Το σκάνδαλο «Dieselgate» του γερμανικού ομίλου παίρνει διαστάσεις χιονοστιβάδας, προκαλώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις στη βιομηχανία της χώρας και αυξάνοντας το κλίμα υποψίας και αδιαφάνειας.
Για να προλάβει τα χειρότερα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οχημάτων της Γερμανίας (Kraftfahrt-Bundesamt), ζήτησε από το VW Group να παρουσιάσει έως την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και μια λίστα δεσμευτικών μέτρων για το πώς θα λύσει το πρόβλημα με το παράνομο λογισμικό και με ποιο τρόπο οι κινητήρες που επηρεάζονται θα καλύπτουν κανονικά τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Σε περίπτωση που η VW δεν μπορέσει να δώσει εξηγήσεις, θα ανασταλεί η έγκριση τύπου στα αυτοκίνητα και θα απαγορευθεί η πώλησή τους. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της VW AG, Matthias Müller, το εποπτικό συμβούλιο και οι επικεφαλής των τμημάτων της εταιρείας, έχουν χάσει κυριολεκτικά τον ύπνο τους, αντιμετωπίζοντας μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων.
Εκτός από την πιθανή ανάκληση δεκάδων εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, την απαγόρευση και τη μείωση των πωλήσεων, το Group πρέπει να αντιμετωπίσει τα τεράστια πρόστιμα που αναμένεται να επιβληθούν από τις αρμόδιες Αρχές, τις μηνύσεις των πελατών και την κατακόρυφη πτώση της χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, αποκαλύφθηκε πως η Bosch – στενός συνεργάτης – είχε επισημάνει στην VW από το 2007 ότι το επίμαχο λογισμικό έπρεπε να χρησιμοποιηθεί μόνο για δοκιμαστικούς σκοπούς και όχι σε αυτοκίνητα παραγωγής. Με απλά λόγια, όλοι μέσα στον όμιλο ήξεραν ότι ήταν παράνομο.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος