Ο Ιούνιος μήνας είχε αρκετές παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Στην πλειοψηφία τους είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναγκαστικά όπως μπήκαν στη ζωή των ευρωπαίων οδηγών θα μπουν και στη δική μας. Βέβαια υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Στην Ευρώπη δεν κάνεις ούτε υπολογισμούς για να βρεις σταθμούς με φορτιστές ούτε μετράς με το κομπιουτεράκι για το πόσα αληθινά και όχι εικονικά χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις χωρίς να μείνεις στη μέση του δρόμου. Γιατί ενώ βλέπεις για παράδειγμα αυτονομία 415 χιλιόμετρα όταν πατήσεις το κουμπάκι του κλιματισμού ο δείκτης αλλάζει αστραπιαία και σε ενημερώνει ότι μόνο 300 χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με τη χρήση του air condition. Στην Ελλάδα με 30 + βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία το καλοκαίρι είναι αδύνατον να μην κάνεις χρήση κλιματισμού.

Την πρωτεύουσα της Ισπανίας διάλεξε η Honda για να παρουσιάσει τη νέα,11η γενιά του Civic. Η παρουσίαση έγινε σήμερα (20/6) . Το νέο μοντέλο έρχεται με πιο ήπια (συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά) εμφάνιση και διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, έχοντας έναν βενζινοκινητήρα 2λτ. που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου είναι στους 184 ίππους και το 0-100 έρχεται σε 7.8 δευτερόλεπτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γιαπωνέζοι που έκαναν την παρουσίαση είπαν ότι η κατανάλωση είναι  4.7λτ./100χλμ. 
Η zougla.gr βρέθηκε στην παρουσίαση ωστόσο σεβόμενοι το embargo αναφέρουμε λίγα πράγματα. Το νέο Civic e:HEV θα έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Το μοντέλο είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, διαθέτει πλήρως ψηφιακή οθόνη και αρκετά πλούσια σουίτα συστημάτων, όντας πιο οδηγοκεντρικο αλλά και αρκετά άνετο. Υπομονή θα επανέλθουμε.

Μια ακόμη παρουσίαση έγινε τη βδομάδα που πέρασε. Οι γιαπωνέζοι επέλεξαν την πρωτεύουσα της Δανίας, την Κοπεγχάγη, για να παρουσιάσουν  το bZ4X, που είναι το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Toyota με μπαταρία (BEV).
Η zougla.gr βρέθηκε στην Κοπεγχάγη. Οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πήραμε μια καλή γεύση από το εκπληκτικό Toyota bZ4X το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα, με φιλοσοφία eTNGA, που ενσωματώνει τη μονάδα της μπαταρίας στη δομή του οχήματος και προσφέρει πρόσθετη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους για δυναμική οδήγηση. 

Στην επίπεδη Κοπεγχάγη τα περισσότερα μηχανάκια και αυτοκίνητα που θα δείτε είναι ηλεκτρικά.https://www.zougla.gr/automoto/tests/article/apostoli-stin-kopegxagi-odigoume-to-bz4x–to-proto-amigos-ilektriko-oxima-tis-toyota

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο τέλος του μήνα αναμένεται ακόμη μία παρουσίαση από την KIA. Θα παρουσιάσει το ολοκαίνουργιο NIRO.
Η Hyundai Motor Company αποκάλυψε σήμερα το πρώτο σκίτσο της σχεδιαστικής γραμμής του πολυαναμενόμενου IONIQ 6, του δεύτερου μοντέλου της μάρκας IONIQ αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.Η σχεδιαστική γραμμή που εμφανίζεται στο σκίτσο αντικατοπτρίζει τη δέσμευση των σχεδιαστών της Hyundai να ικανοποιούν τόσο τις αισθητικές όσο και τις λειτουργικές ανάγκες των πελατών στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το IONIQ 6 εκμεταλλεύεται την Electric Global Modular Platform (E-GMP) του Hyundai Motor Group για να παρέχει ευρύ μεταξόνιο και βελτιστοποιημένη εσωτερική σχεδίαση.

Άλλο ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να φθάσει στην Ελλάδα πριν από το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου. Λέγεται Biro και κατασκευάζεται στην Ιταλία. Απευθύνεται σε κατοίκους μεγαλουπόλεων αλλά και νησιών όπου οι δρόμοι είναι στενοί. Είναι αθόρυβο, θα μπορεί να κάνει 45 χιλιόμετρα και η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει στο σπίτι αφού είναι αποσπώμενη. 

Με την υψηλότερη βαθμολογία ασφάλειας τιμήθηκε από τον κορυφαίο ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών ασφάλειας της Ευρώπης (Euro NCAP) το αμιγώς ηλεκτρικό crossover Kia EV6. Η βαθμολογία του ήταν άκρως ικανοποιητική. Πέτυχε 90% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 86% στην προστασία παιδιών, 64% στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου συμπεριλαμβανομένων των πεζών και 87% στην κατηγορία «υποβοήθηση ασφαλείας» . Η τελευταία κατηγορία βαθμολογεί ένα όχημα με βάση τη διαθεσιμότητα μιας ολοκληρωμένης σειράς τεχνολογιών αποφυγής ατυχημάτων. Ο Euro NCAP επαίνεσε τον χώρο επιβατών του EV6 για το ότι παραμένει σταθερός στη δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης και παρέχει πολύ καλή προστασία των γονάτων και του μηριαίου οστού όλων των επιβατών. Οι δοκιμές στα μπροστινά καθίσματα και τα προσκέφαλα έδειξαν καλή προστασία έναντι τραυματισμών  σε περίπτωση σύγκρουσης από πίσω. 

Στα μέσα Σεπτεμβρίου με ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων plug-in Hybrid, βενζίνης και diesel αναμένεται στην Ελλάδα το ανανεωμένο Citroën C5 Aircross. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και εφοδιάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Οι κινητήρες για το C5 Aircross είναι: 
•    Βενζίνη: 1.2 PureTech 130 με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (BVM6 ή EAT8),
•    Πετρέλαιο: 1.5 BlueHDi 130 με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο σχέσεων (BVM6 ή EAT8),
•     Plug-In Hybrid 225 με αυτόματο κιβώτιο σχέσεων ë-EAT8
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τις τιμές του SUV που όμως η ελληνική αντιπροσωπεία υπόσχεται ότι θα είναι άκρως ανταγωνιστικές.

Σωστή η κίνηση της Hyundai να συνεργαστεί και αυτή τη χρονιά με την Healthyγια τον καθαρισμό των ακτών στην Ιθάκη. Η κοινή προσπάθεια έχει δύο στόχους. Να καθαρισθούν οι ακτές της Ιθάκης από τα νάιλον, τα απορρίμματα   και τα ανακτημένα δίχτυα ψαρέματος και να αξιοποιήσουν την κυκλική οικονομία. Τα απορρίμματα γίνονται ανακυκλώσιμα υλικά από την εταιρία Healthy Seas. Κατασκευάζονται βιώσιμα πατάκια με νήμα ECONYL και ήδη τα πατάκια αυτά χρησιμοποιούνται στα IONIQ 5.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών Ελλάδος (ΣΕΜΕ) ένα έτος μετά την ίδρυση του ανανέωσε την δομή του Διοικητικού του Συμβουλίου. Στο νέο ΔΣ συμμετέχουν επιχειρηματίες και στελέχη που συνεισφέρουν δεκαετίες στο χώρο του δικύκλου : Σόλων Κοντός, Κ-MOTORS Α.Ε., Πρόεδρος ,Φώτης Δράκος, Piaggio Hellas, Αντιπρόεδρος,Διογένης Χιωτάκης, Mototrend A.E., Γραμματέας,Ιάκωβος Αλμασίδης, SUZUKI Σφακιανάκης, Mέλος.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο εστίασε αφενός στην δέσμευση του για την υλοποίηση των βασικών στόχων του Συνδέσμου για μια ισόρροπη, συνεπή και μακροπρόθεσμη διεύρυνση της αγοράς δικύκλων και καλωσόρισε την εταιρία MOTOWΑY-ΚΑΜΠΡΑΝΗΣ ΑΕ. Ο ΣΕΜΕ στοχεύει να εκπροσωπήσει πιο δυναμικά την υγιή ανάπτυξη του δικυκλισμού στη χώρα μας, με δράσεις προς τη δημόσια διοίκηση και τους ευρωπαϊκούς φορείς, καθώς και συμπράττοντας με φορείς οδικής ασφάλειας . 
Ταυτόχρονα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών Ελλάδος ανακοίνωσε το νέο λογότυπο που καθορίστηκε από τους νέους στόχους του Συνδέσμου που είναι η αξία, η ισορροπία, η αρμονία, η ένωση και η ισχύς.Το νέο λογότυπο του Συνδέσμου χαρακτηρίζεται από την ένωση δύο κύκλων. Προφανώς οι δύο κύκλοι παραπέμπουν στη μοτοσυκλέτα, αν και ο τρόπος που ενώνονται παραπέμπει σε πολλά ακόμη στοιχεία που αποτελούν κύριες προτεραιότητες του Συνδέσμου. 

Η Suzuki σκοπεύει να δημοσιοποιήσει την πρωτοποριακή της τεχνολογία έτσι ώστε πάνω σε αυτή την πατέντα να δημιουργηθούν και άλλες νέες τεχνολογίες που θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη μιας βιώσιμης κοινωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Suzuki ανέπτυξε μια καινοτόμο τεχνολογία για την επαναχρησιμοποίηση μικρών μπαταριών ιόντων – λιθίου με στόχο τη φωταγώγηση των δρόμων της Ιαπωνίας με ηλικιακή ενέργεια. 
Στο πλαίσιο της μη κερδοσκοπικής της δραστηριότητας, συλλέγονται οι λειτουργικές μπαταρίες ιόντων – λιθίου, από τα οχήματα τα οποία οδηγούνται προς απόσυρση, και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για την τροφοδότηση φωτισμού των δρόμων της Ιαπωνίας.
Η νέα τεχνολογία που αναπτύχθηκε θα ανοίξει το δρόμο για την αποτελεσματική επαναχρησιμοποίηση μικρών μπαταριών ιόντων λιθίου, η παραγωγή των οποίων αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, ενισχύοντας την κυκλική οικονομία.

Επίσημη επίσκεψη στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» πραγματοποίησαν στελέχη της Αστυνομίας της Κορέας (Korean National Police Agency) και της Αρχής για την Οδική Κυκλοφορία (Korean Road Traffic Authority – KoROAD) στις 9 και 10 Ιουνίου. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στα γραφεία της εταιρείας ΣΟΛ Α.Ε. παρουσία του Υποπρόξενου της Δημοκρατίας της Κορέας κ. Μίνγου Παρκ.
Τα στελέχη των δύο αντιπροσωπειών επισκέφτηκαν το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» στο πλαίσιο περιοδείας που πραγματοποιούν στην Ευρώπη με στόχο την εύρεση καλών πρακτικών στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας. Είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις δράσεις, τα προγράμματα και τις πρωτοβουλίες του Ινστιτούτου καθώς και να συζητήσουν για θέματα σχετικά με την Οδική Ασφάλεια που τους απασχολούν.  

Νέα εταιρική ταυτότητα απέκτησε η Dacia.Μετά την αλλαγή στις γραμματοσειρές και τα έντυπα επικοινωνίας, τη σκυτάλη πήρε η αλλαγή στην εταιρική εικόνα του δικτύου αντιπροσώπων και τώρα είναι η σειρά των αυτοκινήτων να υιοθετήσουν τη νέα εταιρική ταυτότητα της Dacia. Πέρα από μια απλή αλλαγή στη σχεδίαση, η νέα ταυτότητα ενσωματώνει μια δέσμευση για το μέλλον, ενώ βασίζεται στις δυνατές αξίες που βρίσκονται πίσω από το success story της Dacia.
Ένα πολύ δυνατό χαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας της μάρκας, το σήμα Dacia Link κοσμεί το μπροστινό μέρος στο κέντρο της μάσκας, όντας ανασχεδιασμένο και σε λευκή απόχρωση. 
Όπως οι κρίκοι μίας αλυσίδας, έτσι και το δέσιμο μεταξύ του ‘D’ και του ‘C’ στο λογότυπο με τις μινιμαλιστικές γραμμές, σχηματίζουν ένα ολοκαίνουργιο έμβλημα που αντανακλά την απλότητα και τη στιβαρότητα του νέου design. Το νέο σήμα είναι επίσης ορατό και στο καπάκι της πλήμνης του κάθε τροχού.

Με τα καύσιμα τι θα γίνει; Ανυπομονούμε να δούμε στους πίνακες  3 ευρώ το λίτρο της Super αμόλυβδης. Έτσι όπως κάποιοι χειρίζονται το χρηματιστήριο καυσίμων, σίγουρα δεν θα αργήσει να γίνει και αυτό. Έχουμε εμπιστοσύνη στους πολιτικούς μας. Θα το καταφέρουν. Μην ανησυχείτε. Θα δείτε τον αριθμό «3» να φιγουράρει στους πίνακες των πρατηρίων.
Το κακό είναι ότι ποτέ δεν θα δούμε το πετρέλαιο στο 1.1 και την Super αμόλυβδη στο 1.6 ευρώ το λίτρο. Και τότε γκρινιάζαμε ότι έχουμε ακριβά καύσιμα. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης