Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι πολιτικοί αρχηγοί αποφάσισαν πως η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των αυτοκινήτων, κάτι με το οποίο πρέπει να ζήσουμε, είτε συμφωνούμε είτε όχι. Αυτή η νέα πραγματικότητα φέρνει πιο ευρύχωρα μοντέλα, πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις και αλλαγή στον τρόπο συμβίωσης με τα οχήματα μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή τη φορά δεν θα μιλήσουμε για μπαταρίες, χρόνου φόρτισης, ταχυφορτιστές κτλ. Θα μιλήσουμε για το τι service χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ορολογίες όπως λάδια, μπεκ, αντλίες παύουν να έχουν ύπαρξη στον ηλεκτρικό κόσμο. Τί χρειάζεται service λοιπόν;

Φρένα: Όπως ακριβώς σε ένα αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα, έτσι και σε ένα ηλεκτρικό, το φρενάρισμα γίνεται με δισκόπλακες, τακάκια και ταμπούρα. Υλικά τα οποία μετά από συχνή χρήση θα χρειαστεί να αντικατασταθούν. Πάντως, μιας και μεγάλο μέρος του φρεναρίσματος στα EV μοντέλα γίνεται μέσω ανάκτησης ενέργειας, το διάστημα για την αντικατάσταση του συστήματος πέδησης, θα είναι μεγαλύτερο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λάστιχα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερο βάρος, έχουν μεγαλύτερες επιταχύνσεις και έτσι τα ελαστικά τους (συνήθως) είναι πιο ενισχυμένα. Με τον καιρό και τη χρήση όμως θα έρθει και η ανάλογη φθορά, με αποτέλεσμα την βέβαιη αντικατάσταση τους.

Αναρτήσεις: Όπως και στα ελαστικά, έτσι και εδώ το βάρος επηρεάζει (εκτός από τη χρήση). Αμορτισέρ και ελατήρια σε ένα ηλεκτρικό όχημα μοιάζουν σε μεγάλο βαθμό με αυτά σε ένα με θερμικό κινητήρα και ανάλογα με τη χρήση και τον χρόνο, έχουν ημερομηνία λήξης.

Μπαταρία 12V: Εκτός από τη μεγάλη μπαταρία που έχουν τα ηλεκτρικά στην οποία αποθηκεύεται η ενέργεια για την κίνηση των τροχών, υπάρχει και μία 12βολτη, όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα οχήματα. Αυτή είναι υπεύθυνη για να τροφοδοτεί με ενέργεια τα περιφερειακά του οχήματος όπως τα φώτα, τα ηλεκτρικά κυκλώματα κτλ. Εάν η 12βολτη μπαταρία «μείνει» τότε το αμάξι δεν θα παίρνει μπροστά, ανεξάρτητα από το καύσιμο με το οποίο κινείται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύστημα ψύξης και φίλτρο καμπίνας: Θα χρειαστεί να ελεγχθεί το επίπεδο του φρέον και να γίνει συμπλήρωση εάν κριθεί απαραίτητο. Επίσης, το φίλτρο της καμπίνας που ρυθμίζει την ποιότητα του αέρα των επιβατών, καλό είναι να αλλάζετε συχνά. Φυσικά πάντα μετά τον απαραίτητο έλεγχο.

Όπως γίνεται ξεκάθαρο, η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ πιο απλή, σπάνια και εύκολη από αυτή ενός ICE.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης