Στην κατάργηση του downsizing, δηλαδή των μικρών σε χωρητικότητα κινητήρων με αυξημένη απόδοση, θα προχωρήσουν στο μέλλον οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τον γερμανικό όμιλο.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της VW, Herbert Diess, οι εταιρείες ακολούθησαν τα τελευταία χρόνια αυτήν την τακτική προκειμένου να πιάσουν τα όρια των εκπομπών ρύπων. Ωστόσο, οι μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες δεν είναι πλέον τόσο καθαροί όσο θεωρούσαμε, γεγονός που υποχρεώνει τις εταιρείες να ακολουθήσουν διαφορετικό δρόμο.
Τα επόμενα χρόνια θα δούμε μεγαλύτερα σε χωρητικότητα μηχανικά σύνολα, που ανταποκρίνονται καλύτερα στις νέες απαιτήσεις και καλύπτουν τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Η VW έχει ήδη αντικαταστήσει τον 1.4 λίτρου κινητήρα με τον 1.5 λτ. στο ανανεωμένο Golf, ενώ και άλλες μάρκες ετοιμάζουν αντίστοιχα μοτέρ.
Ο κύριος Diess επιβεβαίωσε ότι ο τρικύλινδρος 1.0 TSI θα συνεχίσει να παράγεται κανονικά, τουλάχιστον προς το παρόν, τονίζοντας όμως: «Η τάση του downsizing έχει ξεπεραστεί. Οι πραγματικές εκπομπές ρύπων τείνουν να ανεβαίνουν όσο οι κινητήρες γίνονται μικρότεροι».
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος