Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Η Stellantis N.V παρουσιάζει τη στρατηγική της μέσω της οποίας θα καταφέρει την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς τεχνολογίας. Συγκεκριμένα θα δημιουργήσει περισσότερα έσοδα στηριζόμενη στις δυνατότητες συνδεσιμότητας των οχημάτων και της διαδραστικής διαδικασίας ανάμεσα στον οδηγό και το όχημα. Με αυτόν τον τρόπο υπολογίζει ότι μέχρι το 2030 τα ετήσια έσοδα θα φθάσουν τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Στρατηγική η οποία βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τον εξηλεκτρισμό του Ομίλου.
Η νέα γενιά έχει να κάνει με την μετατροπή των «κλειστών» ηλεκτρονικών αρχιτεκτονικών πλατφόρμων σε ανοικτές. Έτσι θα γίνει δυνατή η ένωση με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Οι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων «over-the-air »(OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους.
Όσον αφορά της μελλοντικές συνεργασίες για την επίτευξη της στρατηγικής η Stellantis θα συνεργαστεί με την Foxconn, για την σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων .Η συνεργασία αυτή έχει ως κύριο στόχο την εξέλιξη τεσσάρων οικογενειών ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του Ομίλου.
Η Stellantis συνεχίζει την συνεργασία της με την Waymo. Ήδη τα Chrysler Pacifica Hybrid που είναι εφοδιασμένα με το Waymo Driver προσφέρουν χιλιάδες διαδρομές με αυτόνομη οδήγηση στο Φοίνιξ της Αριζόνα των Η.Π.Α. Τώρα η Stellantis δίνει την προσοχή της στην κατηγορία LCV, δηλαδή η συνεργασία θα εστιάσει στην εμπορική ανάπτυξη, καθώς η ίδια κατέχει ηγετική θέση της στην αγορά κατηγορία όπως και στην εξηλεκτρισμένη κίνηση.
Ήδη οχήματα του Ομίλου, όπως το νέο ηλεκτρικό FIAT 500, το νέο Jeep Compass και οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio, μέσω του καινοτόμου συστήματος πολυμέσων Uconnect προσφέρουν μια σειρά υπηρεσιών, αλλά και δυνατότητα αναβαθμίσεων του λογισμικού τους μέσω του διαδικτύου.
Από το 2024 θα παρουσιαστούν τρείς νέες τεχνολογικές πλατφόρμες. Η βάση της αλλαγής στις πελατοκεντρικές υπηρεσίες, θα είναι η νέα πλατφόρμα λογισμικού, STLA Brain. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα δίνει την δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματος μέσω Cloud, κάτι το οποίο κάνει την συντήρηση του αυτοκινήτου ποιο απλή.
Το STLA SmartCockpit θα βασίζεται στο STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Ενώ το STLA AutoDrive, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMM και θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται μέσω ΟΤΑ.
Με σκοπό την αναβάθμιση της σχέσης μεταξύ του χρήστη και του αυτοκινήτου η Stellantis δημιούργησε την τεχνολογία «on demand», με την οποία οι πελάτες θα μπορούν να διαμορφώσουν το όχημα τους ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Για την υποστήριξη αυτού του μετασχηματισμού, η Stellantis, δημιουργεί μια ακαδημία λογισμικού και δεδομένων, η οποία θα δημιουργήσει περισσότερους από 1.000 μηχανικούς που θα αξιοποιηθούν σε διάφορους ρόλους. Μέχρι το 2024, η Stellantis στοχεύει να έχει 4.500 μηχανικούς λογισμικού σε εγκαταστάσεις της σε όλο τον κόσμο.
O κ. Carlos Tavares, CEO της Stellantis,ανέφερε:
«Οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας. Με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού.»