Έχουμε γράψει επανειλημμένα ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει να προσαρμόσει στο σχολικό πρόγραμμα και μάθημα για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Για να μάθουν τα παιδιά να σέβονται κυρίως τη ζωή τους. Πρέπει να συνεργαστεί με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αλλά και με οδηγούς αγώνων που θα μπορούν να μεταδώσουν τις γνώσεις τους με απλά λόγια και όχι με ξύλινη γλώσσα.
Δυστυχώς οι οδηγοί δεν δίνουν και τόσο μεγάλη σημασία στους πεζούς. Αλλά και οι πεζοί δεν έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις όταν διασχίζουν εναν δρόμο, μια λεωφόρο. Δεν θα σας πω τι συμβαίνει στο εξωτερικό. Θα εκπλαγείτε με την πειθαρχεία που έχουν αμφότεροι.
Μαχαίρι στο κόκκαλο δεν μπαίνει γιατί ο εκάστοτε υπουργός Προστασίας του Πολίτη δεν αναζητά τη λύση. Απλά μετά από κάθε μεγάλο τροχαίο που συγκλονίζει την Κοινή Γνώμη ζητάει έρευνα και την τιμωρία των υπευθύνων.
Λογικό ο κάθε υπουργός να μη γνωρίζει αυτά που γνωρίζουν οι έμπειροι αστυνομικοί. Οι οποίοι δυστυχώς δεν ξύνουν πληγές για να μην τρέξει αίμα. Και τα προβλήματα διαιωνίζονται.
Λίγες ημέρες πριν από τον Ανασχηματισμό η Oδική Oμοσπονδία Eλλάδος (ΟΔΟΜΕΛ) που ιδρύθηκε το 1955, πρότεινε για άλλη μια φορά την άμεση ίδρυση Υφυπουργείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα υπάγεται στο ΥΠΟΜΕ.
Η μαύρη λίστα με τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα συνεχίζεται δυστυχώς και το 2024. Καθημερινά καταγράφονται οδικά θανατηφόρα δυστυχήματα σε όλη την Ελληνική Επικράτεια. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα; Κανένα.
Η Οδική Ασφάλεια σήμερα κινείται σε αχαρτογράφητα νερά, χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική, στόχους και όραμα. Φυσικά έχουν γίνει έργα. Και η νεότερη γενιά οδηγών -πλην κάποιων εξαιρέσεων- έχει μπεί στο νόημα της ασφαλούς οδήγησης.
Όμως δεν νοείται επανάπαυση στη δήθεν μείωση δεικτών που όμως δεν σχετίζεται ούτε με την οδηγητική συμπεριφορά, ούτε με τα απαιτούμενα έργα οδικών υποδομών(κάμερες, στηθαία κλπ)-τα τελευταία εξακολουθούν να είναι ελλειμματικά και ζητούμενα.
Σήμερα τα τροχαία δεν καταγράφονται σε αυτοκινητόδρομους ή σε αγροτικούς δρόμους αλλά στον αστικό ιστό των μεγάλων αστικών κέντρων και ιδιαίτερα στο Λεκανοπέδιο Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη.
Το 40% των δυστυχημάτων αναφέρεται σε νέα άτομα ηλικίας 18 έως 40 ετών ενώ ένα εξίσου εντυπωσιακό ποσοστό 45% περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες ή πεζούς.
Προτείνουν λοιπόν την άμεση ίδρυση Υφυπουργείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα υπάγεται στο ΥΠΟΜΕ. Μόνον έτσι θα ξεπεραστούν τα εμπόδια που προκύπτουν από αλληλοκαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και του κεντρικού κράτους. Την πρόταση υπέγραψαν ο Δρ. Συγκοινωνιολόγος, Καθηγητής Παν/μίου και Πρόεδρος της ΟΔΟΜΕΛ κ. Ευάγγελος Ματσούκης και ο Γεν. Γραμματέας Ηλίας Χρηστέας.
Για να δούμε θα ασχοληθεί κάποιος αρμόδιος σοβαρά η θα πει και πάλι « Απελθέτω απ εμού το ποτήριον τούτο».
Ο μήνας Μάιος ήταν δύσκολος στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ( Σ.Ε.Α.Α) ταξινομήθηκαν 13.765 καινούργια Ι.Χ. Οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάιο 2024 παρουσίασαν μια αύξηση της τάξεως του 6.2%. Τον Μάιο του 2023 ταξινομήθηκαν 12.957 ενώ φέτος έφθασαν τα 13.765 Ι.Χ. Ο αριθμός είναι ικανοποιητικός όμως τα περισσότερα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν είναι από εταιρικές πωλήσεις. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην κατηγορία B SUV (ποσοστό 28.10%).
Αυτή την βδομάδα θα γίνουν αρκετές παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Αρχικά ο Όμιλος Συγγελίδη θα παρουσιάσει στις 19/6 το νέο Peugeot 3008 και το ηλεκτρικό E-3008.
Στις 20/6 θα γίνει η Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του MG3 Hybrid+ στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα μοντέλο που θα προκαλέσει αναστάτωση στο χώρο της αυτοκίνησης. Στη χώρα μας την MG εκπροσωπεί ο Όμιλος Συγγελίδη.
Την επόμενη εβδομάδα, στις 25/6 η FIAT θα παρουσιάσει το e-600. Και ακολουθούν την 1/7 θα παρουσιασθεί το νέο Nissan Qashqai και στις 3/7 το νέο Skoda Kodiak.
Αρκετές παρουσιάσεις. Αρκετά νέα μοντέλα που έρχονται όμως λίγο πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές.
Η επίσημη αποκάλυψη του νέου Hyundai Inster θα γίνει στα τέλη Ιουνίου στα πλαίσια του Busan International Mobility Show. Το Inster προέρχεται από τις λέξεις «οικείο» και «καινοτόμο», με το όνομα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας να αντικατοπτρίζει επίσης την εξέλιξη από το βενζινοκίνητο CASPER, που διατίθεται αποκλειστικά στην αγορά της Κορέας και παρουσιάστηκε το 2021.
Το Hyundai INSTER -διέρρευσαν οι πρώτες εικόνες- θα θέσει νέα πρότυπα όσον αφορά την γκάμα, τις καινοτόμες τεχνολογίες και τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας της μάρκας, επαναπροσδιορίζοντας το τι μπορούν να περιμένουν οι αγοραστές από ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα έχει μέγιστη αυτονομία 355 χλμ. (WLTP).
Ένα από τα πιο αποδοτικά εργοστάσια της Ford παγκοσμίως βρίσκεται στην Κολωνία. Εκεί στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις κατασκευάζεται το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer. Πρόσφατα έγινε μια επένδυση ύψους 2 δισ. δολαρίων για τον μετασχηματισμό της ιστορικής αυτής μονάδας, σε μια υπερσύγχρονη δύναμη. Εκατοντάδες υπερσύγχρονα ρομπότ λειτουργούν σαν σε χορογραφία σε ασύλληπτες ταχύτητες. Ξέρετε ότι σήμερα κάθε 54 δευτερόλεπτα η Ford από τη γραμμή παραγωγής βγάζει ένα Explorer; Εκπληκτικό.
Με δύο νέα μέλη ενισχύεται και ταυτοχρόνως ανανεώνεται ο μοναδικός συλλογικός δημοσιογραφικός θεσμός βραβείων αυτοκινήτου στη χώρα μας, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Πρόκειται για τους έμπειρους δημοσιογράφους Γιώργο Καλαϊτζή και Κώστα Μποϊδάνη. Οι δύο δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου εντάχθηκαν πρόσφατα στο δυναμικό του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» (ΑΤΧ), στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του συλλόγου δημοσιογράφων ΑΤΧ, στα Γραφεία της ΕΣΗΕΑ.
Η Kia στις 29-30 Μαΐου πραγματοποίησε το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο αντιπροσώπων στο Βερολίνο,με θέμα «It’s #OurMove». Εκεί αναφέρθηκαν οι νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες της Kia από όλη την Ευρώπη και παρουσιάσθηκε η επέκταση της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της στους Επίσημους Αντιπροσώπους. Στο εντυπωσιακό συνέδριο αντιπροσώπων στο Βερολίνο συγκεντρώθηκαν 2.900 συνεργάτες αντιπροσώπων από 41 ευρωπαϊκές χώρες. Μετά την ολοκλήρωση του Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο το Συνέδριο του Δικτύου των Επίσημων Εμπόρων της Kia Hellas και ολοκληρώθηκε με την απονομή των Kia Hellas Business Awards 2023.
Το έξυπνο μικρό ηλεκτρικό XEV YOYO είναι ετοιμοπαράδοτο στη δημοφιλή έκδοση YOYO Easy. Έχει μικρές εξωτερικές διαστάσεις, πλούσιο εξοπλισμό και σύμφωνα με το τελευταίο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που ανακοίνωσε η εταιρία XEV HELLAS το κόστος κτήσης είναι αρκετά χαμηλό. Το YOYO Easy διατίθεται με έκπτωση 2.300 €! Με προκαταβολή το 40% της αξίας του, η δόση που προκύπτει περιορίζεται σε 149,90 €/μήνα δηλαδή 5 € ανά ημέρα. Σήμερα το XEV YOYO Easy, έχει 17.300 €. Η τιμή με έκπτωση κατεβαίνει στα 15.000 €. (Προκαταβολή 40%, 6.100 €. Αποπληρωμή σε 84 δόσεις των 149,90 €, με ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 8,9%.)
Θα πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στον οδηγό αγώνων Θωμά Κρασώνη που αγωνίζεται στο EuroNASCAR. Ανέβηκε στο βάθρο και μας έκανε υπερήφανους. Επέστρεψε από την Αγγλία και το BrandsHatch έχοντας στο ενεργητικό του το πρώτο βάθρο της καριέρας του σε επίπεδο γενικής κατάταξης. Επόμενος στόχος του είναι ο αγώνας που θα γίνει στην οβάλ πίστα του Venray στην Ολλανδία.