Η αγορά του αυτοκινήτου μπορούμε να πούμε ότι πηγαίνει καλά. Και θα μπορούσε να πήγαινε ακόμη καλύτερα αν είχαν λυθεί τα προβλήματα με τα microchips (ημιαγωγοί) που ξεκίνησαν όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τον Covid19. Έγινε και ο πόλεμος στην Ουκρανία και «πάγωσαν» ακόμη περισσότερο το ρυθμό των εξαγωγών στις γραμμές παραγωγής. Γιατί όπως γνωρίζετε στην Ουκρανία κατασκευάζονταν πρώτες ύλες η και εξαρτήματα αυτοκινήτων.
Οι αντιπρόσωποι βλέπουν ότι υπάρχει ζήτηση. Ο Σεπτέμβριος έκλεισε με άνοδο +30.2% και ο Οκτώβριος με +23.1%. Όλα δείχνουν ότι με άνοδο θα κλείσει και ο Νοέμβριος. Το κακό είναι ότι όταν οι Έλληνες Εισαγωγείς ζητούν από τα εργοστάσια 1000 αυτοκίνητα, τους δίνουν 500. Και δεν είναι μόνο αυτό. Από τα 500 απαιτούν το 25% να είναι ηλεκτρικά. Δεν καταλαβαίνουν ότι η αγορά του αυτοκινήτου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα κυμαίνεται στα μονοψήφια. Και απαιτούν από τους εισαγωγείς να τα πάρουν.
Τώρα τι θα τα κάνουν, ένας Θεός ξέρει. Γιατί ο Έλληνας μπορεί να είναι ευαισθητοποιημένος με την μόλυνση της ατμόσφαιρας και να θέλει να βοηθήσει αλλά αυτόν ποιος θα τον βοηθήσει. Και να θέλει να κινείται με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το αποφεύγει. Πρώτον γιατί στην Ελλάδα δεν έχουμε υποδομές και δεύτερον γιατί δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης στις πολυκατοικίες. Εδώ γίνεται μάχη για μια θέση στάθμευσης όχι στους δρόμους που επικρατεί το απόλυτο χάος αλλά και στα υπαίθρια parking. Και είναι ζήτημα να βρεις σε κάποιο υπαίθριο χώρο στάθμευσης, φορτιστή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αντίθετα αν επισκεφθείτε μια οποιαδήποτε πόλη στην Γερμάνια, την Αυστρία, τη Γαλλία, τη Δανία η την Ολλανδία θα παρατηρήσετε ότι οι μισές και περισσότερες θέσεις parking έχουν φορτιστές. Η παραπάνω φωτογραφία είναι από το Αμβούργο. Στους δρόμους υπάρχουν δεκάδες φορτιστές σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο. Έχουν υποδομές. Σ αυτές τις χώρες τα εργοστάσια μπορούν να απαιτούν να δίνουν όχι μόνο το 25% των παραγγελιών αλλά και το 40% των παραγγελιών ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα όμως δύσκολα θα διατεθούν στη αγορά τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν παραβλέψουμε τις υψηλές τιμές που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ακόμη και με την κρατική επιδότηση) μπορούν να τα αποκτήσουν μόνο όσοι διαθέτουν στα σπίτι τους parking. Όπου μπορούν να εγκαταστήσουν το δικό τους φορτιστή και μέσα σε 5-6 ώρες να έχουν μια πλήρη φόρτιση. Πόσοι όμως έχουν αυτή την πολυτέλεια.
Ξεκίνησαν στις αντιπροσωπείες οι ανακατατάξεις. Σε δύο μεγάλους ομίλους έχουμε αναβαθμίσεις στελεχών. Προς το παρόν γίνονται αξιολογήσεις των εργαζομένων. Όσοι παρουσιάζουν έργο θα παραμείνουν και θα ανταμειφθούν. Όσοι κοιτούν το ρολόι τους και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μην κάτσουν ούτε λεπτό παραπάνω αυτοί δυστυχώς δεν θα παραμείνουν. Όπως δεν θα παραμείνουν αυτοί που δουλεύουν χωρίς να παράγουν. Ας ξυπνήσουν πριν είναι αργά. Δεν πρόκειται να τους καλύψει κανένας. Στο ελεύθερο εμπόριο δεν έχουν θέση ούτε οι αργόσχολοι ούτε οι συνδικαλιστές.
Τα πρώτα ονόματα που θα αναβαθμιστούν είναι ήδη γνωστά. Όπως γνωστά είναι και αυτά που θα κάνουν long διακοπές τα Χριστούγεννα. Δεν τα ανακοινώνουμε γιατί θα πρέπει να ανακοινωθούν προηγουμένως. Άλλο να μαθαίνεις και άλλο να το ανακοινώνεις.
Αλήθεια με τις δημοσιογραφικές αποστολές στο εξωτερικό ποιος είναι αυτός που αποφασίζει ποια μέσα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας μεγάλης εταιρίας. Προσοχή αναφέρομαι σε μέσα και όχι σε ανθρώπους. Ο P.R (αυτός που ασχολείται με τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου) η ο διευθυντής (αυτός που αποφασίζει τη γραμμή της επιτυχίας). Η ειρωνεία -όταν τους απευθύνεις το ερώτημα- είναι ότι και οι δύο (σε αρκετές εταιρίες) λένε ψέματα. Ρίχνουν τα βάρη στις «μαμάδες» εταιρίες που βρίσκονται στο εξωτερικό. Έλα ντε που έχουμε γνωριμίες. Και ρωτήσαμε ένα από τα πρόσωπα του διοικητικού συμβουλίου. Ο Ιταλός φίλος χαμογέλασε. Διαβάστε την απάντηση: « Η αγορά στην Ελλάδα είναι τόσο μικρή που δεν μας ενδιαφέρει. Δεν ασχολούμαστε…» Ταυτόχρονα με την απάντηση αυτή διέψευσε τόσο τον διευθυντή όσο και τον P.R.
Το θέμα θα λυθεί άμεσα. Πριν από τα Χριστούγεννα….. Έτσι για να καταλάβουμε. Ποιος κάνει τελικά κουμάντο σε μια επιχείρηση. Ο διευθυντής η ο P.R. Γιατί αν αποφασίζει ο P.R τότε ο διευθυντής θα πρέπει να πάει σπίτι του. Άμεσα!!!
Η πρώτη ανακοίνωση από το στρατηγείο της BMW έγινε πριν από δύο χρόνια. Τότε είχαν πει ότι το 2022 σε όλα τα εργοστάσια της BMW θα κατασκευάζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σήμερα ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος για την παραγωγή ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2024, τουλάχιστον μία στις τρεις BMW που θα βγαίνουν από τα εργοστάσια στη Βαυαρία θα είναι ηλεκτρική.
Ήδη ξεκίνησε η παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX1 στο Regensburg . Με αυτό το μοντέλο που είναι και το μικρότερο στην κατηγορία Sports Activity Vehicles η BMW θα αυξήσει τον όγκο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και μια λεπτομέρεια. Οι μπαταρίες που εφοδιάζονται οι BMW iX1 παράγονται στο Regensburg. Τέλος η επένδυση της BMW είναι ύψους 1,6 δις. ευρώ σε ηλεκτρικά εξαρτήματα στα Γερμανικά εργοστάσια μέχρι σήμερα.
Η Renault, ήταν επίσημος χορηγός του Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών 2022. Μέσω του αποκλειστικού εισαγωγέα στην Ελλάδα, της Teoren Motors Α.Ε., ανέλαβε και φέτος επίσημος Χορηγός του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Μέσα από αυτή τη συμμετοχή της πέρασε το μήνυμα ότι η Renault αφουγκράζεται τις ανάγκες του ανθρώπου και στηρίζει τις δράσεις και τις κοινωνικές πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τον άνθρωπο και τις μετακινήσεις χωρίς αποτύπωμα άνθρακα.
Με το Citroën AMI Cargo και το ë-Berlingo Van συμμετείχε η Citroën ΩΜΕΓΑ ΕΛΛΑΣ A.E. σε συνεργασία με τη Citroën Ελλάς Α.Ε. στην MDF EXPO, τη µμοναδική έκθεση που συνδυάζει τους τρεις σημαντικότερους τομείς της βιομηχανίας τροφίμων. Η έκθεση συγκεντρώνει τους επαγγελματίες των τροφίμων, από τον τομέα της παραγωγής, της μεταποίησης και του food service.
Το My Ami Cargo, είναι η έξυπνη λύση ηλεκτρικής διανομής, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα του Ami. O συνολικός όγκος φόρτωσης ξεπερνά τα 400 λίτρα και το ωφέλιμο φορτίο φθάνει τα 140 κιλά, χάρη στον βελτιστοποιημένο μεταβλητό διαθέσιμο χώρο που καταλαμβάνει τη θέση του συνοδηγού.
Το ë-Berlingo Van με αυτονομία που φτάνει τα 275 χιλιόμετρα (WLTP) και με χωρητικότητα φορτίου έως 800 kg έρχεται με όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και δεν κάνει συμβιβασμούς αναφορικά με τις θρυλικές ιδιότητες του Berlingo. Η 100% ηλεκτρική έκδοση του ελαφρού επαγγελματικού της μοντέλου, προσφέρει περισσότερη απόδοση για τους επαγγελματίες πελάτες της, μέσω της χρήσης εντελώς νέων τεχνολογιών, χωρίς αλλαγή στην υποδειγματική ευελιξία και χωρητικότητα φόρτωσης.
Νέος καλλιτέχνης φιλοτεχνεί για το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. O Κυριάκος Μαζιτζόγλου ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον ιδρυτή του Μουσείου τον κ. Θεόδωρο Ν. Χαραγκιώνη και συστήνει στο κοινό τη δημιουργία δέκα πρωτότυπων έργων (σχέδια μολυβιού σε χαρτί), εμπνευσμένα από σπάνια κομμάτια της Παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Κυριάκος Μαζιτζόγλου είναι Αμερικανός καλλιτέχνης με έδρα την Ελλάδα. Ειδικεύεται στο cartooning (κινούμενα σχέδια), στο σχέδιο χαρακτήρων και στο ελεύθερο σχέδιο. Οι επισκέπτες του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου εξερευνώντας την μόνιμη συλλογή του κυρίου Θεόδωρου Ν. Χαραγκιώνη μπορούν στη συνέχεια να θαυμάσουν τα πρωτότυπα έργα του καλλιτέχνη στην υποδοχή αλλά και να ανακαλύψουν την εφαρμογή τους σε πρωτότυπα προϊόντα και αναμνηστικά δώρα στο Πωλητήριο του Μουσείου.
Και να κλείσουμε με κάτι που έχει σχέση το αυτοκίνητο αλλά και το ποδόσφαιρο. Η Audi παρέδωσε στους παίκτες της FC Bayern στο Μόναχο τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τα οποία θα κινούνται για τις προσωπικές τους ανάγκες. Η παράδοση δεν έγινε όπως κάθε χρόνο Η φετινή επίσημη παράδοση του νέου στόλου οχημάτων δεν έγινε στο Ingolstadt όπως γινόταν κάθε χρόνο αλλά Säbener Straße στο Μόναχο.
Η Audi υποστηρίζει την πιο επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα της Γερμανίας από το 2002, ενώ είναι μέτοχος της FC Bayern München AG από το 2011. Ο Oliver Kahn, Διευθύνων Σύμβουλος της FC Bayern Μονάχου μετά την παράδοση των αυτοκινήτων στους ποδοσφαιριστές δήλωσε ότι πολλά από τα στελέχη της ομάδας και του συλλόγου βρίσκονται πλέον στο δρόμο με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτό το στόλο προστέθηκε και το ολοκαίνουργιο Audi Q8 e-tron, το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 9 Νοεμβρίου.