Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Τον οδικό χάρτη και τη στρατηγική της για να επιταχύνει τη φιλοδοξία της για την ηλεκτροκίνηση καθώς επιδιώκει βιώσιμη πρόοδο για την εταιρεία παρουσίασε η Hyundai Motor Company.
Την παρουσίαση έκανε στο forum «2022 CEO Investor Day», που πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαρτίου 2022 ,ο κ. Jaehoon Chang, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Motor. Μαζί με άλλα στελέχη ,εκτός από τις νέες επενδύσεις που προτίθεται να κάνουν, αποκάλυψε τους στόχους πωλήσεων και οικονομικών επενδύσεων που σκοπεύει να πραγματοποιήσει η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έως το 2030.
Αποκάλυψε επίσης μεσοπρόθεσμους έως μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους έως το 2030, συμπεριλαμβανομένης μιας επένδυσης 72 δισεκατομμυρίων ευρώ. Από τη συνολική επένδυση, 29,4 δισεκατομμύρια Ευρώ θα διατεθούν σε τομείς έρευνας και ανάπτυξης και 32,8 δισεκατομμύρια ευρώ για δαπάνες ενίσχυσης της επιχειρηματικές ανταγωνιστικότητας, ενώ 9,6 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν σε στρατηγικές επενδύσεις.
Το σχέδιο δαπανών των 72 δισεκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει άλλα 14,5 δισεκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης για την επέκταση της παραγωγικής ικανότητας των ηλεκτρικών οχημάτων, την κατασκευή σταθμών φόρτισης και τη συμμετοχή σε σημαντικές τεχνολογικές συνεργασίες.
Έως το 2030, η Hyundai στοχεύει να επιτύχει περιθώριο λειτουργικού κέρδους ύψους 10% ή υψηλότερο στα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνοντας τον όγκο πωλήσεων και καινοτομώντας στη δομή του κόστους.
Ο οδικός χάρτης για τα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai (BEV) υποστηρίζεται από την ενίσχυση της γκάμας BEV ,τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής ικανότητας και την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας hardware και software.
Σύμφωνα με τη νέα στρατηγική, η εταιρεία στοχεύει να φθάσει σε ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων 1,87 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εξασφαλίζοντας ποσοστό ύψους 7% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς έως το 2030.
Η Hyundai σχεδιάζει να παρουσιάσει δεκαεπτά (17) αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030. Έντεκα (11) μοντέλα της μάρκας Hyundai και έξι (6) μοντέλα της πολυτελούς μάρκας Genesis.
Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα Hyundai θα περιλαμβάνουν τρία (3) μοντέλα sedan, έξι (6) SUV, ένα (1) ελαφρύ επαγγελματικό όχημα καθώς και ένα (1) μοντέλο νέου τύπου. Μέσα στη χρονιά θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του IONIQ 6 και θα ακολουθήσει το IONIQ 7 το 2024.
Στην πολυτελή μάρκα Genesis, η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελείται από δύο (2) επιβατικά αυτοκίνητα και τέσσερα (4) SUV, συμπεριλαμβανομένου του Electrified GV70 που θα κυκλοφορήσει φέτος. Από το 2025, όλα τα νέα μοντέλα της Genesis που θα κυκλοφορήσουν θα είναι ηλεκτρικά.
Στο Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας της Hyundai Motor στη Σιγκαπούρη (HMGICS), θα δημιουργηθεί μια ανθρωποκεντρική πλατφόρμα καινοτομίας. Η πλατφόρμα αναμένεται να αυξήσει την αποδοτικότητα της παραγωγής μέσω ενός ευέλικτου συστήματος παραγωγής, προηγμένου επιπέδου αυτοματισμού και τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου.
Πέρα από τις υπάρχουσες παραγωγικές μονάδες ηλεκτρικών οχημάτων στην Κορέα και την Τσεχική Δημοκρατία, η Hyundai σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά τις μονάδες παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας με ένα εργοστάσιο στην Ινδονησία που ξεκίνησε πρόσφατα να λειτουργεί.
Καθώς οι μονάδες παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων επεκτείνονται, η εταιρεία προσπαθεί να αυξήσει το εύρος προμήθειας μπαταριών μέσω στρατηγικών συνεργασιών με εταιρείες μπαταριών. Μέσω αυτών των συνεργασιών, η εταιρεία από το 2025 αναμένεται να αποκτήσει περισσότερο από το 50% των μπαταριών λιθίου επόμενης γενιάς για τα ηλεκτρικά της οχήματα.
Η νέα πλατφόρμα Integrated Modular Architecture (IMA), που εξελίχθηκε από την πλατφόρμα E-GMP , αποτελεί τη βάση των IONIQ 5 και GV60, τα οποία λανσαρίστηκαν με επιτυχία το 2021 . Η IMA θα χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως πλατφόρμα ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων της Hyundai αλλά και ως πλατφόρμα κατασκευής οχήματος (PBV), συμβάλλοντας στον εξορθολογισμό των διαδικασιών παραγωγής και στη μείωση του κόστους.
Σε αντίθεση με το υπάρχον σύστημα ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο έχει διαφορετικούς τύπους πακέτων μπαταριών για κάθε μοντέλο, η IMA μπορεί να εξοπλιστεί με τυποποιημένα πακέτα μπαταριών για ευέλικτη σύνδεση ανεξάρτητα με το μοντέλο βελτιώνοντας την αποδοτικότητα του κόστους. Μέσω του συστήματος cell-to-pack, η νέα πλατφόρμα μπορεί να εξασφαλίσει επαρκή ενεργειακή πυκνότητα και να συντομεύσει ακόμη περισσότερο τον χρόνο φόρτισης.
Η εταιρεία μέχρι το 2030, θα επενδύσει συνολικά 9 δισεκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας σε λύσεις software, συμπεριλαμβανομένων 3,2 δισεκατομμύρια Ευρώ για τεχνολογικές καινοτομίες, όπως συνδεσιμότητα και αυτόνομη οδήγηση, 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε στρατηγικές επενδύσεις για νεοφυείς επιχειρήσεις και ερευνητικά κέντρα και 2,2 δισεκατομμύρια Ευρώ στην τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών (ICT). Μετά το 2030, η εταιρεία στοχεύει τα έσοδα από τις software επιχειρήσεις να λαμβάνουν περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων.