Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν και παρουσιάζουν συνεχώς νέα συστήματα, για την ασφάλεια των επιβατών, αλλά και των πεζών. Κανένα όμως, όσο προηγμένο και να είναι δεν αντικαθιστά τον οδηγό.

Το «Active Pedestrian Safety», είναι ένα σύστημα αυτόματης πέδησης, που μέσω καμερών και αισθητήρων, ανιχνεύει τους πεζούς και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα του αυτοκινήτου σε ταχύτητα έως τα 24 μίλια την ώρα ή 38,6 χλμ./ώρα., ώστε να αποφύγει την πρόσκρουση.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής που πραγματοποίησε ο οργανισμός Consumers Reports, στο μοντέλο LS της Lexus, διαπιστώθηκε ότι το σύστημα είναι αποτελεσματικό μόνο στις χαμηλές ταχύτητες. Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο ακινητοποιούνταν στα 10 και στα 20 μίλια την ώρα, αλλά στα 25 άλλες φορές τα κατάφερνε και άλλες όχι.

Το συμπέρασμα της δοκιμής, είναι ότι τα συστήματα χρειάζονται σε ένα αυτοκίνητο και βοηθούν σημαντικά στην ασφάλεια, αλλά για κανένα λόγο δεν μπορούν να πάρουν τη θέση του οδηγού.

   
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος