Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο τελευταίος κινητήρας W12 της Bentley βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Crewe, σηματοδοτώντας το τέλος της 12κύλινδρης εποχής για τη μάρκα.
Ο W12 έδωσε τη θέση του στο νέο σύστημα κίνησης «Ultra High Performance Hybrid», το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στη νέα Continental GT Speed και σύντομα θα εφαρμοστεί στην ανανεωμένη Flying Spur και στην υπόλοιπη γκάμα της Bentley με περισσότερη ισχύ και λιγότερες εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με την εταιρεία, πάνω από 100.000 μονάδες του W12 κατασκευάστηκαν στο Dream Factory (όλες στο χέρι) από το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς Bentley Continental GT το 2003. Αυτό του δίνει τον τίτλο του «πιο επιτυχημένου 12κύλινδρου κινητήρα της σύγχρονης εποχής» όσον αφορά τους αριθμούς παραγωγής.
Το μοτέρ ήταν ουσιαστικά δύο V6 που μοιράζονταν έναν κοινό στροφαλοφόρο άξονα.
Στις δύο δεκαετίες της ύπαρξής του, ο κινητήρας σημείωσε αύξηση της ισχύος κατά 34% και της ροπής κατά 54%, ενώ μείωσε τις εκπομπές CO2 κατά 25%. Η ισχύς αυξήθηκε από 560 PS και 650 Nm στην αρχική Continental GT, έως και 750 PS και 1.000 Nm στην περιορισμένης παραγωγής Mulliner Batur.
Για λόγους σύγκρισης, το νέο σύστημα PHEV που βασίζεται σε V8 αποδίδει 782 PS και 1000 Nm ροπής.
Ο τελευταίος W12 γιορτάστηκε από τις ομάδες έρευνας και ανάπτυξης σε ένα αναμνηστικό γεύμα στο Heritage Garage της Bentley στο Crewe. Όσοι συμμετείχαν στη συναρμολόγηση των συστημάτων μετάδοσης κίνησης έλαβαν ως δώρο ένα έμβολο κινητήρα W12. Η Batur θα είναι πιθανότατα το τελευταίο μοντέλο που θα διαθέτει τον W12, μετά την περιορισμένη σειρά 120 μονάδων «Speed Edition 12» για τις Bentayga, Continental GT/GTC και Flying Spur.