότερα φορτίζεται το όχημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (SoC) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, το eCitan φορτίζει με μέγιστη ισχύ έως 75 kW σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει από 10 σε 80 τοις εκατό φόρτιση σε μόλις 38 λεπτά. Προαιρετικά, διατίθεται ένα βύσμα CCS (Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης) για φόρτιση με εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα, το οποίο βρίσκεται στο μπροστινό μέρος πίσω από το αστέρι Mercedes.