Όποιος δεν ξέρει να χειρίζεται άριστα τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καλό θα είναι να αρχίσει να τους μαθαίνει.
Η νέα γενιά αυτοκινήτων έχει δεκάδες ηλεκτρονικές ρυθμίσεις που για να τις εκμεταλλευτεί σωστά ο οδηγός θα πρέπει να ξέρει όχι μόνο την ορολογία αλλά και να κάνει σωστή χρήση.
Θα πρέπει να ξέρει τα Info Entertainment , τα OBDII (θύρα διάγνωσης – πληροφορίες) η τα Mobile mirroring (μεταφορά ολόκληρου του κινητού μέσα στο σύστημα του αυτοκινήτου).
Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν 3D Graphics (γραφικά μέσα στα καντράν). Πρέπει να ξέρει ο οδηγός να τα διαβάζει. Διαφορετικά τα χαζεύει όπως κάνει όταν πηγαίνει σε μια έκθεση ζωγραφικής.
Φυσικά σήμερα όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει φωτισμός Led. Έχουν δει τα θετικά αποτελέσματα. Πως η νύκτα γίνεται ημέρα. Και όποιος παραγγέλνει αυτοκίνητα χωρίς Led φωτισμό για να μειώσει λίγο την τιμή του αυτοκινήτου του κάνει μεγάλο λάθος.
Στο άμεσο μέλλον (ήδη κάποια αυτοκίνητα έχουν αυτή τη δυνατότητα) ο κάθε ιδιοκτήτης και ταυτόχρονα χειριστής των λογισμικών του αυτοκινήτου του θα μπορεί να το βάζει μπροστά από μακριά η να θέσει σε λειτουργία το καλοριφέρ του ώστε όταν φθάσει να βρει τον εσωτερικό χώρο ζεστό.
Όταν σας λένε ότι το αυτοκίνητο έχει Remote access αυτό εννοούν. Ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει αυτές τις δυνατότητες.
Θα πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχει το Can Bus (Controller Area Network) ένα πρωτόκολλο επικοινωνίας για να ανταλλάσσουν πληροφορίες τα ξεχωριστά συστήματα του αυτοκινήτου. Είναι σαν να μιλάνε την ίδια γλώσσα! Αυτό το πρωτόκολλο επικοινωνίας δεν είναι καινούργιο. Αλλά οι περισσότεροι το αγνοούν.
Θα πρέπει να μάθετε πόσο χρήσιμο είναι το σύστημα «personalized» όπου εκεί υπάρχουν όλο και πιο προσωποποιημένα στοιχεία του οδηγού. Ακόμη το σύστημα Tracking είναι πολύ χρήσιμο. Γιατί πάντα γνωρίζεις που βρίσκεται το αυτοκίνητό σου ακόμη και αν το έχεις δώσει στο παιδί σου. Η αν στο έχουν κλέψει μπορείς να εντοπίσεις το σημείο που βρίσκεται. Πολύ καλό το σύστημα αυτό.
Θα αναρωτηθείτε τώρα γιατί σας τα λέω όλα αυτά. Γιατί δυστυχώς κάποιοι αγοράζουν πανάκριβα αυτοκίνητα και δεν ξέρουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότης που ο κατασκευαστής τους δίνει.
——————————————————————————————————————————————
Το δεύτερο τεστ για τα βρόχινα ελαστικά 18 ιντσών του 2022 θα κάνουν αύριο και μεθαύριο (Τρίτη 25 και Τετάρτη 26) με την Ferrari στην πίστα του Paul Ricard. Θα είναι η 6η φορά φέτος που γίνονται δοκιμές με πρωτότυπα ελαστικά του 2022.
——————————————————————————————————————————————
Ο καλλιτέχνης Mark Dickens εντυπωσίασε στο Μονακό. Την Παρασκευή πριν τα δοκιμαστικά του Σαββάτου δημιούργησε ένα νέο έργο στα Paddock. Οι πιλότοι το «έπαιξαν» για λίγο ζωγράφοι. Χρησιμοποίησαν λάστιχα Pirelli ως πινέλα. Τα βύθιζαν σε ένα κουβά με μπογιά και μετά τα κυλούσαν πάνω σε ένα λευκό καμβά. Το τι έκαναν; Δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι ο Mark Dickens είπε ότι πρόκειται για ένα μοναδικό έργο τέχνης. Τώρα δεν ξέρω αν οι οδηγοί ζητήσουν δικαιώματα σε περίπτωση που κάποιος συλλέκτης ζητήσει να το αγοράσει.
——————————————————————————————————————————————
Χαρήκαμε όταν μάθαμε ότι ο Δήμος Γλυφάδας θα κάνει μια έκθεση με αντίκες στην κεντρική πλατεία της Γλυφάδας. Πήγαμε λοιπόν να δούμε τις «ωραίες κυρίες» μιας άλλης εποχής. Δυστυχώς ήταν σκέτη απογοήτευση.Δεν μπορεί κύριε Δήμαρχε να βρίσκονται οι αντίκες παρκαρισμένες περιμετρικά της κεντρικής πλατείας και ανάμεσα τους να έχουν σταθμεύσει και άλλα αυτοκίνητα που δεν είχαν καμιά σχέση με την έκθεση/εκδήλωση.
Με δύο λόγια αλαλούμ. Χάθηκε μια όμορφη εκδήλωση. Στήθηκε βιαστικά και με προχειρότητα. Απλά είναι τα πράγματα κύριε Παπανικολάου. Την επόμενη φορά ας τιμήσετε τις αντίκες όπως πρέπει. Με σεβασμό σ αυτά τα αυτοκίνητα που άφησαν την υπογραφή τους στο πέρασμά τους, μερικές δεκαετίες πριν.
——————————————————————————————————————————————
Ο πρόεδρος της Toyota Motor Akio Toyoda αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής στο Ντιτρόιτ, κάθισε μπροστά σε ένα πρωτότυπο και έκανε εκτενή αναφορά για το αύριο. Τι είπε;
Αρχικά αναφέρθηκε στις μπαταρίες των ηλεκτρικών Toyota.Ήταν κατηγορηματικός γα την αυτονομία. Με τι καινούργιες μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μπορούν με μια φόρτιση να κάνουν 500 χιλιόμετρα. Μια πλήρης φόρτιση θα γίνεται σε 10 λεπτά και με ελάχιστα προβλήματα ασφάλειας.
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας θα ξεπεραστούν τα μειονεκτήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούν με συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η Toyota είναι η πρώτη εταιρεία που έχει ηλεκτρικό όχημα εξοπλισμένο με μπαταρία στερεάς κατάστασης.
Τα αυριανά ηλεκτρικά οχήματα θα καλύπτουν διπλάσια απόσταση από αυτήν που καλύπτουν τα σημερινα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.Και φυσικά χωρίς να θυσιάζεται ο εσωτερικός χώρος ακόμη και στο πιο συμπαγή οχήματα.
Την ίδια ώρα η Nissan Motor σχεδιάζει να αναπτύξει έως το 2028 τη δική της μπαταρία στερεάς κατάστασης η οποία θα τροφοδοτεί ένα όχημα χωρίς προσομοίωση.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές υλικών αυτοκινήτων σπεύδουν να δημιουργήσουν την απαραίτητη υποδομή για την προμήθεια αυτοκινήτων. Η Mitsui Mining and Smelting, που είναι γνωστή ως Mitsui Kinzoku, θα ξεκινήσει μια πιλοτική εγκατάσταση που θα παράγει συμπαγείς ηλεκτρολύτες για τις μπαταρίες.
Ο τόπος παραγωγής, που βρίσκεται σε ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στην περιοχή Saitama, θα είναι σε θέση να παράγει δεκάδες τόνους στερεών ηλεκτρολυτών ετησίως κοιτάζοντας το επόμενο έτος, αρκετά για να ικανοποιήσει παραγγελίες για πρωτότυπα.
Ας μην ξεχνάμε ότι Γιαπωνέζοι κατασκευαστές όπως η Sony και η Panasonic υπήρξαν πρωτοπόροι στην εμπορία κυψελών μπαταριών για οχήματα. Αλλά στα τέλη της δεκαετίας του 2000, οι Κινέζοι έκαναν μια τρομακτική αντεπίθεση. Η Ιαπωνία από το 2020 έδωσε το στέμμα στην Shanghai Energy.
Ο υπόλοιπος κόσμος ακολουθεί το παράδειγμα των κινέζων. Για παράδειγμα η γερμανική Volkswagen σχεδιάζει να λειτουργήσει η παραγωγή για μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2025 μέσω κοινοπραξίας με την Αμερική.
Οι κινέζοι ξεκίνησαν από φέτος νέες έρευνες. Και έχουν στόχο μέχρι το 2024 να επενδύσουν στις έρευνες που κάνει η τεχνολογική ομάδα QingTao (Kunshan) Energy Development περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο γιουάν δηλαδή 153 εκατομμύρια δολάρια.
——————————————————————————————————————————————
Αυτός είναι ο πρώτος Έλληνας οδηγός ταξί που κινείται χωρίς καύσιμα. Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό Leaf –ίσως και το μοναδικό στην Ελλάδα. Τουλάχιστον μέχρι αυτή την ώρα.
Ο κ.Χάρης Μαρούδης (φωτογραφία) κάνει καθημερινά με ένα γέμισμα περίπου 400 χιλιόμετρα. Και όπως μας αποκάλυψε έχει ένα μεγάλο κατάλογο από πελάτες που θέλουν να κινούνται αθόρυβα και οικολογικά. Ο ίδιος είναι ικανοποιημένος τόσο γα τα χιλιόμετρα που κάνει με το Nissan Leaf όσο και για τις αθόρυβες και ξεκούραστες διαδρομές.
——————————————————————————————————————————————
Χορηγός της φετινής ECOFEST είναι ο Όμιλος Συγγελίδη. Όσοι επισκεφθείτε την ECOFEST θα μπορέσετε να δείτε όλη τη σειρά των ηλεκτρικών μοντέλων του Ομίλου καθώς επίσης και e-bikes της Peugeot.