Μια μικρή ανάσα πήραν το μήνα Νοέμβριο οι Έλληνες εισαγωγείς στον τομέα του αυτοκινήτου. Οι  ταξινομήσεις όπως το είχαν προβλέψει έκλεισαν – αν και οριακά- θετικά. Είχαν προηγηθεί τέσσερις πτωτικοί μήνες. Τον Ιούλιο η πτώση ήταν -1.4%, τον Αύγουστο -21.4%, τον Σεπτέμβριο -15.2% και τον Οκτώβριο -14.3 %.. Ο Νοέμβριος ευτυχώς έκλεισε με +2.1%. Τον Νοέμβριο του 2024 έγιναν 10.452 ταξινομήσεις ενώ τον αντίστοιχο περσινό μήνα είχαν γίνει 10.670 ταξινομήσεις.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα έχουν ως εξής:

Αν δούμε και τους 11 μήνες του χρόνου και τους συγκρίνουμε με το 2023 θα δούμε ότι και εδώ υπάρχει οριακή άνοδος. Φέτος ταξινομήθηκαν 128.377 αυτοκίνητα ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι έγιναν 126.244. Η αύξηση είναι μόλις 1.7%

Η κατηγορία που κέρδισε τα υψηλότερα νούμερα είναι η B-Total. To 2023 είχε το 49.3% των ταξινομήσεων ενώ φέτος ανέβηκε στο 51.2%. Η επόμενη κατηγορία που ακολουθεί είναι η C Total με 34.1% (31% το αντίστοιχο διάστημα πέρσι). Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ η πρόοδος στα segments επιβατικών ως τον Νοέμβριο, έχει ως εξής:

Ας δούμε και τι κινητήρες προτίμησαν οι νέοι κάτοχοι αυτοκινήτων. Τα υβριδικά ( HEV) είχαν τον Νοέμβριο μεγάλη ζήτηση. Το ποσοστό έφτασε το 44.3% ενώ το αντίστοιχο διάστημα το 2023 το ποσοστό ήταν 32.1%. Στη 2η θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών ήταν οι κινητήρες με βενζίνη. Όμως υπήρχε μεγάλη πτώση. Φέτος το ποσοστό στους κινητήρες με βενζίνη ήταν 29,4% ενώ πέρσι ήταν 38.6%. Είχαμε μια πτώση 12%. Την 3η θέση στις προτιμήσεις είχαν τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV). To ποσοστό ήταν 17.2% ενώ το 2023 ήταν 13.8

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Οκτώβριο ως εξής:

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.