Ράλι Ακρόπολις: Μια τζίφρα πριν τη  μεγάλη έκπληξη

Ετοιμασθείτε για κάτι πολύ εντυπωσιακό στο Ράλι Ακρόπολις. Θα είναι η πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά που θα γίνει κάτι τόσο μεγαλειώδες. Η πρόταση έγινε και περιμένουμε όλοι με μεγάλη αγωνία τηn απόφαση της FIA. Ήδη η Michele Mouton που με Audi Quattro είχε κερδίσει  στις 3 Ιουνίου 1982 το Ράλι Ακρόπολις, έχει δει με θετικό μάτι την πρόταση της ελληνικής πρότασης. 

Η Mouton που είναι υπεύθυνη ασφαλείας των αγώνων του WRC δεν απέκλεισε το σημείο της «Σούπερ Ειδικής»  και αναμένουμε την τελική έγκριση της FIA.

Το σίγουρο είναι –και για αυτό ελπίζουμε στη μεγάλη έκπληξη –  ότι η «Σούπερ Ειδική» δεν θα γίνει στο OAKA.

Αν διαβάσετε προσεκτικά το χρόνο που φεύγει το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολις και το χρόνο που θα ξεκινήσει η «Σουπερ Ειδική» μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.
Κοντός ψαλμός αλληλούια !!!!

——————————————————————————————————————————————

*** Βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση. Αύριο η Volvo παρουσιάζει στη Χαλκιδική το πρώτο της 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι το  Volvo XC40 Recharge. Η αυτονομία του είναι 418 χιλιόμετρα και η τιμή του θα ξεκινάει από 58.000 ευρώ.

Περισσότερα μετά την παρουσίαση.

——————————————————————————————————————————————

*** Ξέρετε ποιες είναι  οι  ευρωπαϊκές πόλεις με τα υψηλότερα ποσοστά ποδηλασίας;
Είναι η Κοπεγχάγη (49%), το Άμστερνταμ (35%), το Ελσίνκι (14%), η Λιουμπλιάνα (13%) και το Βερολίνο (13%). Κάθε κάτοικος της Κοπεγχάγης κάνει ποδήλατο περίπου 3 χιλιόμετρα κάθε μέρα .
Τα μισά παιδιά της Δανίας πηγαίνουν με το ποδήλατό τους στο σχολείο. Από μικρά μαθαίνουν τι σημαίνει οικολογία.

Σύμφωνα με την έρευνα καθημερινά ένα 25% εργαζομένων πηγαίνουν στη δουλειά τους  με το ποδήλατο και κάνουν καθημερινά  5 χιλιόμετρα.
Αν ένας ποδηλάτης κάνει καθημερινά 8 χιλιόμετρα για να πάει στη δουλειά του τέσσερις ημέρες την εβδομάδα τότε  σε ένα χρόνο θα έχει εξοικονομήσει 750Kg εκπομπών CO2. 

Στην Ελλάδα μπορούμε να κάνουμε το ίδιο;
Όχι δεν μπορούμε.
Πρώτος λόγος είναι γιατί έχουμε πολλές ανηφόρες και κατηφόρες .
Δεύτερος λόγος είναι γιατί δεν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι για να κινηθούν με ασφάλεια οι ποδηλάτες.
Και τρίτος λόγος είναι τώρα τα παιδιά αρχίζουν να μαθαίνουν στο σχολείο τι σημαίνει προστασία του Περιβάλλοντος.

——————————————————————————————————————————————

*** Ο Ostberg  (Citroen) μετά το τέλος της 18ης Ειδικής Διαδρομής στο ράλι Σαρδηνίας έκανε προσβλητικές δηλώσεις στην τηλεοπτική κάμερα του WRC.

Οι οδηγοί του Π.Π.Ρ πρέπει  να είναι προσεκτικοί στις δηλώσεις  τους. Όσα είπε ο  Ostberg δεν  αρμόζουν στη φιλοσοφία του WRC. Οι αγωνοδίκες του επέβαλαν πρόστιμο 1000 ευρώ και σε περίπτωση που επεναλάβει το ίδιο λάθος και δεν συμμορφωθεί θα του αφαιρεθούν από τη βαθμολογία 25 βαθμοί.

——————————————————————————————————————————————

*** Κόντρα των εργοστασιακών ομάδων της F1 για τις αεροτομές. Ο Hamilton έκανε μια παρατήρηση. Που αποδείχθηκε σωστή.  Και την παρατήρηση δεν την έκανε μετά την πανωλεθρία του δύο γύρους πριν από τον τερματισμό στο Μπακού. Τη  έκανε μετά τα δοκιμαστικά στο Μόντε Κάρλο.
Η επιτροπή  αφού παρακολούθησε αρκετά βίντεο πείσθηκε ότι η πίσω αεροτομή της Red Bull ήταν ιδιαίτερα εύκαμπτη. Γιατί το έκανε ο τεχνικός διευθυντής; Τι θα γίνει στη συνέχεια. Ποιοι ευνοούνται από αυτές τις λεπτομέρειες. Θα δείξει.

Πάντως ο Hamilton είπε την αλήθεια, άναψε μεγάλη φωτιά και πήγε για …φαγητό.
Περιμένουμε εξελίξεις. Μήπως δεν «κλέβει»  μόνο η Red Bull με την εύκαμπτη αεροτομή; 
Τι συμβαίνει με τις μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές; Όσο πιο μεγάλη κλίση έχει μία πτέρυγα τόσο μεγαλύτερη κάθετη δύναμη παράγει. Ταυτόχρονα  όμως αυξάνεται και η οπισθέλκουσα, δηλαδή η αντίσταση στον αέρα.

Οι εργοστασιακοί τεχνικοί σύμβουλοι  θέλουν την κάθετη δύναμη ώστε να στρίβουν γρήγορα τα μονοθέσια. Αν το κάνουν με τις  αεροδυναμικές αντιστάσεις μειώνουν την τελική ταχύτητα και αυτό δεν το θέλουν.
Οι εύκαμπτες αεροτομές είναι μια λύση όταν τα αυτοκίνητα κινούνται σε αργές πίστες  –όπως στο Grand Prix του Μόντε Κάρλο. Οι αεροτομές προσφέρουν μεγάλη κάθετη δύναμη. Όταν όμως πηγαίνουν με μεγάλες ταχύτητες κάμπτονται. Έτσι μειώνουν την αντίσταση στον αέρα και αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα.

Οι κανονισμοί αφήνουν μια μικρή ελευθερία όμως υπάρχει όριο στο πόσο εύκαμπτη μπορεί να είναι μια αεροτομή.

Η FIA έχει αφήσει κάποια παραθυράκια που τώρα θα τα επανεξετάσει. Η Mercedes αφορμίζει  κατά γράμμα τον κανονισμό , άρα δεν έχει αυτό το πλεονέκτημα . Πριν τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν που και αυτός είναι αργός όπως στο Μόντε Κάρλο , η  Mercedes διαμαρτυρήθηκε. Η λύση βρέθηκε με τα 12 αυτοκόλλητα σε μορφή τελείας στην πίσω αεροτομή όλων των μονοθέσιων.

Όποιος παραβαίνει τον κανονισμό οι τελείες δεν φαίνονται. Και οι άνθρωποι της FIA μπορούν να εντοπίσουν ηλεκτρονικά τις παρατυπίες. Η λύση αυτή είναι προσωρινή. Θα υπάρξει και συνέχεια στη φωτιά που άναψε ο Hamilton.

——————————————————————————————————————————————

***Ηλεκτρικό πυροσβεστικό φορτηγό ADDAX στο Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων 
‘Ένα αμιγώς ηλεκτρικό ελαφρό φορτηγό ADDAX, ειδικά διασκευασμένο για αποστολές πυρόσβεσης προμηθεύτηκε πρόσφατα ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων.

Τα ADDAX, κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στο Βέλγιο και εισάγονται στην Ελλάδα από την Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. Για την κίνηση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων ελαφρών φορτηγών ADDAX, φροντίζει μια νέα γενιά μπαταριών  με τεχνολογία LiFePO4.Ο εκτιμώμενος χρόνος ζωής των μπαταριών είναι δέκα χρόνια. Όταν οι μπαταρίες φτάσουν  στη Δύση τους  μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αποθήκευση ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα. 

——————————————————————————————————————————————

*** Το Δίκτυο Πόλεων «Ήλεκτρον» θα επιχειρήσει να ενώσει τους δήμους της Ελλάδας σε μια κοινή προσπάθεια για την εκμετάλλευση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, προκειμένου να υλοποιηθούν πραγματικά έργα τεχνολογιών υδρογόνου. Ακόμη τα σχέδια είναι επί χάρτου. Το Υδρογόνο είναι προ των πυλών και η Ελλάδα θα  παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις. Ο κ. Γ.Πατούλης  δήλωσε ότι η περιφέρεια θα στηρίξει τους δήμους που θα κάνουν υποδομές υδρογόνου. Στη Γερμανία λειτουργούν περισσότεροι από 300 σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο.

——————————————————————————————————————————————

***Το BMW Group προμηθεύεται το κοβάλτιο και το λίθιο που απαιτούνται για τις μπαταρίες υψηλής τάσης από ελεγχόμενες πηγές στην Αυστραλία και το Μαρόκο και στη συνέχεια τα παρέχει στους προμηθευτές κυψελών μπαταριών. Η σχεδιαστική αρχή των ηλεκτροκινητήρων επιτρέπει την αποφυγή χρήσης σπάνιων γαιών στους ρότορες των συστημάτων κίνησης. Επιπλέον, η εταιρεία προμηθεύεται αλουμίνιο που παράγεται με χρήση ενέργειας από φωτοβολταϊκά πάρκα.