Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στις αφίξεις των νέων μοντέλων αυτοκινήτων.Αυτές οι καθυστερήσεις λογικό είναι να δημιουργούν παράπονα. Σεβαστό. Αλλά μέχρι εκεί. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται όλα τα πράγματα με δυσπιστία. Γιατί αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές που έχουν δώσει και μια μικρή προκαταβολή θεωρούν οτι κάποιοι τους κοροϊδεύουν.

Κανένας εισαγωγέας δεν θέλει να έχει σε εκκρεμότητα τις παραγγελίες του.Εκτός των  άλλων δεν μπορεί να εισπράξει και το «ρευστό». Ντήλερ γερμανικής εταιρίας στην Ελλάδα που έχει το 50% των παραγγελιών δεν μπορεί ούτε να παραλάβει και λογικό ούτε να παραδώσει κανένα αυτοκίνητο ούτε αυτός ούτε η εισαγωγική εταιρία,γιατί υπάρχει έλλειψη στους ημιαγωγούς.

Για να μην μπερδεύεστε πρόκειται για ένα τσιπάκι που είναι σε έλλειψη γενικά στην αγορά. Το πρόβλημα το δημιούργησε ο Covid19 που έκλεισαν τα εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών αλλά και συστημάτων πληροφορικής. Επειδή λείπεi το 0,01 % ενός συστήματος πληροφορικής ,τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να βγουν από τη γραμμή παραγωγής γι αυτό παρατηρούνται αυτές οι καθυστερήσεις. Φαντασθείτε ότι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα play station 5. Και εκεί υπάρχει έλλειψη αφού λείπουν κάποια τσιπάκια.

Θα θυμόσαστε ότι στην αρχή της πανδημίας λόγω  του ότι είχαν κλείσει τα εργοστάσια παραγωγής παρμπρίζ δεν υπήρχαν αυτοκίνητα στην αγορά. Όπως τότε έτσι και τώρα η έλλειψη ημιαγωγών  (μικροτσίπ)  πλήττει επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Από την κατασκευή κινητών τηλεφώνων και υπολογιστών έως την παραγωγή οχημάτων. 

Θυμόσαστε το εμπράγκο του Τράμπ σε  βάρος του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού της Huawei; Θυμόσαστε τις κινητοποιήσεις στο εργοστάσιο της STMicroelectronics. Όλα αυτά έπαιξαν σημαντικό ρόλο και στα αυτοκίνητα που δεν μπορούν να βγουν από τις γραμμές παραγωγής λόγω  των ημιαγωγών.

——————————————————————————————————————————————

Σημαντικό σε έναν πρόεδρο-διευθύνοντα σύμβουλο-μάνατζερ μιας αντιπροσωπείας αυτοκινήτων δεν είναι μόνο να κάνει τις επιθυμητές πωλήσεις είτε με το καλό του προϊόν (αυτοκίνητο), είτε με τις σωστές χρηματοδοτήσεις είτε με το δίκτυο των αντιπροσώπων του. Τα σέρβις, οι παροχές αυτοκινήτων στους πελάτες αλλά και το after sale σίγουρα παίζουν ρόλο. Το σημαντικό όμως σε κάθε πρόεδρο/ διευθύνοντα σύμβουλο και μάνατζερ είναι να είναι δίκαιος.
Για παράδειγμα ο Νίκος Νοταράς πρόεδρος της Ford στην Ελλάδα κερδίζει την εκτίμηση των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου. Είναι απλός, δίκαιος και μετρημένος της κινήσεις του. Δεν λέει και δεν υπόσχεται πολλά. Υπόσχεται ότι μπορεί να υλοποιήσει. Και αυτό εκτιμάται.

——————————————————————————————————————————————

Μια συμβουλή στους P.R των εισαγωγέων αυτοκινήτων (ευτυχώς όχι των πρωτοκλασάτων εταιριών) είναι πριν παραδώσουν αυτοκίνητα για δημοσιογραφικά τεστ να τα προσέχουν λίγο. Δεν πειράζει που τα δίνουν με άδεια ρεζερβουάρ για να κάνουν οικονομία 50 ευρώ.

Αλλά όταν δεν υπάρχει στα δοχεία ούτε νερό για τα τζάμια σημαίνει ότι είναι αδιάφοροι και δεν έχουν μάθει σωστά τις υποχρεώσεις τους. Άλλοι σου δίνουν και πιστοποιητικό απολύμανσης και άλλοι σου παραδίδουν αυτοκίνητα με ξεχασμένα αντικείμενα από τον προηγούμενο συνάδελφο.

——————————————————————————————————————————————

Μέχρι το 2028 όλη η γκάμα της Opel στην Ευρώπη θα είναι αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Και μέχρι το 2024 θα έχει εννέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και όλες οι σειρές μοντέλων θα περιλαμβάνουν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις . Το ανακοίνωσε ο CEO Opel & Vauxhall ,Michael Lohscheller  στην ψηφιακή Stellantis EV Day 2021.

——————————————————————————————————————————————

Στη Γαλλία οι διαβάσεις πεζών ονομάζονται «passage clouté». Αλλοίμονο σε όποιον οδηγό δεν ακινητοποιήσει το όχημα του όταν  περνάει από αυτές τις διαβάσεις πεζός. Ακόμη και όταν βρίσκεται ο πεζός και έχει πρόθεση να «πατήσει» τις διαγραμμίσεις, οι οδηγοί σταματούν και περιμένουν να περάσει ο πεζός.

Δεν υπάρχει καμιά βιασύνη και δεν ακούς κανένα κορνάρισμα. Είναι καθαρά θέμα παιδείας. Πάνω από όλα η Ασφάλεια. Και δεν μιλάμε για τα «passage clouté» που βρίσκονται μπροστά σε σημάνσεις με φωτεινούς σηματοδότες. Μιλάμε για περιοχές που στους δρόμους έχουν απλά διαγραμμίσεις.

——————————————————————————————————————————————

Στις εθνικές οδούς μας ενημερώνουν ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα ηλεκτρονικά μηχανήματα διέλευσης από τα διόδια για να μη σχηματίζονται ουρές μπροστά από τα γκισέ με τους υπαλλήλους.

Διαβάστε το διάλογο ανάμεσα σε οδηγούς και υπαλλήλους των διοδίων
•    Δεν σηκώνεται η μπάρα ενώ στο μηχάνημα ( e pass) υπάρχουν χρήματα.
Απάντηση: Ναι μπλοκάρουν τα μηχανήματα όταν πέσει …κόσμος.
•    Τι να κάνουμε τώρα που δεν μπορούμε να περάσουμε;
Απάντηση: Ελάτε από το γκισέ να το περάσετε από εδώ….

Η ερώτηση είναι απλή. Το πρόβλημα το έχουν εντοπίσει οι υπάλληλοι στα διόδια. Όμως το να κάνεις όπισθεν, όταν γίνεται χαμός από κίνηση για να πάς σε κάποιο γκισέ με υπάλληλο είναι χάσιμο χρόνου. Τόσα χρήματα εισπράττουν από τα διόδια. Και μάλιστα με το παραπάνω. Δεν μπορούν να τα επισκευάσουν για να μην ταλαιπωρούνται οι οδηγοί;  Διαφορετικά ας ξηλώσουν τις πινακίδες.

——————————————————————————————————————————————

Ένα από τα καλά ελληνικά πληρώματα που θα δούμε στο Ράλι Ακρόπολις είναι ο Παναγιώτης Ρουστέμης και ο Κωνσταντίνος Νικολόπουλος. Θα τρέξουν με το προηγμένο τεχνολογικά Citroen DS3 R5 και θα δώσουν από ελληνικής πλευράς μια άλλη νότα στον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Οι δύο νέοι συνεργάζονται άψογα και πηγαίνουν αρκετά γρήγορα. Χρειάζονται καλές δοκιμές και αρκετή πειθαρχία.
Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία.

——————————————————————————————————————————————

Η έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης πέρασε στην ιστορία. Τη σκυτάλη από τη χαώδη έκθεση στη Φρανκφούρτη παρέλαβε το Μόναχο .Εκεί θα γίνονται πλέον οι εκθέσεις αυτοκινήτων. Φέτος οι πύλες θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου ( θα διαρκέσει έως τις 12 Σεπτεμβρίου) . Εκεί η Dacia σε παγκόσμια πρώτη θα αποκαλύψει το νέο της 7θέσιο πολυχρηστικό μοντέλο.