Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν είναι μυστικό, πως ο μεγαλύτερος εχθρός στην αυτονομία των ηλεκτρικών είναι οι χαμηλές θερμοκρασίες. Φυσικά δεν μιλάμε για 2 ή 3 βαθμούς πάνω από το μηδέν, αλλά για συνθήκες μείων 10 και πολικό ψύχος, όπου οι μπαταρίες και οι ηλεκτροκινητήρες έχουν να αντιμετωπίσουν τεράστιες προκλήσεις.

Η Νορβηγία είναι γνωστή για τον κρύο καιρό της, γεγονός που την καθιστά ένα περίεργο μέρος για να είναι ο ηγέτης στην αγορά των EV, και όμως είναι. Για να διασφαλιστεί ότι οι αγοραστές στην ψυχρή σκανδιναβική χώρα είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με το πόσο θα επηρεαστεί η αυτονομία των ηλεκτρικών τους από το κρύο, οι ειδικοί του χώρου πραγματοποίησαν ένα τεστ χειμερινής εμβέλειας με το Tesla Model S να σημειώνει νέο ρεκόρ.

Οι οδηγοί έπρεπε να τηρούν το όριο ταχύτητας, να χρησιμοποιούν έξυπνα φρενάρισμα με ανάκτηση και να οδηγούν σε οικολογική λειτουργία χωρίς να χρησιμοποιούν βοηθήματα οδηγού, όπως το cruise control.

Το ηλεκτρικό όχημα με τη μεγαλύτερη εκτιμώμενη αυτονομία στον κύκλο δοκιμών WLTP 634 km που δοκιμάστηκε στη φετινή δοκιμή, ήταν το Model S, το οποίο κατάφερε να διανύσει απόσταση 530 km. Κάνοντας το ακόμη πιο εντυπωσιακό, λόγω ενός τεχνικού σφάλματος, η ομάδα μπόρεσε να φορτίσει το Tesla μόνο στο 98% για να ξεκινήσει τη δοκιμή. Παρόλα αυτά, θερμοκρασίες τόσο χαμηλές όσο -19 βαθμούς Κελσίου, μείωσαν την εμβέλεια του Model S κατά μόλις 16 τοις εκατό.

Αν και αυτή ήταν μια ισχυρή απόδοση για το αμερικανικό sedan, δεν ήταν το όχημα με τις καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά το πόσο κοντά διατηρούσε την εκτιμώμενη εμβέλειά του. Αυτή η τιμή πήγε, στο Maxus Euniq 6, το οποίο αν και κατάφερε να διανύσει μόλις 317 km σημείωσε πτώση μόλις 10%. Στο άλλο άκρο του φάσματος, το Toyota bZ4X ήταν το αυτοκίνητο του οποίου η απόδοση έπεσε περισσότερο από τις εκτιμήσεις WLTP. Παρά το γεγονός ότι είχε εκτιμώμενη αυτονομία 503 km το EV έκανε μόνο 323 km, σημειώνοντας πτώση 35%.

Το bZ4X δεν ήταν σε καμία περίπτωση το μόνο EV του οποίου η εμβέλεια υπέφερε στο κρύο. Το Škoda Enyaq Coupe RS και το Mercedes EQE 300, παρουσίασαν και τα δύο πτώσεις μεταξύ 20 και 30 τοις εκατό.