Του Περικλή Χαλάτση
Τo 202, η μάρκα πολυτελείας της Toyota θα παρουσιάσει το Lexus RZ 450e. Ένα ολοκαίνουργιο και πλήρως ηλεκτρικό crossover SUV. Το πρώτο αποκλειστικό EV της μάρκας με τεχνολογία που ξεπερνάει τα σημερινά πρότυπα και από ό,τι φαίνεται θα είναι ο μεγάλος αντίπαλος του Model Y της Tesla.
Το νέο SUV της Lexus, που θα έχει ένα επαναστατικό σύστημα διεύθυνσης, βασίζεται σε ένα μεγάλο μέρος στο DNA της πλατφόρμας e-TNGA, ενώ υπάρχουν και αρκετά στοιχεία από τα Toyota BZ4X και Subaru Solterra που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα. Η Lexus, η μάρκα πολυτελείας της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και αρκετό διάστημα μέσω των υβριδικών της μοντέλων, είναι ηγέτης στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.
Το ολοκαίνουργιο RZ θα είναι στην πραγματικότητα το πρώτο αποκλειστικό EV της μάρκας και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που θα φέρει σήμα Lexus στη Βόρεια Αμερική. Πρόκειται για ένα συμπαγές, πενταθέσιο SUV που διαθέτει μπαταρία 71,4 kWh και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο μπροστινός είναι ισχύος 150 kW και ο πίσω είναι ισχύος 80 kW. Το σύνολο σε συνδυασμό αποδίδει περίπου 308 ίππους.
Το RZ 450e της Lexus θα «πατάει» σε ελαστικά 18 ιντσών παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν οι τετρακίνητες εκδόσεις των BZ4X και Solterra. Θα έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με το επαναστατικό σύστημα Direct4. Το Direct4 συνήθως ορίζει τη διανομή ισχύος από εμπρός προς τα πίσω από προεπιλογή μεταξύ 60/40 και 40/60. Όμως, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου μπορεί να κατανείμει δυναμικά τη ροπή προς τα πίσω. Όταν ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος «ανιχνεύσει» ολίσθηση, τότε αυτόματα αλλάζει και την κατανομή στη ροπή για να υπάρχει απόλυτη ισορροπία και ασφάλεια.
Ποιο είναι το νέο σύστημα steer-by-wire
Η εταιρεία αναφέρει απλώς ότι το νέο σύστημα που θα χρησιμοποιεί το RZ 450e δεν έχει μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και ελαστικών. Δεν είναι ακόμη έτοιμο και ανακοινώσεις θα γίνουν όταν παρουσιαστεί στις ΗΠΑ. Το σύστημα θα αποτελείται από τιμόνι τύπου ζυγού. Η γωνία διεύθυνσης του συστήματος by-wire είναι ρυθμισμένη σε περίπου 150 μοίρες, μειώνοντας σημαντικά τον φόρτο εργασίας του οδηγού. Θα είναι πανεύκολο το παρκάρισμα ή οι αναστροφές.
Η φύση του συστήματος θα επιτρέψει στους μηχανικούς της Lexus να εξαλείψουν τελείως τους κραδασμούς που προέρχονται από τον δρόμο. Το σύστημα διαθέτει επίσης Lane Tracing Assist, το οποίο κρατά το όχημα στο κέντρο της λωρίδας διαβάζοντας τις οδικές σημάνσεις και την κυκλοφορία μπροστά. Ακόμη, η Lexus δεν έχει αποκαλύψει καμία λεπτομέρεια σχετικά με τη δημιουργία εφεδρικού μηχανικού συστήματος διεύθυνσης σε περίπτωση βλάβης του συστήματος.
Το μέσω καλωδίου Direct Adaptive Steering της ανταγωνιστικής μάρκας Infiniti, το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά για περισσότερα από πέντε χρόνια τώρα, περιέχει έναν μικρό συμπλέκτη στην κολόνα του τιμονιού για να δημιουργήσει μια εφεδρική μηχανική σύνδεση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Αν και επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί η αυτονομία του RZ 450e, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι 225 μίλια, δηλαδή 362 χιλιόμετρα. Αυτό θα είναι μειονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Όμως, συνήθως αυτά που διαρρέουν στην αγορά δεν ανταποκρίνονται πάντα στην πραγματικότητα, για να γίνει στην επίσημη παρουσίαση η μεγάλη έκπληξη.