Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Μια νέα ειδικά εξελιγμένη πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκάλυψε η Hyundai. Ονομάζεται Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και πάνω σε αυτή θα βασιστούν όλα τα νέα EV οχήματα της μάρκας, μεταξύ αυτών και το IONIQ 5, που θα δούμε το 2021.
Σχεδιασμένη αποκλειστικά για EV, η E-GMP προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Μπορεί να υποστηρίξει πολλές κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως sedan, SUV και CUV.
Με τηn μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, η αρχιτεκτονική της E-GMP δημιουργεί ένα επίπεδο «πάτωμα» για την καμπίνα. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών, επιτρέποντας παράλληλα διάφορες διαρρυθμίσεις για τα εμπρός και πίσω καθίσματα.
Το σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικής ισχύος (Power Electric-PE) αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα, μετάδοση EV και μετατροπέα, που είναι ενσωματωμένα σε ένα δομικό στοιχείο. Εξασφαλίζει ισχυρή απόδοση αυξάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα του κινητήρα έως και 70% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κινητήρες.
Το σημαντικότερο στοιχείο ωστόσο είναι ότι η πλατφόρμα προσφέρει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V και είναι συμβατή με τα 400V χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα εξαρτήματα. Έτσι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που πατάει στην E-GMP έχει μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα και εξασφαλίζει την ταχυφόρτιση της μπαταρίας σε ποσοστό 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Η αρχιτεκτονική της E-GMP θα συμβάλει στα σχέδια του Hyundai Motor Group για να λανσάρει συνολικά 23 ηλεκτρικά μοντέλα και να πουλήσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο EV παγκοσμίως μέχρι το 2025.