H διάσημη γερμανική εταιρεία με σήμα τους τέσσερις κύκλους, διαθέτει ορισμένα από τα πιο κομψά, αξιόπιστα, ποιοτικά, πολυτελή και αποδοτικά αυτοκίνητα στον κόσμο.
Ανήκει στον όμιλο VW ως θυγατρική μάρκα και ουσιαστικά έχει αναλάβει το ρόλο της premium εταιρείας μαζικής παραγωγής του group. Αυτό που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Audi, σύμφωνα με τους ανθρώπους της φίρμας είναι η ποιότητα και η αξιοπιστία σε βάθος χρόνου.
Για να το επιτύχουν αυτό, κάθε νέο όχημα υποβάλλεται σε μια σειρά από σκληρές δοκιμασίες, γνωστές ως ΙΝΚΑ «Ingolstadter Korrosions und Alterungstest». Πρόκειται για «μαρτυρικά» τεστ, στα οποία προσομοιώνουν 12 χρόνια χρήσης σε διάστημα 19 εβδομάδων, δοκιμάζοντας τη φθορά, την αντοχή, τη διάβρωση και τη γήρανση των υλικών.
Το τελευταίο αυτοκίνητο που πέρασε τη δοκιμασία ήταν το καινούργιο Α4. Συνολικά διήνυσε 12.000 χιλιόμετρα, με τους μηχανικούς να λύνουν το αυτοκίνητο σε 600 μέρη και να εξετάζουν κάθε κομμάτι σχολαστικά ώστε να δουν αν υπάρχει πιθανή διάβρωση ή φθορά.
Το τεστ περιλαμβάνει πέντε φάσεις. Η πρώτη είναι ο ψεκασμός με νέφος αλατόνερου σε κλιματικό θάλαμο θερμοκρασίας 35 βαθμών. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο μεταφέρεται στον προσομοιωτή τροπικού κλίματος, όπου η θερμοκρασία φτάνει τους 50 βαθμούς και η υγρασία το 100%. Έπειτα, 80 λάμπες αλογόνου καίνε το αμάξωμα, με αποτέλεσμα το μέταλλο να φτάνει τους 90 βαθμούς. Αμέσως μετά, έρχεται το πολικό ψύχος, με το αυτοκίνητο να εκτίθεται σε θερμοκρασίες -35 βαθμών Κελσίου. Τέλος, δοκιμάζεται το πλαίσιο σε κάθε είδους έδαφος, από εμπόδια έως ανωμαλίες.
Οι δοκιμές INKA ξεκίνησαν το 2002 και συνολικά έχουν μετρηθεί 100 μοντέλα, συμπληρώνοντας 322.500 ώρες, 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, 2.800 τεστ σε λάσπη και άλλα 1.900 σε αλάτι.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος