Είχε μαλλιάσει η γλώσσα μας  εδώ και μια δεκαετία να λέμε σε κάθε αρμόδιο υπουργό που αναλάμβανε το υπουργείο Μεταφορών ότι πρέπει οι εκπαιδευτές στις  Σχολές Οδηγών να έχουν υποχρεωτικό μάθημα την οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο και να κάνουν σεμινάρια για τον τρόπο τοποθέτησης των αντιολισθητικών αλυσίδων.

Και το λέγαμε αυτό γιατί συναντούσαμε οδηγούς να προσπαθούν να βάλουν τις αλυσίδες στους πίσω τροχούς ενώ η κίνηση ήταν στους μπροστινούς.
Το τραγικό της υπόθεσης είναι  το 80% των οδηγών δεν γνωρίζουν πως πρέπει να τοποθετούν τις αλυσίδες. Για παράδειγμα όταν η Τροχαία στις εθνικές οδούς  προειδοποιούσε τους οδηγούς ότι στα 50 η 100 χιλιόμετρα χιονίζει και θα χρειαστούν αλυσίδες, οι περισσότεροι τις είχαν στο πορτμπαγκάζ, τις έδειχναν και συνέχιζαν το ταξίδι τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν έφθαναν όμως στο σημείο που έπρεπε να τις τοποθετήσουν τις έβγαζαν από το κουτί και προσπαθούσαν να καταλάβουν τον κινέζικο γρίφο.
Οι περισσότεροι ζητούσαν βοήθεια από άλλους οδηγούς. Που και αυτοί δεν ήξεραν τι τους γινόταν. Όπως καταλαβαίνετε το μποτιλιάρισμα από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα πήγαινε …σύννεφο.

Η ασχετοσύνη σε όλο της το μεγαλείο. 
Με υπουργική απόφαση -έστω και με καθυστέρηση κάποιων ετών- ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ανακοίνωσε ότι οι  αντιολισθητικές αλυσίδες  είναι υποχρεωτικές από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο – όπως προβλέπει το άρθρο 52 του ΚΟΚ-  για τα αυτοκίνητα που κινούνται σε περιοχές που χιονίζει.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι υπάρχουν πολλοί οδηγοί  (οι περισσότεροι να επισημάνουμε) που δεν γνωρίζουν να χρησιμοποιούν τις αλυσίδες και για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
Να οργανώσει σεμινάρια για την εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης αντιολισθητικών αλυσίδων. Ελπίζουμε να μας ενημερώσει ο υπουργός για τα σημεία που θα γίνονται τα σεμινάρια και να μην μείνουμε στα λόγια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν κλείσουμε την ενότητα αλυσίδες να υπενθυμίσουμε στον υπουργό ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν γνωρίζουν να οδηγούν με ασφάλεια σε βρεγμένους δρόμους.

Μπράβο στον 22χρονο Φινλανδό Kalle Rovanpera . Σε ηλικία 22 ετών και μιας ημέρας έγινε ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC. Μέχρι σήμερα νεότερος πρωταθλητής στο WRC  ήταν ο  Colin McRae, ο οποίος κέρδισε το 1995 σε ηλικία 27 ετών και 89 ημερών το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Ο  Kalle Rovanpera με συνοδηγό τον Jonne Halttunen  κέρδισαν με το GR Yaris Rally1 HYBRID το Repco Rally Νέας Ζηλανδίας και ταυτόχρονα «σφράγισαν» τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο. Ο «μικρός» σε ηλικία αλλά μεγάλο ταλέντο ως οδηγός, οδηγούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα υπό την καθοδήγηση του πατέρα του από ηλικία 12 ετών.

Σημαντική η προσφορά της Volvo ειδικά σε αυτούς που είναι μόνιμα αφηρημένοι. Η ομάδα της αυτοκινητοβιομηχανίας που ασχολείται με θέματα ασφαλείας σχεδίασε ένα νέο σύστημα εσωτερικού ραντάρ που λειτουργεί με ακρίβεια και ευαισθησία. Μπορεί να εντοπίσει  τις ελάχιστες κινήσεις σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού, όπως για παράδειγμα την αναπνοή ενός νηπίου που κοιμάται. Έτσι οι αφηρημένοι η ξεχασιάρηδες οδηγοί δεν θα ξεχνούν το μωρό τους στο πίσω κάθισμα η το σκύλο τους στο πορτμπαγκάζ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπορεί να αναρωτιέστε και να λέτε «είναι  δυνατόν να ξεχνάει κάποιος το παιδί του μέσα στο αυτοκίνητο»; 
Και όμως είναι. Σίγουρα κανένας δεν αφήνει το παιδί του η το σκυλί του μέσα στο αυτοκίνητο σκόπιμα. Οι ποιο πολλοί φεύγουν από το αυτοκίνητο με δεκάδες προβλήματα να στριφογυρίζουν στο κεφάλι τους.
Τώρα με το νέο σύστημα ανίχνευσης (εσωτερικό ραντάρ) της Volvo Cars θα είναι αδύνατον να φύγει  από το αυτοκίνητο ο  οδηγός χωρίς να ελέγξει όλους τους χώρους. Γιατί απλά αν το ραντάρ ανιχνεύει οποιαδήποτε κίνηση δεν θα επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει το όχημα του.

Χρησιμοποιώντας καταλυτικά ενεργά είδη για αερόβια οξείδωση, η Σχολή Φαρμακευτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Tohoku σε συνεργασία με την Nissan Motor Co., Ltd, ανέπτυξαν μια τεχνολογία που απενεργοποιεί ιούς. Η απενεργοποίηση των ιών γίνεται με την οξείδωση. Με το οξυγόνο στον αέρα να δρα ως οξειδωτικό, το είδος του καταλύτη παράγει αυτό το αποτέλεσμα ακόμη και κάτω από σκοτεινές συνθήκες σε θερμοκρασία δωματίου χωρίς να απαιτείται φωτεινή ακτινοβολία, όπως συμβαίνει συνήθως με την οξείδωση.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί οργανικούς καταλύτες οξείδωσης ριζών νιτροξυλίου (ριζικοί καταλύτες). Αυτοί οι καταλύτες οξειδώνουν οργανικές ενώσεις παρουσία κατάλληλων συνκαταλυτών, χρησιμοποιώντας μοριακό οξυγόνο στον αέρα του περιβάλλοντος που δρα ως τερματικό οξειδωτικό.

Η εξειδικευμένη ομάδα της Bentley σε θέματα θορύβου έκανε μια έρευνα που κράτησε τέσσερα χρόνια. Αφού παρακολούθησε χιλιάδες ανθρώπους  διαπίστωσε ότι όσοι εκτίθενται σε κυκλοφοριακό θόρυβο άνω των 70 ντεσιμπέλ (db) διατρέχουν 65% μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης.Για να αποφύγουν την κατάθλιψη οι πελάτες τους προχώρησαν σε τροποποιήσεις έτσι ώστε να έχουν την καλύτερη ποιότητα σε ηχομόνωση. Όσο πιο ομαλή είναι η διαδρομή τόσο πιο ήρεμο γίνεται το ταξίδι.

Οι μετρήσεις που έκαναν στην  Bentayga EWB απέδειξαν  ότι είναι πιο αθόρυβη στο εσωτερικό της από τους ανταγωνιστές της από 4% έως 26%. Σε ταχύτητες βάση των επιτρεπόμενων ορίων και στο κρίσιμο εύρος συχνοτήτων από 5 Hz έως 20 Hz, η Bentayga EWB προσφέρει στην οδήγησή της έως και 27% χαμηλότερους κραδασμούς συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της.

Αύξηση στις ταξινομήσεις παρουσίασαν τα δίκυκλα (σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά πάνω από 50κ.εκ.). Με βάση την ανάλυση από τον ΣΕΜΕ των στοιχείων της  ΕΛΣΤΑΤ η αγορά μοτοσυκλετών ξεπέρασε τις 40.000 πωλήσεις. Μέχρι και τον Αύγουστο του 2022, ταξινομήθηκαν 9.033 περισσότερα δίκυκλα από ότι το ίδιο διάστημα του 2021 φτάνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης του 27,61%. 
Οι αντιπρόσωποι εκτιμούν ότι αν η αγορά συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσει, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, τις 50.000 ταξινομήσεις μέχρι το τέλος του χρόνου. 

Κλείνουμε με αυτά που χαρακτηρίζουμε «Περίεργα» . Μήπως το παραφόρτωσε. Είναι σίγουρο ότι από πίσω δεν μπορεί να δει τίποτα. Το κακό είναι ότι μάλλον δεν μπορεί να δει ούτε μπροστά. Τώρα αν γίνει ατύχημα ποιος θα φταίει;  Σε αυτές τις περιπτώσεις οι τροχονόμοι δεν πρέπει να βεβαιώνουν παράβαση. Θα πρέπει να τους παίρνουν ολόκληρο το τιμόνι.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης