Είχε μαλλιάσει η γλώσσα μας εδώ και μια δεκαετία να λέμε σε κάθε αρμόδιο υπουργό που αναλάμβανε το υπουργείο Μεταφορών ότι πρέπει οι εκπαιδευτές στις Σχολές Οδηγών να έχουν υποχρεωτικό μάθημα την οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο και να κάνουν σεμινάρια για τον τρόπο τοποθέτησης των αντιολισθητικών αλυσίδων.
Και το λέγαμε αυτό γιατί συναντούσαμε οδηγούς να προσπαθούν να βάλουν τις αλυσίδες στους πίσω τροχούς ενώ η κίνηση ήταν στους μπροστινούς.
Το τραγικό της υπόθεσης είναι το 80% των οδηγών δεν γνωρίζουν πως πρέπει να τοποθετούν τις αλυσίδες. Για παράδειγμα όταν η Τροχαία στις εθνικές οδούς προειδοποιούσε τους οδηγούς ότι στα 50 η 100 χιλιόμετρα χιονίζει και θα χρειαστούν αλυσίδες, οι περισσότεροι τις είχαν στο πορτμπαγκάζ, τις έδειχναν και συνέχιζαν το ταξίδι τους.
Όταν έφθαναν όμως στο σημείο που έπρεπε να τις τοποθετήσουν τις έβγαζαν από το κουτί και προσπαθούσαν να καταλάβουν τον κινέζικο γρίφο.
Οι περισσότεροι ζητούσαν βοήθεια από άλλους οδηγούς. Που και αυτοί δεν ήξεραν τι τους γινόταν. Όπως καταλαβαίνετε το μποτιλιάρισμα από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα πήγαινε …σύννεφο.
Με υπουργική απόφαση -έστω και με καθυστέρηση κάποιων ετών- ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ανακοίνωσε ότι οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι υποχρεωτικές από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο – όπως προβλέπει το άρθρο 52 του ΚΟΚ- για τα αυτοκίνητα που κινούνται σε περιοχές που χιονίζει.
Να οργανώσει σεμινάρια για την εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης αντιολισθητικών αλυσίδων. Ελπίζουμε να μας ενημερώσει ο υπουργός για τα σημεία που θα γίνονται τα σεμινάρια και να μην μείνουμε στα λόγια.
Πριν κλείσουμε την ενότητα αλυσίδες να υπενθυμίσουμε στον υπουργό ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν γνωρίζουν να οδηγούν με ασφάλεια σε βρεγμένους δρόμους.
Ο Kalle Rovanpera με συνοδηγό τον Jonne Halttunen κέρδισαν με το GR Yaris Rally1 HYBRID το Repco Rally Νέας Ζηλανδίας και ταυτόχρονα «σφράγισαν» τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο. Ο «μικρός» σε ηλικία αλλά μεγάλο ταλέντο ως οδηγός, οδηγούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα υπό την καθοδήγηση του πατέρα του από ηλικία 12 ετών.
Μπορεί να αναρωτιέστε και να λέτε «είναι δυνατόν να ξεχνάει κάποιος το παιδί του μέσα στο αυτοκίνητο»;
Και όμως είναι. Σίγουρα κανένας δεν αφήνει το παιδί του η το σκυλί του μέσα στο αυτοκίνητο σκόπιμα. Οι ποιο πολλοί φεύγουν από το αυτοκίνητο με δεκάδες προβλήματα να στριφογυρίζουν στο κεφάλι τους.
Τώρα με το νέο σύστημα ανίχνευσης (εσωτερικό ραντάρ) της Volvo Cars θα είναι αδύνατον να φύγει από το αυτοκίνητο ο οδηγός χωρίς να ελέγξει όλους τους χώρους. Γιατί απλά αν το ραντάρ ανιχνεύει οποιαδήποτε κίνηση δεν θα επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει το όχημα του.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί οργανικούς καταλύτες οξείδωσης ριζών νιτροξυλίου (ριζικοί καταλύτες). Αυτοί οι καταλύτες οξειδώνουν οργανικές ενώσεις παρουσία κατάλληλων συνκαταλυτών, χρησιμοποιώντας μοριακό οξυγόνο στον αέρα του περιβάλλοντος που δρα ως τερματικό οξειδωτικό.
Οι μετρήσεις που έκαναν στην Bentayga EWB απέδειξαν ότι είναι πιο αθόρυβη στο εσωτερικό της από τους ανταγωνιστές της από 4% έως 26%. Σε ταχύτητες βάση των επιτρεπόμενων ορίων και στο κρίσιμο εύρος συχνοτήτων από 5 Hz έως 20 Hz, η Bentayga EWB προσφέρει στην οδήγησή της έως και 27% χαμηλότερους κραδασμούς συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της.
Οι αντιπρόσωποι εκτιμούν ότι αν η αγορά συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσει, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, τις 50.000 ταξινομήσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.