Του Λουκά Παπαλάμπρου
Οι Γάλλοι φαίνεται πως έχουν βρει τη συνταγή της επιτυχίας τα τελευταία χρόνια. Ξεκίνησαν με το 3008 και συνέχισαν με τα 208 και 2008. Το μικρό SUV κέρδισε από την πρώτη στιγμή κοινό και κριτικούς χάρη στην ελκυστική εμφάνιση, το μοντέρνο εσωτερικό, τους αποδοτικούς κινητήρες και τις τεχνολογίες που ενσωματώνει.
Τalk of the town
Το Peugeot 2008 πρόσφατα αναδείχθηκε το ομορφότερο αυτοκίνητο, λαμβάνοντας το διεθνούς κύρους βραβείο «2020 Red Dot». Βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων των υποψηφίων αγοραστών κατά τη διαδικασία επιλογής ενός μοντέλου και σε κάθε εμφάνισή του μαγνητίζει τα βλέμματα.
Η ιδιαίτερη αισθητική του, τα μοντέρνα χρώματα του αμαξώματος και η επιβλητική μάσκα προσδίδουν μία ζωντάνια και έναν δυναμισμό.
Το εσωτερικό του από την άλλη έχει γίνει το απόλυτο «talk of the town». O 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι αυτός που κλέβει την παράσταση. Στην κονσόλα βρίσκονται η οθόνη αφής και ακριβώς από κάτω οι διακόπτες αεροπορικού τύπου.
Στο σαλόνι μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να καλύπτει τις απαιτήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας χάρη στα 434 λίτρα χωρητικότητας.
Την ίδια στιγμή, ο εξοπλισμός ασφαλείας και άνεσης είναι πλήρης, με τη γαλλική εταιρεία να ενσωματώνει όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού και να δίνει έμφαση στις δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Χαμηλά τέλη κυκλοφορίας
Το 2008 είναι διαθέσιμο με δύο αποδοτικούς κινητήρες σε διάφορες εκδόσεις ισχύος. Τον 1.2 PureTech βενζίνης με τους 100, 130 και 155 ίππους, καθώς και τον πετρελαίου 1.5 BlueHDi απόδοσης 100 ίππων και 130 ίππων. Τα μοτέρ συνδυάζονται είτε με τον μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το αυτόματο ΕΑΤ8 – στις ισχυρότερες εκδοχές.
Ταιριάζει απόλυτα στην ελληνική αγορά. Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών εξοπλιστικών εκδόσεων (Active, Allure και GT), με τις τιμές για τους βενζινοκινητήρες να ξεκινούν από 19.900 ευρώ και για τους diesel από 21.400 ευρώ.
Η βασική έκδοση 1.2 PureTech 100 εμφανίζει εκπομπές ρύπων στα 105 γρ./χλμ., με τον ιδιοκτήτη να πληρώνει €103 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας. Η αμέσως ισχυρότερη με τους 130 ίππους είναι στα 101 ευρώ, καθώς εμφανίζει χαμηλότερους ρύπους, αυτή με το αυτόματο κιβώτιο στα €107, η κορυφαία με τους 155 ίππους στα €111 και οι δύο diesel μόλις 86,4 και 90 ευρώ αντίστοιχα.
Λιοντάρι
Έχοντας διανύσει αρκετά χιλιόμετρα με το 2008, αυτό που με έχει εντυπωσιάσει περισσότερο είναι η οδική συμπεριφορά του. Ο συνδυασμός πλαισίου, ανάρτησης, κινητήρα -ανεξάρτητα την έκδοση- και κιβωτίου είναι σεμιναριακού επιπέδου.
Οι μηχανικοί της Peugeot έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο στήσιμο του οχήματος. Το 2008 κινείται με αξιοσημείωτη ευελιξία μέσα στην πόλη, επιταχύνει από φανάρι σε φανάρι γρήγορα, περνά σβέλτα από τα στενά και παρκάρει με ευκολία χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και τους αισθητήρες υποβοήθησης.
Στον ανοικτό δρόμο πατάει σταθερά στην άσφαλτο, ανεβάζει ταχύτατα στροφές ακόμα και στην έκδοση με τους 100 ίππους, δεν προβληματίζεται όταν είναι φορτωμένο και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες.
Σε διαδρομές με συνεχόμενες στροφές σού δίνει τη δυνατότητα να πιέσεις παραπάνω το γκάζι, το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, η ανάρτηση ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σπορτίφ χαρακτηριστικών και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα δεν ενοχλούν τους επιβάτες.
Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του 2008